Според официални лица, подводните микрофони, предназначени за откриване на вражески подводници, са уловили "аномалия", която вероятно е била експлозията на "Титан", съобщи официално лице.
Подводницата изгуби контакт с кораба-майка час и 45 минути след спускането си - с петима пътници на борда, което предизвика трескаво търсене на плавателния съд.
Междувременно във вторник надеждите за успешна спасителна мисия се повишиха, след като канадски самолет засече звуци на "блъскане" в 30-минутни интервали, идващи от района, където изчезна подводницата, според вътрешна актуализация на електронната поща, изпратена от Националния оперативен център на Министерството на вътрешната сигурност.
В четвъртък следобед обаче тези надежди бяха напълно попарени, тъй като бреговата охрана на САЩ разкри, че на 1600 фута от носа на "Титаник" е открито "поле от отломки", включващо, както изглежда, рамката за кацане и задния капак на "Титан".
По-късно в четвъртък високопоставен служител на военноморските сили на САЩ заяви пред The Wall Street Journal: "Военноморските сили на САЩ извършиха анализ на акустичните данни и откриха аномалия, съответстваща на имплозия или експлозия в непосредствена близост до мястото, където се е спускала подводницата "Титан", когато комуникациите са били загубени.
"Макар и да не е окончателна, тази информация беше незабавно споделена с командващия инцидента, за да се подпомогне продължаващата мисия по търсене и спасяване."
Служителят добави още, че Военноморските сили са докладвали за звука на командването на Бреговата охрана на САЩ.
Обсъждайки находката на отломки на пресконференция по-рано, експертът по подводни изследвания Пол Ханкин заявява: "Намерихме пет различни големи отломки, които ни подсказаха, че това са останките на "Титан".
"Първоначално открихме носовия конус, който се намираше извън корпуса под налягане. След това открихме голямо поле от отломки, в рамките на това поле отломки открихме предната част на камбаната на корпуса под налягане. Това беше първата индикация, че се е случил инцидент.
"Скоро след това открихме второ по-малко поле от отломки. В рамките него намерихме другия край на корпуса под налягане. Продължаваме да картографираме полето от отломки и както каза адмиралът, ще направим всичко възможно, за да картографираме напълно какво има там долу."
Бреговата охрана, контраадмирал Маугър, също спомена за това, което вероятно е било "катастрофална имплозия" въз основа на моделите на отломките, преди да потвърди, че всичките петима души на борда са загинали.
Той обаче добави, че по време на мисията по издирване не са били засечени звуци, които да съответстват на подобно събитие.
"Имаме сонарни буйове във водата почти непрекъснато и не сме открили никакви катастрофални събития, когато тези сонарни буйове са били във водата", обясни той.
Сред петте жертви са трима британски граждани, включително милиардерът Хамиш Хардинг. Шахзада Дауд и синът му Сулеман Дауд също са били на борда заедно с френския гражданин и известен водолаз Пол-Анри Наржоле.
Петият член на екипа е главният изпълнителен директор и основател на OceanGate Стоктън Ръш, бивш инвестиционен банкер с аерокосмическо образование.