6 златни съвета при преяждане

27 декември 2019 | 13:07
13785
1
Снимка: delish.com
1

Коледа отмина, но празниците и имените дни, които са най-много през първия месец на новата година, тепърва предстоят. Студени дни на топли моменти с близки хора, събрали се всички около трапезата – за смях, сладки приказки, връщане назад в спомените и похапване на вкусни гозби. 

Ето някои ценни съвети, които е добре да знаете в случай, че сте си позволили малко повече от необходимото количество храна. Те ще премахнат чувството на тежест в стомаха след преяждане или ще ви предпазят от такова. 

1. Пийте вода

Чаша вода преди хранене ще ви предпази от поемането на по-голямо количество храна. Също така редовната консумация на вода през целия ден значително ще понижи апетита ви. Ако се почувствате преяли, изчакайте 30 минути и пийте една чаша вода. Това ще засили метаболизма и ще ви помогне да се почувствате по-свежи и лежерни.

2. Закусвайте

Последното нещо, което може би искате да направите, когато се събудите, е да се насладите на един голям бекон с яйце. Не се страхувайте, че ще отидете на работа с подут корем. Една богата на фибри и протеини закуска е най-правилното решение, което ще достави на организма ви нужната му енергия през целия ден, ще ви предпази от преяждане и ще подпомогне за добрия метаболизъм.

3. Лимоните са най-добрия ви приятел

Всяка сутрин изпивайте по една чаша с лимон на гладно. Лимоните са естествен диуретик, което им помага да ви избавят от натрупаните в организма токсини. Чаша лимонова вода е добре дошла и ако случайно се окажете преяли.

4. Не пропускайте основните хранения

Мислите си, че ако прескочите някое от основните хранения през деня, ще се предпазите от напълняване? Не правете тази грешка! Това само би обострило още повече апетита ви, в резултат на което при следващото хранене ще увеличи риска от преяждане. Достатъчно е просто да ядете редовно, на често и по малко. Придържайте се към пресни зеленчуци, плодове, растителни протеини и пълнозърнести храни.

5. Движение и спорт

Какъвто и спорт да изберете - йога, аеробика, фитнес или бягане - вие сте на прав път. Динамиката и физическата активност ни предпазват от редица заболявания, подсилват метаболизма и ни зареждат с настроение. Също така, когато спортуваме, ние сме по-малко склонни към преяждане. Ако все пак се случи така, че някой път попрекалите с храната, една лека разходка наблизо, ще премахне чувството на тежест и ще ви освежи.

6. Пийте ментов чай

Ако чувството на тежест след преяждане ви тормози, пийнете малко ментов чай. Ментата естествено облекчава отделянето на газове в стомаха и подпомага процеса на храносмилането. 

Четете още: 20-минутната тренировка, която ще стопи всичките ви калории

Още по темата

Коментари

1 ***
  27 декември 2019 | 22:50 отговор
 

Че в днешно време кой преяжда? Депутатите и министрите ли имате предвид?

 

Добави Коментар

Най-четени