След тежката катастрофа, при която самолет не можа да набере височина и катастрофира в Индия, българският пилот Марио Бакалов коментира ситауцията така:
"Покрусен съм от трагичната новина за катастрофата на полет на Air India. Моите най-искрени съболезнования към близките на загиналите и цялата авиационна общност. В такива моменти няма думи, които да утешат." След което коментира своя Фейсбук пост и успокои всички, които рано или късно ще им се наложи да летят:
"За всички, които сега се страхуват повече от летенето: искам да ви уверя, че нищо не се е променило. Самолетите остават най-безопасният транспорт в света.
Докато има авиация, инциденти – макар и изключително редки – ще се случват. Но рискът остава невероятно нисък.
Този трагичен случай не променя статистиката, не променя сигурността, не променя факта, че милиони хора всеки ден стигат безопасно до своята дестинация.
Разбирам страха – той е човешки. Но нека фактите ни дават опора."
Марио Бакалов е роден през май 1980 г. в Берлин, но израства в София до 1989 г. На деветгодишна възраст се премества във Вайнхайм, Германия, където през 1999 г. завършва гимназия с профилирани предмети физика и математика. Следва 10-месечна военна служба. В края на 2000 г. е приет в авиационна академия и започва обучението си за пилот в Бремен (Германия) и Финикс (Аризона, САЩ). След получаване на лиценз започва кариерата си като стюард на Boeing В747. През лятото на 2004 г. сбъдва детската си мечта и става първи офицер на Airbus A-320. В първите години от професионалния си път лети в Европа и се утвърждава като един от най-младите инструктори. След това преминава на Airbus A-340 и изпълнява трансконтинентални полети. През 2014 г. получава възможността да пилотира най-големия пътнически самолет в света – А-380.
На 16 октомври 2016 г., след дълга подготовка, Марио Бакалов и неговият екипаж извършват демонстрационен полет до София с А-380, придружаван от три изтребителя МиГ-29 на ВВС. Хиляди хора се събират на и около летище София, за да наблюдават впечатляващото кацане и последвалото след три часа излитане на самолета-гигант.
По време на пандемията всички самолети от тип А-380 на Lufthansa са приземени, а пилотите им, включително и Марио, временно спират да летят. В този период той се посвещава на различни вдъхновяващи проекти, но загубва лиценза си за А-380. В края на 2022 г. се преквалифицира на А-320 и започва да лети като капитан по европейските маршрути. До днес Марио остава единственият българин, който е капитан в Lufthansa.
През последните години се включва в разнообразни инициативи и събития от социалния и бизнес живот на България. Освен това, Марио е активен мотивационен лектор, който умее да вдъхновява своята публика чрез позитивизъм, личен пример и житейски опит. Участва в презентации, лекции и семинари, посветени на човешкия фактор.
По време на тези срещи използва образни модели и примери от своя живот и работа, които мотивират участниците да вярват в себе си и в собствените си възможности.