Първи по рода си проект на стойност 5,2 млн. долара за укрепване на инструментите на изкуствения интелект, които помагат на учителите да планират уроците и да оценяват домашните работи стартира правителството на Великобритания.
В рамките на проекта правителствени документи като насоки за учебните програми, планове на уроци и оценки на учениците ще бъдат предоставени на компании за изкуствен интелект, за да обучат технологиите си да „генерират точно и висококачествено съдържание, като адаптирани, творчески планове на уроци и работни тетрадки“.
)
Генеративните инструменти на ИИ ще помагат на учителите да оценяват работите на децата и да създават учебни материали, се казва в съобщение за пресата на министерствата на науката и образованието.
„Днешното водещо световно съобщение бележи огромна стъпка напред за ИИ в класната стая“, заяви министърът на ранното образование Стивън Морган, част от наскоро избраното лейбъристко правителство.
)
Министърът на науката Питър Кайл заяви, че проектът има за цел да „облекчи административната тежест“ и ще „промени начина, по който виждаме и използваме данните от публичния сектор“.
Проектът твърди, че разполага с „първия по рода си подход за обработка на правителствени данни за целите на изкуствения интелект“.
)
Обществените нагласи към изкуствения интелект в образованието показват, че макар анкетираните да са съгласни, че изкуственият интелект може да помогне на учителите, съществуват опасения от прекомерно разчитане на технологията.
Според проучването родителите и учениците „се притесняват от загубата на ключови социални и технически умения и от намаленото време за контакт с хора, което ще доведе до непредвидени неблагоприятни резултати“