Какво издава силуетът ви за вас

12 март 2019 | 09:18
видяна 3006
коментари 0
снимки: Pixabay, Unsplash
0

Как да си обясним факта, че тренирайки еднакво усилено и спазвайки една и съща диета, някои отслабват бързо, а други не могат да стопят нито грам? Виновни за това са генетичните особености и хормоните. Но не се тревожете – всеки може да отслабне, стига да определи своя тип и да спазва съветите на нутриционистката и треньорка Барбара Шмидт.

При всяка жена една от четирите жлези за вътрешна секреция по природа е по-активна от другите, което влияе на метаболизма и затова се отразява и на външния вид. Във връзка с това женските фигури се делят условно на четири типа. Класификацията не е строга, защото хормоналният фон е твърде сложен, но ако се загледате, във всяка една дама ще видите преобладаващ тип фигура.

СПОРТЕН ТИП – ДОМИНИРАТ НАДБЪБРЕЧНИТЕ ЖЛЕЗИ

Признаци:
Горната част на тялото е по-едра от долната. Широки рамене, ясно изразени гърди, малко седалище, силни ръце и крака. Природно стегната кожа без склонност към целулит. Напълняването започва от зоната на гърдите, ръцете, корема. Тези жени лесно натрупват мускулна маса.

Психологичен портрет:
Те са лидери, бързо взимат решения, не обичат да изслушват съвети и винаги поемат лично отговорността. Не са умерени в нищо - нито в работата, нито в спортуването, нито в храненето.

Предимства:
Изглеждат стройни, дори ако са склонни към напълняване. Нямат целулит и имат стегната кожа.

Недостатъци:
При наднормено тегло спортният силует придобива очертания на „борец“ – твърде силна горна част с много тесен ханш и къс врат.

Хранене:
Оптимална за тези дами е вегетарианската диета. Не им се препоръчват сметаната, кравето масло, различните сосове и шоколадът.

Самоконтрол:
Необходимо е периодично да се отърсват от грижите си и да се наслаждават на прости неща като шумоленето на листата или тропането на дъжда.

Фитнес:
Адреналинът, отделян от надбъбречните жлези, изисква постоянна активност. Оптимални спортове са тичането, аеробиката, карането на ски. Най-добро за поддържане на формата обаче ще е плуването, което позволява тялото да се оформи, без да се натрупват мускули.



ИЗЯЩЕН ТИП – ДОМИНИРА ХИПОФИЗАТА

Признаци:
Тяло на тинейджър, с тесен ханш, без ясно изразена талия. Малки ръце и не твърде големи крака, едра глава. Костите са доста тънки, талията е издължена, седалището е малко и кръгло. Тези жени трудно напълняват, но започват да трупат тлъстини от корема.

Психологичен портрет:
Интроверти със склонност към изкуствата и науките, често затворени, но не от озлобеност, а от самодостатъчност. Понякога потъват толкова дълбоко в мислите си, че забравят за насъщните потребности не само на другите, но и на собственото си тяло.

Предимства:
Благодарение на равномерното разпределение на тлъстините дълго изглеждат стройни, но дори и когато са слаби, не правят впечатление на кльощави или кокалести.

Недостатъци:
Когато напълняват, трупат тлъстини на талията. Имат слаба лимфна система, поради което страдат от отоци и подпухнал вид на кожата.

Хранене:
Препоръчително е да ядат по-малко въглехидрати и повече белтъчини. Тези дами усвояват чудесно зеленчуци, продукти от пълнозърнесто брашно и подправки. Най-добре е да ограничат сладкишите, печивата, суровите продукти. Храносмилането им реагира чувствително на биоритмите – закуската трябва да е обилна, а вечерята – оскъдна.

Самоконтрол:
Те са чувствителни към нюансите, към заобикалящите ги миризми, звуци и оттенъци. В дома им трябва да има повече багри, ароматични свещи и сашета.

Фитнес:
Силовите тренировки ще им помогнат да придадат на тялото си релеф, да стегнат корема, да подчертаят талията си и да се измъкнат от дълбините на мислите си.



ТВОРЧЕСКИ ТИП – ДОМИНИРА ЩИТОВИДНАТА ЖЛЕЗА

Признаци:
Фигура тип „цигулка“. Напълняването започва от корема и ханша, а крайниците остават тънки дори и при наднормено тегло.

Психологичен портрет:
Те са весели и активни фантазьорки, общителни са и лесно могат да очароват събеседника.

Предимства:
Ако жена от творчески тип не е склонна към напълняване, силуетът ѝ ще е практически идеален (90-60-90).

Недостатъци:
Слабите места са мускулатурата (която се натрупва трудно) и крехките кости. Кожата е тънка, суха, може да губи тонус. Наблюдава се и склонност към целулит.

Хранене:
Зелени зеленчуци – салати, спанак, броколи, зелен фасул. Те ще заредят тези дами с енергия и ще изведат токсините от тялото. Необходими са и немазни животински белтъчини и млечни продукти. Плодовете, хлябът, алкохолът, кофеинът и захарта са излишни.

Самоконтрол:
Тези жени имат нужда от постоянно подхранване на енергийната си система. Могат да стабилизират кръвообращението с горещ душ или вана, като при това се отърсят от тревожността си и се отпуснат в края на деня.

Фитнес:
Най-подходящи спортове ще са груповите занимания, уличните спортове и танците. Жените с творчески тип фигура са потенциални „сови“, затова за по-ефективно трябва да тренират през втората половина от деня.



АПЕТИТЕН ТИП – ДОМИНИРАТ ЯЙЧНИЦИТЕ

Признаци:
Класическо женско тяло с тесен раменен пояс и закръглен ханш, от който започва напълняването.

Психологичен портрет:
Тези дами са грижовни, емпатични и впечатлителни. Бързо и лесно се сближават с околните, интуитивно усещат стремежите им. Забавеният им метаболизъм става причина за външна флегматичност, която е измамна и крие вътрешна буря от емоции.

Предимства:
Дори и при силно напълняване апетитната дама няма да изгуби талията си – коремът ѝ ще напълнее на последно място.

Недостатъци:
Силна склонност към напълняване и целулит. Тези жени от малки правят впечатление на „закръгленки“ момичета. Повечето напълняват доста по време на бременност.

Хранене:
Плодовете могат да стабилизират метаболизма. За тези жени са полезни всички видове зеленчуци, особено броколито и соята, както и немазните белтъчини. Най-добре е да забравят за сметаната, маслото, шоколада, печивата и макароните. Зле усвояват оцет и лимонов сок. Сутрин храносмилането им работи вяло, затова могат да пропуснат закуската. Чувството за глад е максимално между 17 и 22 часа.



Самоконтрол:
Тези жени се нуждаят от общуване. Самотата им се отразява зле, както и контактът с агресивни хора. Могат да се освободят от негативната енергия с помощта на дихателни упражнения и йога.

Фитнес:
Заради бавния метаболизъм трябва да правят възможно най-много упражнения за издръжливост. При спортуване е важно да са на крак, затова плуването не е подходящо занимание. Най-добро време за тренировки – рано сутрин или през втората половина от деня.



За автора:
Барбара Шмидт е нутриционист и специалист по храненето в болница „Норуолк“, щата Кънектикът.

Четете още: Вечерните тренировки ще ви спасят от преяждането

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.