Видео на белгийското благотворително дружество Mimi Foundation обиколи мрежата и трогна хиляди хора от целия свят, пише "Мениджър Нюз".
То разказва за експеримент с участието на 20 пациенти, болни от рак. Гримьори и коафьори на фондацията помолиха хората, които са без коса заради лечението им с химиотерапия, да затворят очи. Пациентите помислиха, че ще бъдат разкрасени, но когато отвориха очи и се погледнаха в огледалото се изненадаха и се разсмяха от помпозния си, неочаквано смешен вид. Точно това направи експеримента различен и го изведе от клишето на кампаниите за рака. Той припомни на участниците какво е да се изненадаш и как звучи смехът им от сърце. С това ги върна към живота и печели нашето признание.
Идеята е на агенция Leo Burnett в Белгия. Сюжетът е реализиран в Брюксел през юни, а миналия месец участниците се събраха отново за официалното представяне на книга със снимки от проекта на фотографа Винсент Диксън. Кампанията се провежда под мотото „Дори само за секунда“ и има сайт с това име (If Only for a Second). Защото успя да накара пациентите да забравят болестта си, дори само за миг.