Правилното физическо развитие на бебетата е от огромно значение, както знаете. Оказва се обаче, че чрез нивото му при 9-месечните малчовци може да се прогнозира дори по-нататъшното им развитие в училище.
До този извод стигнали британски учени, провели мащабно изследване на 18 818 деца, родени през 2000 и 2001 г.
Те наблюдавали малчуганите от раждането до 5-я им рожден ден и са на мнение, че съвсем елементарен тест може да покаже дали детето ще има проблеми в комуникацията и дали ще се справя в училище по-нататък.
Според специалистите, ако бебето има добра двигателна култура на 9-я месец след раждането си – може да сяда само, обръща се лесно и пълзи, то рискът от затруднения в учебния процес и в общуването е значително по-малък.
При хлапетата, които не използвали добре мускулите си, била открита именно обратната зависимост. Те не били склонни към споделяне, самоизолирали се и се представяли слабо в училище.
Критериите, които учените използвали, включвали сядане без помощ, пълзене, изправяне (ако има удобна за захващане повърхност), взимане на предмет само с два пръста, прехвърляне на същия от едната ръка в другата и т.н.
Изоставане в развитието било регистрирано при около 10% от децата.
Именно при тях се наблюдавала и по-голяма възможност от проблеми като антисоциално поведение и липса на интерес към уроците.
Специалистите се надяват да използват максимално тези резултати и да развият система, чрез която да откриват малчуганите с по-слаби двигателни способности.
Чрез по-внимателно отношение към тях по-нататъшните препятствия в развитието им могат да се прескочат лесно.