Един човек загина, а повече от 70 бяха ранени при силна турбуленция на полет, осъществен от Лондон до Сингапур. Инцидентът е станал на височина над 11 хил. метра. Жертвата е 73-годишен британец, който е получил сърдечен арест.
Състоянието на седем души е критично, а други 18 пасажери са били хоспитализирани. Още 12 пък са получили първа помощ на място. А това означава, че турболенцията въобще не е безобидна. Можем ли да реагираме адекватно, ако попаднем в подобна ситуация?
)
"Поради затоплянето на земното кълбо има повече турбуленции. Ако се спазват процедурите да се лети с колан, не би следвало да има проблем. Непредвидима е турбуленция на височина 10-12 км. При нея има въздушни течения около планините", каза в ефира на "Здравей, България" Тодор Иванджиков, председател на Асоциацията на българската авиационна индустрия.
Той съветва хората, които летят, да бъдат с колани по време на целия полет.
)
"Има радари, които показват турбуленцията. Но при голяма височина, тя не може да бъде предвидена", обясни Иванджиков.
"В конкретния случай с инцидента с полета на сингапурските авиолинии става въпрос за струйно течение. Това е турбуленция при ясно небе. Има два вида турбуленции. Едната се случва при гръмотевични облаци и е лесно разпознаваема. Но тази при ясно небе се открива много трудно и заварва екипажите и пътниците неподготвени", обясни в "Твоят ден" по NOVA News авиационният журналист Димитър Ставрев.