В последно време, с развитието на технологиите и социалните мрежи, една нова професия набра особена популярност по света – професията на инфлуенсър. Добър ориентир за успешен инфлуенсър безспорно е броят на последователите, но не винаги количеството е показател за обществено ангажиращо съдържание.
Именно инфлуенсърите, чиято работа в социалните мрежи носи ангажираност към определени каузи и послания и които използват платформата, за да изразяват отношението си към редица наболели въпроси със смислено съдържание, заслужават да бъдат следвани.
С тази идея американското издание FastCompany се заема със селекцията на пет от най-добрите и влиятелни инфлуенсъри, които успяват да изградят силна връзка с феновете си и да развият успешни бизнес модели. Нека да видим кои са те:
Ема Чембърлейн
Ема Чембърлейн е призната като една от най-влиятелните личности в YouTube. Към момента Ема може да се похвали с над 11 млн. поледователи в YouTube. Първите си Първите си видеоклипове в музикалната мрежа тя започва да публикува през 2017 г., когато е второкурсничка в гимназията. Въпреки големия си успех обаче, Чембърлейн решава да си даде малко почивка от нея за шест месеца. Това тя признава в епизод от подкаста Creative Control на Fast Company през април.
Междувременно се фокусира върху своята 2-годишна марка кафе - Chamberlain Coffee, родена от амбицията ѝ да направи доброто кафе по-достъпно. Създава и нов атрактивен път към феновете си – подкаста Anything Goes. Видеата към него тя прави от комфортната позиция на леглото си, откъдето говори за всичко, което ѝ хрумне в момента на снимането.
Джими Доналдсън/MrBeast
Джими Донълдсън се подвизава в интернет пространството под прякора MrBeast. Първите си клипове публикува през 2012 г., когато е само на 13 години. Първоначално си докарва средно около 1 долар на ден. Впоследствие инвестира натрупаното в подобряване на качеството на видеото. 10 години по-късно може да се похвали с внушителните 200 млн. абонати в основния си канал. Според класация на Forbs от началото на 2022 г., той е спечелил цели 54 млн. долара от платформата само за миналата година – абсолютен рекорд, тъй като никой досега не е имал подобен приход от видео съдържание в рамките на 12 месеца.
Според SocialBlade каналът на MrBeast, в който качва забавни видеа и игри с парични награди, е на 8-мо място в класацията за канали с най-много абонати в YouTube и на трето място в САЩ. Клиповете му могат да се похвалят с над 14 милиарда гледания.
Майкъл Ли
Преди да започне да пуска клипчета в TikTok, Майкъл Ли се занимава със снимане и редактиране на клипове с танци, които публикува в своя акаунт Musical.ly с 600 хил. последователи. След като се слива с новото приложение, новият алгоритъм на Musical.ly докарва на Майкъл по 1 млн. последователи на всеки седем дни. Сега той може да се похвали с вече над 52 млн. последователи в TikTok, 2.3 милиона последователи в Инстаграм и няколко канала в YouTube.
През май месец Ли лансира и Joystick – платформа за игри и електронни спортове, от която той и неговият съосновател събраха 8 млн. долара първоначално финансиране, за да изградят, както го наричат, „университет за Web3 и игри“.
Рет Маклафлин и Чарлз „Линк“ Нийл/Rhett & Link
Рет Маклафлин и Чарлз „Линк“ Нийл спокойно могат да бъдат наречени ветерани сред създателите на YouTube съдържание. Те стартират канала си през 2006 г.. Постепенно водещото им шоу Good Mythical Morning, излъчвано от създаденото от тях студио Mythical, привлича 76 млн. абоната.
Mythical включва две отделни компании на Good Mythical Morning - набор от подкасти, сайт за електронна търговия и канали, управлявани от Smosh, друг комедиен пионер в YouTube, който компанията придобива през 2019 г.
Патрик Симондак / Patrick Starrr
Своя първи клип в YouTube Патрик Симондак озаглавява My Morning Makeup Routine. Хрумва му да го направи, след поредната забележка от страна на колегите му да си свали грима на работа. Патрик твърдо държи на вътрешните си усещания и категорчино отказва да се съобразява на каквито и да било наложени норми.
През следващите девет години популярността му в мрежата нараства все повече, достигайки днес до внушителните 8.5 млн. последователи. Сред козметичните брандове, които изявяват желание да си сътрудничат с него, са М.А.С. Cosmetics и марки за облекло като Fashion to Figure.
Четете още: И тя ли? Русата Златка направи сина си инфлуенсър (снимка)