Парите, които сме платили за бъдеща почивка и тя се провали, ще ни бъдат върнати в срок до две седмици. Това предвиждат промени, готвени от Министерството на туризма. За целта от ведомството обмислят да се създаде специален фонд, който да гарантира финансите и застраховките на клиентите на туроператорите.
Целта е да се осветли бизнесът на туроператорите, коментира ресорният министър Илин Димитров.
Става дума за идеен проект, който се опира и на опита на държави като Германия, Великобритания, Дания, Полша, изготвен съвместно с НАП.
За да се осъществи обаче, трябва да има законодателни промени.
Чрез създаването на специалния фонд ще се предпази потребителят. Ако той е платил екскурзия, но тя не се есъстояла, защото туристическата фирма е фалирала, например, клиентът трябва задължително да си получи дадената сума обратно в рамките на определен срок.
Предвижда се срокът да бъде до 14 дни, уточняват от туристическото ведомство, пише "Телеграф".
За да функционира фондът, туроператорите ще плащат месечни вноски, които ще са между 80 лв. и 1000 лв. Първоначалният капитал на фонда ще бъде от заем от банка или от държавата и се прогнозира размерът му да е 5 млн. или 10 млн. лв.
Планира се още оборотите на всички туроператори да се следят стриктно, както и да се проверява дейността им.
Вероятно ще се премине от регистрационен към лицензионен режим, което означава, че туроператорите ще трябва наново да се лицензират, за да могат да работят, обясниха от министерството.
По думите на експертите готвените промени не би трябвало да оскъпят туристическите пакети.
Спецслужбите у нас ще следят конкурсите за отдаването на концесия на плажовете у нас, съобщи още министърът на туризма Илин Димитров.