5-те най-лоши навика при консумацията на течности, които ни състаряват

27 септември 2021 | 13:26
1510
0
Снимка: Pixabay
0

Чувствате ли се жадни? При толкова голям избор в магазините със сигурност сте изкушени да утолите гърлото със съблазнително приканващото ви от рафта кенче сода или някоя енергийна напитка...

Оказва се обаче, че честата консумация на подобни питиета не само не утолява жаждата, но и нанася редица негативни последствия върху външността и здравето ни. За да избегнете опасното им въздействие и да съхраните жизнеността и младежкия си вид по-дълго време, експерти поднасят на вниманието ни петте най-лоши навика, от които да седим далеч:

1. Честата консумация на алкохол



Доказано е, че алкохолът натоварва много организма и ускорява процеса на стареене по няколко начина - стимулира отделянето на хормоните на стреса, възпрепятства нормалното функциониране на храносмилателната система и ограничава способността ѝ да абсорбира жизненоважни хранителни вещества, включително витамини, минерали, протеини и въглехидрати. Това е причината редовните пиячи да остават недохранени и да изглеждат по-възрастни, отколкото в действителност са.

Голямата консумация на алкохол води до дефицит на витамин А, който поддържа регенерацията на клетките и производството на колаген. Което от своя страна се отразява на младежкия вид на кожата. Алкохолът силно дехидратира кожата, което води до преждевременни признаци на стареене, като отпусната кожа и образуване на бръчки.

2. Превръщането на газираните напитки в неизменна част от вашата рутина



Газираните напитки с изкуствени подсладители допринасят силно за процеса на стареене на клетките. Напитките с високо съдържание на захар влияят върху основните протеини на кожата – еластин и колаген, които поддържат кожата ви еластична и млада.

Освен това захарите също причиняват нискостепенно хронично възпаление, което увеличава риска от затлъстяване, диабет, високо кръвно налягане и по този увеличава риска от развитие на сериозни заболявания в ранна възраст.

Не се чувствайте така, сякаш трябва да се откажете напълно от тези газирани напитки. Опитайте да включите 25 здравословни алтернативи на содата с ниско съдържание на захар в живота си, за да продължите да се наслаждавате на страхотния вкус на газираната напитка с много по-малък риск за здравето и младостта.

3. Пиенето на твърде много кофеин



Твърде много кофеин дехидратира тялото, причинява възпаление и води до загуба на колаген. Всички тези фактори заедно образуват бръчки и акне. Голямата консумация на кофеин намалява количеството на новообразувания колаген в кожните клетки и по този начин кара организма да старее по-бързо.

Освен това кофеинът забавя лечебния процес, който влияе значително върху здравето. Много напитки с кофеин също така включват големи количества захар, което отново води до преждевременно стареене. Ако смятате, че разчитате прекалено много на кофеина, винаги можете да замените чаша кафе или чай с ароматна тяхна версия без кофеин и така да се отървете от този мощен стимулант.



4. Лишаването на организма от достатъчно количество вода



Ако не пиете достатъчно вода през целия ден, това може да предизвика редица сериозни проблеми със здравето и външността. Дехидратацията води до главоболие, замаяност и гадене, което се изостря от възпалението. Наред с това нередовната консумация на чиста вода води до увисване на кожата и появата на бръчки. Ето защо експертите препоръчват да се пият средно 8 чаши вода на ден.

5. Консумацията на кофеинови напитки с високо съдържание на захар



Сладките кафета и енергийните напитки могат буквално да опустошат човешкото здраве. Комбинацията от кофеин и захар може да предизвика излишна стимулация на симпатиковата нервна система, причинявайки увеличаване на сърдечната честота, хипертония и отделяне на кортизол, предупреждават експертите. Не позволявайте на тази свирепа буря от симптоми да ви засегне. Намалете този риск, като избягвате енергийните напитки с високо съдържание на захар.

Четете още: Топ 6 на навиците, които ви състаряват преждевременно

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени