Съвременните темпове на живот ни диктуват определен стил на поведение. Често отдихът, работата, личният живот и възпитанието на децата са толкова свързани, че ни е трудно да отделим достатъчно време и да се посветим на което и да било от тях.
Затова и на днешната делова жена, която е заела висок пост, е почти невъзможно, колкото и да иска, да съчетае ефективно ролите на работохолик, перфектна майка и добра съпруга.
Съществуват някои прости начини за справяне със стреса, които в най-голяма степен са насочени към жената началник.
Деловите хора, в това число и дамите мениджъри, имат навика всичко да планират и това съвсем не е лошо, но крие в себе си невидима от пръв поглед опасност. Прекаленото разграфяване на делника не позволява на жените да се отпуснат и да почувстват всичките прелести на живота, 1 а това в повечето случаи води до стрес. Опитайте се понякога да се отклоните от планираното и да направите нещо различно, защо не и глупаво. Ще се почувствате в собствени води, ще ви споходи усещането, че вие владеете ситуацията, а не тя – вас.
Контролът над събитията ще ви даде увереност в собствените сили. Не се опитвайте да направите всичко веднага – научете се да определяте приоритетите си. Не се разпилявайте по дреболиите, иначе те ще ви погълнат и няма да ви оставят спокойно да живеете. Подредете делата си по тяхната важност и необходимост, не се захващайте за всичко едновременно.
Мислете глобално – действайте локално. Погледнете на ситуацията в нейната цялост и я дръжте под контрол. Не си позволявайте да се притеснявате за незначителни неща. С дреболиите да се захванат вашите подчинени. Ако не можете да им се доверите, за какво са ви? Опитайте се да създадете в своята фирма атмосфера на доверие и доброжелателност. На вас като на жена ще ви е по-лесно, отколкото на мъжете. По-често се усмихвайте и се настройте позитивно.
Нека положителната нагласа стане ваша житейска философия. Винаги се намира време за шопинг, фитнес, танци или нещо друго, което ви доставя удоволствие. Наблюдавайте се и повишавайте вътрешната си самооценка. Старайте се да се отнасяте към проблемните ситуации с чувство за хумор. Не давайте неизпълними обещания. По-добре да обещаете по-малко, а реално да направите повече, отколкото обратното. Бъдете мъдри и гъвкави.
По-често се спирайте пред образа си в огледалото и му се усмихвайте. Вие сте очарователни, нали?! Бъдете оптимисти – това ще повиши качеството на живота ви, колкото и да е натоварен.
Казано съвсем накратко – създавайте си удоволствия, на себе си и на любимия човек. А целият свят може да почака. Източник: health.bg