Ето защо не отслабвате, въпреки че се храните здравословно!

26 януари 2020 | 09:45
41664
0
Снимка: unsplash, Instagram
0

Мислите си, че след като е кисело мляко, калориите не се броят? Или само защото е от така наречените "здравословни десерти", подсладени с мед и фурми, а не със захар, може да изядете две парчета от тортата, вместо едно?

Но истината е съвсем различна. Ако искате да отслабнете, размерът на порциите има значение, дори и в чинията ви да присъстват само здравословните хранителни продукти. Да, по-добре за фигурата ви е енергията да идва от мазнини като авокадо и ядки, а не от трансмазнини, на които са богати бургерите от заведенията за бързо хранене. Но в крайна сметка калориите са си калории - ако поглъщате повече, отколкото изразходвате, няма как да отслабнете.

"Мнозина хора обаче не си дават сметка колко калории всъщност приемат", разкрива фитнес блогърката Аманда Мейкснер. "Затова следващият път, когато си приготвяте закуска, се замислете преди да добавите още една лъжица фъстъчено масло", допълва дамата. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eat more, weigh less! . Both omnivore & vegan diets can be either healthy or unhealthy, depending on your approach! . On the left side there’s the straw man example of the omnivore diet that gets used all too often. Sure, maybe some eat like this, but it’s clear this is an unfair representation of the proper approach (tips below). — Now the right side of this post is a great representation.. Fill your plate with mostly veggies like you’re a vegetarian, but just add a little high quality meat. — Tips for the Healthy Omnivore: 1. Make meat a side dish rather than a main dish. 2. Choose organic grass-fed beef or bison (I’ve been ordering Yak lately), pastured cage-free poultry & eggs, wild fish or other game when possible. 3. When you don’t know the source (eating out), choose lower-fat cuts of meat. Toxins accumulate in animal fat. 4. Try and source quality meat from local farmers (farmers markets) or from online vendors with quality practices. 5. Avoid processed meats with nitrites/nitrosamines and high amounts of table salt. There are nitrite-free versions of bacon and sausage available. 6. Take a day off.. I know some people who love meat and still go vegan for one or 2 days/week — (Left) Saddest Meal Ever 2 eggs 2 tbsp butter 1 bread roll 4 pieces bacon Half a snickers bar — (Right) Omnivore Salad: 4 cups spinach 1 cup cherry tomatoes 2 beets 1/2 yellow bell pepper 1/2 orange bell pepper 2 pasture-raised eggs 3oz kimchi 2 tbsp balsamic vinegar (not shown) — Info & tips by my husband @chris.rocchio_Fit Photo by yours truly @MeowMeix — #nutrition #weightloss #protein #food #fitness #fitspo #personaltrainer #motivation #mealprep #mealplan #organicfood #functionalfood #paleo #cleaneating #paleodiet #healthyeating #instahealth #getfit #paleofood #realfood #mealprepsunday #organic #grassfed #paleolifestyle #fitfood #omnivore #comparison #health #nutrition #healthy

A post shared by Amanda (Meixner) Rocchio (@meowmeix) on

Тя е категорична, че ако искате да редуцирате килограмите си, не е казано, че трябва да изпадате в крайности и да мерите грамажа на всяко хранене през деня. Има много лесен и хитър начин – нека по-голям дял от порцията ви да е за зеленчуците. Те са предимно ниско калорични, но ще напълнят корема ви и няма да ви позволят да посегнете към други по-богати на калории продукти. Освен това са източник на множество полезни вещества, а и спомагат храносмилането.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Know your nut/seed butters! . High quality nut/seed butters are super tasty, nutritious, and make for an easy addition to meals, so I outlined some of the key benefits of four different kinds for you.Reminder though to always check the ingredient label of your nut butter because some brands like to add oils, sugar or even high fructose corn syrup. I always try to opt for nut butters that contain just the nut on the ingredient label or nuts & salt. . Sunflower butter- Sunflower butter is especially high in vitamin E and selenium. It is also the most allergy-friendly out of the bunch since it’s a seed butter, not a nut. Sunflower butter is also packed with antioxidants including phenolic acids and flavonoids as well as magnesium, protein,  and linoleic fatty acids that may help lower blood pressure, cholesterol and blood sugar. . Cashew butter - While it’s very low in fiber, it has lots of beneficial vitamins and minerals like vitamins E, K, and B-6, potassium, and folate. Cashews also have very high levels of lutein and zeaxanthin, which are antioxidants known to help protect the eyes. . Peanut Butter- Peanut butter has the highest amount of protein of the nut butters and even more so if you opt for chunky. Although it contains the word “nut”, it is technically a legume not a nut. It also has high amounts of monounsaturated fat, which has been linked to a reduction in heart disease and better blood sugar control. Peanut butter also contains vitamins and minerals like vitamin E, calcium, iron, potassium, biotin, magnesium, and zinc. PB also contains more B vitamins than almonds. . Almond Butter- Almond butter has more minerals than peanut butter, with the exception of selenium. It also has the highest amount of fiber of the four and contains nearly 3X as much vitamin E, 7X more calcium, and 2X the amount of iron that peanut butter has. Almond butter is also packed with minerals like potassium, zinc, biotin, and magnesium and is high in monounsaturated fat, which has been linked to improved blood sugar control. . All of these nut butters are delicious and nutritious for different reasons! . . #cleaneating #healthyeating #nutrition #cleaneat

A post shared by Amanda (Meixner) Rocchio (@meowmeix) on

Аманда съветва да се внимава и с храните по заведенията. Не само защото не знаете колко скрити калории има в тях, идващи от допълнителната мазнина при готвене, но и защото порциите в ресторантите са значително по-големи, отколкото е препоръчителният прием на храна в рамките на едно хранене. Размерът на пастата в повечето американски заведения е пет пъти по-голям от препоръчителния от здравните органи, разкрива тя.

Според специалисти в една добре направена диета, целяща загуба на килограми, дневният прием на протеини трябва да варира от 0,8 грама до 1,2 грама протеин на килограм телесно тегло. Като разбира се е от значение и физическата активност. Като цяло протеините трябва да са от 15 до 30% от общия калориен прием. Мазнините за деня трябва да са между 10-30% от храната за деня, а въглехидратите трябва да бъдат в границите 50-70% от общия калориен прием.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

There’s a difference between a treat meal & a cheat day! Here’s an illustration of how it definitely would not be the treat meal throwing you off but adopting a “f*ck it” mentality & turning it into a cheat day could definitely begin to derail your progress. . Things like having 2 slices of pizza, a cookie or two or an occasional treat will not throw you off your goals However, a whole day of junk food eating or a whole weekend adds up quick & can totally begin to slow down your hard work. . My tips for staying on track & not stressing over treat meals: . 1 - Make sure to eat throughout the day even if you know you’re going to splurge on dinner: Going into a party or dinner starving is only going to make you lose complete control. . 2 - Save your treat meal for later in the day: Starting your day off on a bad foot will make it more likely for you to adopt a “f*ck it” mentality early on. . 3 - Enjoy what you want, not what people peer pressure you to eat: There will always be another holiday, birthday party, event you have to go to. You don’t have to splurge at everything but definitely enjoy the foods you want! . 4 - Don’t feel guilty, beat yourself or think you have to go on a juice cleanse even if you had a cheat day: Just get right back to your normal clean eating routine & be kind to yourself, we’re all human. . Left side: 1 cup yogurt + 1/2 cup blueberries, 2 eggs, 1 @melissasproduce baby pineapple, spaghetti squash Mariana w/ ground turkey & cauliflower, chicken salad w/ @primalkitchenfoods dressing, 1 rice + 1 tbsp almond butter, + 2 slices thin crust pizza. . Right: 1 large donut, 2 chicken wings + bag of chips, 1 burger + 1 snickers bar, 1 coke & 3 slices pizza. . . . #cleaneating #healthyeating #nutrition #cleaneats #mealprep #foodprep #fitfood #protein #weightloss #mealplan #paleo #healthychoices #mealprepsunday #healthyfood #mealprepping #macros #mealprepmonday #flexibledieting #iifym #instahealth #glutenfree #getfit #gains #meals #healthyliving #junkfood #healthylifestyle #fastfood

A post shared by Amanda (Meixner) Rocchio (@meowmeix) on

Четете още: 20-минутната тренировка, която ще стопи всичките ви калории

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.