10 навика, които ви пречат да стопите мазнините в областта на коремчето

25 май 2022 | 07:49
4648
0
unsplash.com
0

Свалянето на мазнините от областта на коремчето може да бъде трудна задача, която често ни кара да се ядосваме и да се чувстваме обезкуражени.

На пазара има безкрайно количество от разнообразни храни, които често ни карат да преяждаме, а информацията, която достига до нас често е противоречива. Това е и причината да поговорим с няколко диетолози и да отделим 10-те навика, които най-често ни пречат по пътя към свалянето на излишните килограми.

1. Ядете твърде малко

Години наред битува вярването, че това да ядеш възможно най-малко количество храна е най-сигурният път към отслабването. Истината обаче е, че то крие със себе си множество рискове. Освен различни дефицити на витамини и минерали, недохранването би могло да доведе до силни пикове в чувството на глад и неконтролирано преяждане. Друга опасност е забавянето на метаболизма - тъй като, ако не приемате достатъчно храна, организмът ви ще реши, че е заплашен от глад и ще започне да включва различни механизми за самосъхранение, един от които е именно забавянето на метаболизма.

Тялото ни се нуждае от определен брой калории и нутриенти, за да функционира оптималоно. А тяхната липса води до натрупване на мазнини в организма, а не до тяхното сваляне.



2. Не ядете достатъчно пълноценни храни

Ако не ядете достатъчно непреработени храни, в техния най-чист вид, близък до природата, вероятно поглъщате твърде много преработени такива. Те обикновено носят със себе си празни калории и твърде много захар под различна форма и сатурирани мазнини. Те определено за врагове на опитите ни за отслабване.

В днешния свят е почти невъзможно да избегнем преработените храни, но въпреки това е добро правило да се опитвате да включвате в ежедневното си меню повече непреработени продукти като плодове, зеленчуци, пълнозърнести култури, ядки, семена, чист протеин и здравословни мазнини.

3. Не хапвате достатъчно зеленолистни

Зеленолистните са супергероите на отслабването. Защо ли? Защото съдържат страшно много полезни вещества и много малко калории.

Освен това те съдържат и фибри, които ни засищат и ни карат да ядем по-малко на всяко хранене. Те са богати на витамините А и С и са идеални за поддържане както на оптимално тегло, така и на чудесно здраве.



4. Не внимавате с дресингите

За съжаление обаче можете да превърнете всяка здравословна салата в истинска калорийна бомба. Голяма част от дресингите, особено готовите, съдържат огромно количество мазнини и калории, които могат да вдигнат за секунди дневните калории, които приемате. Вместо тях използвайте лимон, който можете да включите освен в салати и при ястия от риба, пиле и дори ориз.

5. Забравяте за фибрите

Фибрите ни засищат и биха могли да ни помогнат да спрем затворения кръг на преяждането. Може би ще ви изненадаме, но горските плодове са чудесен източник на фибри, особено боровинките и малините. Така че не забравяйте, когато е възможно, да включвате в закуската си шепа горски плодове, те отиват на всичко, съдържат изключително много полезни вещества и засищат чудесно.

6. Пиете твърде много калории

Чували се термина “течни калории”, нали? Тук обаче не се включва единствено вечерната бира. Различен тип напитки съдържат неподозирано количество калории, които могат да се отразят пагубно на опитите ви да свалите мазнините в областта на коремчето.

Скритите течни калории се прокрадват в различни газирани напитки, студени чайове и дори във фрешовете и някои смутита. Четете етикетите на всички напитки, които купувате и избягвайте фрешовете, защото те не съдържат фибри и захарта в тях се превръща изключително бързо в глюкоза.

По-добре заложете на чиста питейна вода с няколко капки лимон.



7. Пиете кафето си със захар

Ако обичате да пиете кафето си със захар или пък предпочитате различен тип подсладени кафе напитки, вероятно поглъщате доста повече захар от препоръчителното количество на дневна база.

Изследванията показват, че твърде много захар в организма води до възпаление и качване на излишни килограми. За това се опитайте да я замените с канела. Така ще избегнете допълнителните калории, а канелата ще спомогне за балансирането на теглото ви както и за стабилизирането на кръвната захар.

Изследване от 2019-а година, публикуване в International Journal of Food Science, показва че изключително малко количество канела на ден, чаена лъжичка, може да намали холестерола, триглицеридите и кръвната захар.

Можете да използвате канелата за поръсване на сутрешното си кафе, смутита, кисело мляко, овесени ядки, мъфини и дори пуканки.

8. Ходите често на партита

Не се притеснявайте, не ви призоваваме да изоставите приятелите си, а само да бъдете по-осъзнати относно храните и напитките, които поглъщате. Храните, които се сервират по време на партита, определено не са сред най-здравословните, а алкохолът обикновено се консумира без мярка, ако към това добавите и някой десерт - положението става почти неконтролируемо.

Нашият съвет е, когато знаете, че ви предстои парти, да хапнете нещо здравословно и засищащо преди него и да си оставите малко калории от дневната дажба за десерт или алкохол.



9. Кантарът е най-добрият ви приятел

Истината е, че кантарът не винаги отбелязва правилно вашия прогрес по пътя към свалянето на килограми. Теглото ни варира изключително много от различни фактори и доста често показанията на кантара могат да ни демотивират. За това по-добре се насочете към други метрики като нива на енергия, храносмилане, качество на съня и стабилност на настренията.

Можете също така периодично да си правите снимки с едни и същи дрехи, за да видите дали всъщност има разлика в начина, по който изглеждате.

10. Не си си записвате

Всичко, което прочетохте досега, са само добри пожелания, ако не си го запишете. Най-добрият начин е да си водите хранителен дневник. В него можете да запишете както какво сте яли днес, така и порциите, колко гладни сте били, имало ли е резки промени в настроението ви през деня. Така ще можете по-лесно да определите нещата, които работят най-добре за вас и тези, които е необходимо да промените.

 

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени