90-те пак ще са на мода

09 март 2019 | 08:50
видяна 2435
коментари 1
снимки: Unsplash, Instagram
1

Сантименталните дизайнери винаги са били склонни към носталгия – и напоследък май им е домъчняло за епохата на пейджърите, пепси-колата, игровите конзоли и безумния рейв. В тази статия ще говорим за тенденциите на най-свободолюбивата и разкрепостена декада, която със сигурност ще диктува модата през 2019 година.

Въпреки че все още нескрито се подиграваме на модните образи на някои известни личности от 90-те години, тази декада е оставила отчетлив отпечатък в съвременните модни течения. Сега дизайнерите дори по-често се вдъхновяват от тази епоха, отколкото от футуристичните идеи.

Модата през 90-те, както и през 80-те се определяше от музиката. Рейвърите по електрикови тениски се вихреха на дансинга в клубовете, феновете на Nirvana слушаха до безкрай Smells Like Teen Spirit по прокъсани дънки и тениски с лика на Кърт Кобейн, а почитателите на западната поп-музика купонясваха, слушайки Рики Мартин, Дженифър Лопес и Spice Girls, облечени с къси поли, ярки клинове, къси блузи и лъскави панталони.

На Запад икони на стила станаха супермоделите Кейт Мос, Наоми Кембъл, Клаудия Шифър, Линда Еванджелиста и Кристи Търлингтън. Те бяха лицата на новата култура – разюздана, свободолюбива, нехаеща за бъдещето. След тях създаването на топмодели продължи на поточна линия, но малцина са успели да останат също толкова търсени десетки години наред, както тези дами от края на хилядолетието. По образите на култовата двойка „Мос-Кембъл“, които с чаши шампанско в ръка огряваха почти всяко модно парти, можем да си съставим пътеводител по тенденциите на 90-те – копринени комбинезони, екстремно къси поли, карирани чорапогащници, къси палта и „голи“ тоалети.

На преден план излезе андрогинността – унисекс-моделите, които изтриват границите между мъжкото и женското облекло. Тази концепция постепенно преживя развитие и сега сякаш е готова да завладее най-известните марки. В началото на 2019-та H&M и Eytys представиха унисекс-колекции, в които могат да се проследят всички маркери на стила на 90-тте – широки дънки с висока талия, лачени якета и масивни маратонки.

Във вечерната мода от 90-те цари минимализъм
– семплите прилепнали едноцветни рокли, мъжките костюми без допълнителни аксесоари и вечерните рокли тип комбинезон бяха обичайни тоалети и за лейди Ди, и за звездата на хероиновия шик Кейт Мос, и за съпругата на Джон Кенеди-младши Керълайн Бисет. Колкото по-изчистено беше облеклото, толкова по-скъпо изглеждаше.

Модата е цинична и несъзнателно (а често и съвсем умишлено) дизайнерите връщат на подиумите същите облекла, които са били отхвърлени в началото на хилядолетието. Много от тях ще останат с нас още дълги години. Ние отиваме да си припомним „Хубава жена“ и „Хакери“ и ви оставяме да прегледате деветте основни тенденции, които ще надделяват през текущата година.

Колоездачни клинове

Онези, които са гледали с презрение на Ким Кардашиян и на други популярни Инстаграм-особи, обули колоездачни клинчета, явно са забравили, че навремето по тези удобни шорти от полиамид и ликра си е падала и принцеса Даяна – заложница на консервативните изисквания на кралския протокол. Днешно време на този артикул първи обърнаха внимание известните Insta-girls – сестрите Кардашиян и Хадит, както и Хейли Болдуин. Те комбинираха клинчетата си и с класически ризи, и с овърсайз-жакети, и с къси блузи.

Мнозина не са особено впечатлени или дори са шокирани от завръщането на колоездачните клинове. Но не се притеснявайте – ако тези шорти ви привличат, макар да не ви харесват предложените от трендсетърките варианти, носете ги като лейди Ди със спортни суичъри и култови масивни маратонки, пак в стила на 90-те.

Анималистични принтове



Ако през 80-те години се котираха най-вече леопардовите петна, то през 90-те на преден план излязоха и зебрата и питонът. Всичко това ни е познато отдавна, а през последните години сякаш се превръща във всеобщо модно безумие. Змийски шарки покриват всичко, от обувките до чантите, зебрата активно се интегрира дори в деловия дрес-код, а най-смелите се заглеждат и по кравешките петна – които впрочем също са ни наследство от 90-те.

Кожа и латекс



Всеки почитател на модата от 90-те би посочил като свои любими материали денима и кожата – именно те залягаха в основата на идеалния тоалет през онази епоха. По онова време с кожени палта и жакети често виждахме и Джулия Робъртс, и Уинона Райдър, и звездите от „Бевърли Хилс“.

Сега към тях се присъединяват и съвременните тредсетъри с подкрепата на десетки модни марки. Коженият черен жакет е много по-интересен от обикновения черен жакет, нали? Затова тази вълна бързо яхнаха Alexander Wang, Max Mara, Acne, Gucci, Miu Miu, Salvatore Ferragamo… Трудно бихме се сетили за известна марка, в чиито колекции да не фигурира този акцент от 90-те. Така че, изберете дизайнер според вкуса си и се облечете в кожа от главата до петите като Селин Дион.

Коприна


Появата в гардероба ни на максимално семпли рокли с тънки презрамки със сребрист или перлен оттенък отново дължим на тенденциите от 90-те. Основни почитателки на тези копринени „нощнички“ бяха най-популярните актриси и модели от ранга на Кейт Мос, Кристи Търлингтън, Линда Еванджелиста и Наоми Кембъл. В забързаното си ежедневие те били повече от щастливи да се стегнат бързо за вечерно парти, слагайки само елегантна рокля, миниатюрна чантичка и наниз перли.

Аксесоари за коса


Обемни кадифени ластици за коса в различни цветове, пластмасови диадеми, фибички и огромни шноли – хората сякаш се опитаха да забравят час по-скоро всички тези атрибути от живота на жената от 90-тте. Но предприемчивите дизайнери обръщат особено внимание на чудноватите и захвърлени неща.

Най-актуалните аксесоари сигурно още се крият в някое затънтено чекмедже у вас, така че направете бърза ревизия на запасите си. Изящни фиби за коса с камъчета в края на миналия век с гордост демонстрирали и Клаудия Шифър, и Салма Хайек, и Камерън Диас. На модните снимки от 90-те лесно ще намерите идеалния за себе си вариант на прическа с модерна школа. Ако пък навремето сте изхвърлили въпросните аксесоари, ще можете да намерите нови такива от Alexander Wang, Gucci и Prada.

Избелял деним



Макар култовите избелели дънки да са се появили през 80-те, пикът на популярността им се пада именно през 90-те години. Най-предприемчивите младежи тогава дори не си купуваха готови избелели облекла, а по метода на пробите и грешките захабяваха обикновените дънки с помощта на химикали, получавайки ексклузивен къстомизиран модел. Най-желаните тогава модели бяха на Mawin. Сега избелелият деним отново излиза на преден план и през лятото ще го срещнем в колекциите на Y/Project, Balmain и Miu Miu – без да се подлагаме на риск с неведоми химикали в кухнята.

Гръндж



Навремето всички пощуряха по овърсайз-пуловерите, свободните прокъсани дънки, бархетените ризи и изтърканите рокерии благодарение на група Nirvana. Почитателките на Кърт Кобейн подражаваха на кумира си, налазваха безсрамно мъжките гардероби и нехаеха за утвърдените концепции „женствено-неженствено“. Младежите през 90-те просто не обръщаха никакво внимание на тези клишета. Съпругата на Кобейн Къртни Лав им даваше добър пример, носейки същите карирани ризи и размъкнати тениски като мъжа си. Тя излизаше с небрежни тоалети дори на червените пътеки, без изобщо да се притеснява дали фотографите са я хванали в най-добрия ѝ вид. Тези улични настроения бързо нахлуха и на модните подиуми с помощта на Марк Джейкъбс и Вивиан Уестуд.

Чантички на кръста

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#gucci . . . . . . #chadan#model#ootd#simplicity #sunglasses #bananabag ###

A post shared by Model (@chadan_model) on


През 90-те практичността на „бъмбаговете“ завоюва сърцата на всички – от домакини до холивудски звезди. У нас тези чанти доста време се асоциираха най-вече с уличните търговци, кондукторите и туристите, но сега нещата се променят и занапред популярността на този артикул само ще расте.

Не се притеснявайте, че чантичката на кръста ще излезе от мода – тя отдавна вече е заела стабилни позиции. Съвременните дизайнери са я разнообразили с нови материали и декорации – Fendi предлага коланче от портмонета и ключодържатели, Off-White и Givenchy ни радват с по-спортни варианти, а Burberry и Giambattista Valli представят елегантни и вечерни модели.



Перли



Най-елегантната притежателка на съкровищница, пълна с перлени украшения, разбира се беше лейди Ди. Тя с лекота носеше както естествени перли, така и изкуствени, допълвайки тоалетите си със скромна огърлица или с няколко масивни наниза. През 90-те перлите бяха на почит – по червените пътеки перли демонстрираха Анджелина Джоли, Гуинет Полтроу и Алисия Силвърстоун. Сега актуални стават и перлите с неправилна форма, които се вписват идеално във винтидж-обици от миналия век.

 

Четете още: На върха на планината: Chanel есен/зима 2019 & последното шоу на Карл Лагерфелд

Коментари

1
  09 март 2019 | 10:57 отговор
 

Колоездачните клинчета са отврат, стават разбира се за колоездене и за разходка в планината примерно, но за нищо друго, няма значение, колко са модерни.

 
 
разбирам
09 март 2019 | 12:25

О да, отврат са, когато са нахлузени на тлъст, целулоидест и кривокрак задник! Съчувствам ви. Но корено противоположно е мнението на притежателките на стегнати спортни дупета и на мъжката половина на човечеството!

 
09 март 2019 | 12:41

Ахаха, ама за, какво ми съчуствате? Аз съм слаба и съм притежателка на чудесно, стегнато дупе, но пак няма тръгна с такова клинче в ц-ра на София. Просто изглежда кофти, все едно човек е забравил да се дооблече. :) Поредната малоумна мода, коята тръгна от онзи хипопотам Кардашиан, която се чуди как да е интересна и после всички почват да и се водят по кухия акъл.

 
пак ви разбирам
09 март 2019 | 13:02

Ако всичко, което сте заявили за физическите си данни(в което, "леко", се съмнявам), за вас, тогава е супер-елегантният модел - чувал от зебло с изрязана дупка за главата в комплект с налъми без каишка.

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.