Псевдодиетичните храни - I част

13 юли 2010 | 13:00
3373
0
0

В стремежа си да се храним пълноценно често ставаме жертва на някои рекламни хватки.

И в опита си да намалим калориите и вредните храни всъщност постигаме точно обратния ефект.

Предлагаме ви няколко примера за храни, които са успели да си спечелят славата на здравословни, но не благодарение на своите качества, а заради рекламната активност на техните производители:

Йогурт и плодово мляко



Те безспорно са вкусни, в привлекателни опаковки, помагат за храносмилането, съдържат калций и са “толкова леки, че можем да ги ядем в неограничено количество”.

Всъщност... йогуртът е с доста висока масленост - в една опаковка се съдържат 150 калории. Отделно от мазнините в тях се съдържат доста захар или подсладители. А 0,5% масленост най-често означава твърде голямо количество нишесте.

Решението

Търсете „златната среда”, т.е. млечни продукти с 1,5-2% масленост, по-възможност без ароматизатори и добавки.

Срокът на годност не трябва да превишава 7-10 дни - в противен случай не може и да става дума за някакви млечни бактерии.



За да можете да се заситите по-лесно, хапнете с млякото и филийка пълнозърнест хляб.

Мюсли



Според рекламните послания, те са полезна храна, която увеличава отделянето на енергия.

Всъщност... необработени мюсли не яде никой. Те се пържат или пекат, заливат се с мляко, мед, сушени плодове, шоколад и наистина изглеждат много апетитни в чинията и хрупкави в устата.

Ако в 100 грама сурови необработени мюсли се съдържат около 300 калории, в печените, с различни допълнителни съставки има 400-500 калории.

Решението:

Ако не харесвате сурови мюсли, яжте обработени, но не тези, които са запържени в масло, а само запечените. Най-добрите добавки са стафидите и ядките. Препоръчително е да ги консумирате с кисело или прясно мляко, за да уравновесите въглехидратите с лесно усвояеми белтъчини.



Очаквайте продължение.


Източник: здраве.bg

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени