Как да се възстановим от преяждането след новогодишните празници

03 януари 2023 | 00:07
6620
0
Снимка: Getty/Images
0

Празничните гозби и десерти безспорно ни се услаждат най-много около коледните и новогодишни празници. При това толкова много, че се случва да попрекалим. Следват ценни съвети от експертите диетолози по въпроса как да се възстановим след преяждането по Нова година, без да гладуваме и да лишаваме организма си от най-ценните хранителни вещества?

1. Хранете се редовно (пет пъти на ден), като наблегнете на по-лека храна, каквито са плодовете и зеленчуците;

2. Редовното пиене на вода е от голямо значение – препоръчително е дозирането на приема на вода да е през целия ден, а не два или три пъти на ден по 1 литър. Удачен вариант в случая е на всеки час по една чаша вода от 200-250 мл;

3. Вечеряйте най-малкото 2-3 часа преди лягане, не по-късно;

4. В никакъв случай не прибягвайте към тежки диети с йо йо ефект, които подлагат организма на сериозни лишения. Липсата на ценни хранителни вещества води до стрес, който може да доведе до сериозво влошаване на здравето;

5. Ако искате да спазвате диета, изберете такава, базираща се на здравословното и балансирано хранене;

6. На човешкия организъм са му необходими всички основни групи храни + витамини и минерали, за да функционира нормално;

7. Намалете или ограничете напълно консумацията на захарни изделия. Високото им количество води до редица отрицателни последици, включително и тежки, коварни болести. Имаме няколко варианта. Единият, вместо да изядете голямо парче от домашната торта например, изяжте около 40 г от нея и няма да навредите нито на фигурата си, нито на организма. Другият вариант е да използвате природните подсладители, които безспорно са по-полезни, но също трябва да внимавате за количеството. И третият вариант е – употребата на сладки десерти да изнесете в по-ранните часове на деня – така ще имате достатъчно време за тяхното разграждане и усвояване;

8. Приемайте сол до 3 грама дневно;



9. Ако решите да постите, наблегнете на храни с висока енергийна стойност, богати на желязо и витамин С. Например: боб, леща, зелен фасул, царевица, зелени чушки и разбира се всички видове пресни плодове и зеленчуци;

10. Избягвайте белия хляб или тестените изделия от бяло брашно за сметка на пълнозърнестите такива;

11. Хранете се на често по малко, в умерени дози. Задължително в дневното ви меню трябва да има закуска, втора закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря;

12. И за финала, не забравяйте! За блестяща форма е необходимо освен здравословно и добре балансирано меню, вода, разходки или спорт, така и много, много усмивки!

Четете още: 6 златни съвета при преяждане

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени