Започнете от утре: Диетата "Голямата закуска"

31 май 2020 | 13:26
7433
0
0

Да си припомним поговорката „Сутрин закусвай като крал, обядвай като принц, вечеряй като просяк”.

В това кратичко изречение се крие цялата философия на набиращата в световен план популярност диета – „The Big Breakfast Diet”.

Диетата, която ни съветва да се храним обилно на закуска и с всяко следващо хранене да намаляваме обема и калориите на ястията е дело на професор Даниела Якубовиц от Virginia Commonwealth University във Венецуела.

Диетичният план се базира върху проучване, което прави сравнение между ефективността на ниско въглехидратните диети и тези включващи голяма закуска с умерен прием на въглехидрати.

Оказва се, че хората практикуващи „Голямата закуска” консумират по 155 калории повече, но след 8 месеца те са изгубили с 21% повече тегло в сравнение с тези на диета с малко въглехидрати.



Идеята на хранителния режим „Голямата закуска” е да отделите около 20 минути всяка сутрин за закуска. Но задължително преди 9 часа, не по-късно.

Проблемът с ранното ставане, липсата на време и апетит рано сутрин е всеизвестен, но от личен опит ви уверяваме, че това може да се промени с малко повече воля и постоянство.

Ако си легнете половин час по-рано вечерта и станете половин час по-рано на сутринта, приготвите набързо (или предварително от вечерта) обилна закуска и си оставите няколко минути време да се насладите на храната и началото на деня, ще се почувствате по коренно различен начин.



И така, сутрешната порция храна трябва да бъде най-голямото ви ястие за деня. От приблизително позволените общо 1200 ккал закуската трябва да бъде не по-малко от 500-600ккал.

Дали ще си направите палачинки със сладко, сандвич с пуешко месо, пържени филийки с мед, купа мюсли с мляко и един банан и пр., зависи от личните ви предпочитания.

Сити и изпълнени с енергия ще доставите истинско удоволствие на тялото си, а да не говорим, че от рано сутринта ще събудите метаболизма си и всички функции на организма.



В началото е напълно възможно да усещате силен глад около обяд, но това е и сигурната първа стъпка към пренареждане на хранителния ви режим в правилната последователност.

Когато дойде време за второто ястие за деня - обядът - можете да си хапнете нетлъсто месо, гарнирано със салата или задушени зеленчуци.



Последното ви трето хранене за деня е вечерята, която задължително трябва да бъде преди 18 часа.

Нека тя бъде много лека, например, задушени зеленчуци, препечена филийка, чаша вода с лимон или 150 гр. обезмаслена извара, малък плод, чаша вода.

Приемът на толкова малко храна на вечеря ще „отключи” апетита ви на сутринта.

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.