Вече разгледахме най-интересните модни образи от седмицата haute couture в Париж.

И въпреки че парижката седмица на модата се смята за чисто креативна, показваща решения „не за всеки“, този път тя беше напълно приемлива за простосмъртните, както показаха например Dior и Giambattista Valli. Не се наблюдаваха никакви сензационни промени в стила на прическите, дори не се видя нищо ново... Но все пак имаше известни противоречия с модните тенденции на прет-а-порте от изминалата есен. Нека ги разгледаме в подробности!

Пусната или сплетена коса? На модното дефиле haute couture човек можеше да остане с впечатлението, че всички стилисти са се събрали на предварителен закрит fashion-съвет, за който са закъснели само Stephane Rolland и Julien Fournie. Именно тези двама дизайнери не подкрепиха колегите си и пуснаха на подиума модели с пуснати коси. Всички останали предпочетоха по-“събраните“ прически. Повечето наблегнаха на рошавите кокове – ниски като при Valentino и Alexandre Vauthier или високи като при Adeline André и Maxime Simoens.



Интересни прически показа Iris Van Herpen – изглеждащи отпред като стандартно каре, но всъщност представляващи отново хлабав кок.

Второ място по популярност несъмнено зае конската опашка – тя беше предпочетена от Chanel, Elie Saab, Maxime Simoens и Versace. Интересното в случая е, че двете последни модни къщи заложиха на ултрамодерната за сезона пролет-лято 2012 висока конска опашка, овързана в основата с кичур коса.



Супер-гладки прически или супер-рошави? Стилистите дадоха своите гласове приблизително 50 на 50 – някои се насочиха към пролетно-летните тенденции, а други останаха верни на есенно-зимния сезон, явно смятайки го за по-подходящ за haute couture.

На ревютата на Valentino, Armani Privé и Bouchra Jarrar косите на манекенките бяха достатъчно подредени и спретнати, но при това отговаряха на тенденциите пролет-лято – беше им придадена лек творческа небрежност, особено във вълшебно-безумните дълги бретони на моделите на Armani Privé.

Междувременно Elie Saab, Givenchy, Maxime Simoens, Versace, Alexandre Vauthier и Alexis Mabille не можаха да се разделят със сексапилната, но остаряла през настъпващия сезон ултра-гладкост. Alexandre Vauthier и Elie Saab се опитаха да компенсират това с актуалния в момента ефект на „мокра коса“.



Условна алтернатива както на ултра-гладките, така и на естествено-гладките фризури станаха прическите с допълнителен обем, каквито показаха Bouchra Jarrar, Julien Fournie, On Aura Tout Vu, Christophe Josee и Jean Paul Gaultier.

Прочем Готие, посветил колекцията си на Ейми Уайнхаус, представи прически, характерни за соул-певицата. Въпреки това през външната им екстравагантност и смелата палитра прозираше нещо отчаяно-аристократично, напомнящо за невероятните фризури от ХVІІІ век.

Сред тълпата се откроиха и моделите на Карл Лагерфелд. На ревюто на Chanel косите им бяха буквално настръхнали – не се знае от какво точно са се уплашили, но на места прическата изглеждаше доста по-ефектна от тоалета.



Да цъфне или не? Колкото и да бяха различни колекциите на haute couture 2012, почти всички приветстваха пролетно-лятното настроение с аксесоари за коса във вид на цветя. Alexis Mabille украси главите на моделите си с шапки-шноли във вид на рози, по-малки по размер цветя показаха манекенките на Gianbatista Valli, а победни „лаврови“ венци и цветя демонстрираха момичетата на дефилето на Jean Paul Gaultier. Известно японско влияние се усещаше в колекцията на Maurizio Galante с венци от необичайни цветя, наподобяващи бамбук, лилии, лалета и орхидеи... Моделите на Chanel разнообразиха цветята с ярки пера и огромни камъни.

Особено нестандартен подход показа Бил Гейтън, креативният директор на Dior. Неговите манекенки излязоха на подиума с каре в стил 50-те години, оформено на вълни. Прическа, характерна за холивудските диви от онова време.

Като цяло обаче трябва да признаем, че нямаше голямо разнообразие. И ако не бяха разкошните аксесоари за коса, обсъждането на тенденциите за прическа от haute couture щеше да е далеч по-безинтересно.