Модният маратон се премести в Милано и още в първия ден премина едно от най-очакваните ревюта в целия график. Фаворитът на много холивудски звезди - Алесандро Микеле представи новата колекция на Gucci. Този път сред сред гостите на шоуто бяха Джаред Лето, Салма Хайек, Андрю Гарфийлд, Сирша Ронан, които влязоха в залата с покани във формата на гипсова отливка на древна маска, подготвяйки ги за поредното непредсказуемо шоу.
Италианецът не разочарова очакванията им, изправяйки гостите си пред повече от стометров огледален подиум, ограден от висока стена с над 120 хиляди LED крушки. Отразяващите повърхности, които пречупваха светлината, зададоха ритъма на шоуто. Резултатът беше атмосфера, изтъкана от асоциация за дискотека или космически кораб - съвсем в духа на постмодерните експерименти на Микеле.
На този фон той направи свой прочит на темата за дуалността, която всеки от нас носи. Както винаги, неговият визуален разказ се оказва богат на детайли. Маските и полумаските, които украсяваха лицата на моделите, станаха най-специалният елемент и насочиха вниманието към карнавала, към идеята за отчуждението и скриването на личността. В ерата на социалните мрежи и виртуалната комуникация доста актуално, нали?
"Маската е едновременно празна и пълна. От едната си страна, тя крие вашата личност, а от другата, привлича вниманието", каза Микеле зад кулисите. "Можете постоянно да сменяте маските и да не позволите на никого да погледне в душата ви."
Ако игнорираме маските, които между другото няма да се продават в бутиците, а се фокусираме върху дрехите, на преден план излизат перфектно скроени вълнени костюми - женски и мъжки, изцяло в любимата на Gucci естетика от 70-те години с дантели и цветно кадифе, наивни мини-рокли, блузи с пандели, пелерини и сложни тъкани, в това число и любимия ми пепит.
В самата колекция на преден план изпъкнаха италианският разкош и специалното отношение към лукса от страна на младите: за тях обувките бяха показани по нестандартен начин - моделите ги носеха в ръцете си.
Анализирайки колекцията в нейните съставни части, може да се отбележи, че тя изглежда много по-практична и функционална от предишните работи на Michele. Всяко нещо е абсолютно самодостатъчно, но в талантливите ръце на италианския дизайнер става неразделна част от един луд коктейл, наречен Gucci.