Дрехите са чудесна индикация за това какъв човек имаме срещу себе си. Именно облеклото може да ни издаде дали срещу нас стои дама с добро самочувствие, или напротив - с ниска самооценка и липса на самоувереност.
Да, има тоалети и аксесоари, които действително „сигнализират“ за високо самочувствие (понякога дори прекомерно), а в други случаи по облеклото веднага си проличава дали дамата насреща ни се подценява и не вярва в себе си. Дизайнерката Валерия Антонова споделя пред Wday.ru кои типове облекло показват ниско самочувствие:
Изобилие от черно и сиво
Разбира се, черният цвят е незаменима част във всеки гардероб - нищо не изглежда толкова интелигентно и мистериозно, колкото стилният черен тон във визията.
Въпреки това, когато става въпрос за изобилие от невзрачни дрехи основно в тъмни цветове - черно, сиво, тъмносиньо, на които една жена често залага, е показател за стремеж да се скрие от околните очи и нежелание да привлича вниманието към себе си - а това безспорно издава ниско самочувствие.
Тотален овърсайз
Овърсайз е силует от последното десетилетие, който дори не мисли да губи позицията си от модния Олимп. Комфортът и лекотата, които просторното облекло дава, е невъзможно да се откаже. Но, отново да отбележим, всичко е добро, стига да е с мярка. Жена, която крие фигурата си ежедневно и не се опитва да балансира овърсайз визия с по-тесни части от гардероба си, вероятно не смята тялото си за привлекателно.
Обемен пуловер в комбинация с широки панталони - и вече никой не може да отгатне реалните ви обеми и пропорции. Това напомня на по-горе споменатия начин да се скриете от другите погледи, покривйки се изцяло с тъмни цветове.
Твърде много лога
През първото десетилетие на 21. век надписите върху дрехите бяха основна модна тенденция. И колкото по-големи, толкова по-добре. Времето им обаче отмина, а модата се придвижи по-напред - днес всички знаем, че логата в големи количества или размери изглеждат доста комични. В крайна сметка, кой би искал да е окичен с реклами и постулати на разни компании, от които едва ли някой толкова много се интересува.
Логото е вече остарял начин за несигурните хора да повишат самочувствието си, като се опитват да демонстрират впечатляващо финансово богатство.
Всичко най-модерно
Ниското самочувствие поражда необходимостта да се присъедините към стадото на „избраните“ по всякакъв начин. Да бъдеш себе си и да се открояваш е стилът на самоуверените хора. Модерните артикули в неразумни количества са начин да покажем, че сме доста напреднали, в крак с модата, и най-важното, че сме някак по-добри от тези, които не са в крак с тенденциите.
За съжаление по този начин демонстрираме, че сме загубили собствената си индивидуалност. Жена, която първа се сдобие с най-новите артикули и представи каталог с тенденциите за сезона, очевидно се опитва да докаже нещо на някого. И явно не заради високо самочувствие.
Максимално затворени тоалети
Никой не насърчава жените да са голи, ако не искат. Но все пак няма нищо по-очарователно от отворени рамене и деколте в плъзгаща се по тялото рокля, когато фигурата го позволява и поводът го предлага. Твърде сдържаните и затворени тоалети могат да бъдат свързани с липса на интерес към модата, но и често показват ниско самочувствие.
Жена, опакована като водолаз от врата до петите на вечерно събитие, дори ако тоалетът е избран с отличен вкус, очевидно се отказва от удоволствието да се наслаждава на красотата и сексуалността си. Може би причината е, че тя не се смята за толкова красива и секси.