Клаудия Шифър: Една икона на 50

25 август 2020 | 18:45
5872
119
Getty Images
119

Топ-моделът от 90-те, звездата на подиумите и невероятната красавица Клаудия Шифър отбелязва днес своя 50-и рожден ден. В чест на празника на германския супермодел, филмова актриса и посланик на добра воля на УНИЦЕФ бихме искали да си припомним някои от нейните най-големи постижения.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mulherescinquentinhas50 MC50 (@mulheres50tinhas) on



Мода

В портфолитото на днешната рожденичка Клаудия Шифър влизат фотосесии с най-големите майстори на лентата като Ричард Аведон, Патрик Демаршелие, Артур Елгорт, Стивън Клайн, Питър Линдберг, Стивън Мейзъл, Хърб Риц, Марио Тестино и Елън фон Унверт. Плюс корици за Vogue, Elle, Harper's Bazaar, Cosmopolitan, Vanity Fair и Time. А Карл Лагерфелд, дори след края на договора й с Chanel (1990-1997 г.), продължава да нарича Клаудия своя муза.
Всичко започва през 1987 г., когато директорът на агенцията за модели Metropolitan - Мишел Леватон забелязва ефектната блондинка в дискотека в Дюселдорф. През 1990 г. той предлага на Шифър да смени местожителството си и да се премести в Париж, за да започне пълноценна кариера на модел. Трябва да отбележим, че въпреки някои „минуси“ - недостатъчно гъста коса, крака с форма на Х и люлееща се походка, агентите на модела внимателно подбират договорите за нея и твърдо вярват в успеха, който идва почти мигновено след преместването й във френската столица. Само няколко месеца в Париж са достатъчни за германката, за да стигне до Карл Лагерфелд.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) on

Малко след това тя подписва договор с козметичната компания Revlon. Всъщност през 90-те години няма момиче по-популярно от Клаудия. Успоредно с търсенето, расте и финансовото състояние на девойката - в началото на деветдесетте години Шифър е най-високоплатеният модел на планетата.
Шифър е първата от топ моделите, представена на корицата на The Rolling Stones, а след това става лице на такива модни къщи като Chanel, Versace и Valentino. Списание People я включва в списъка на 25-те най-красиви хора на планетата и именно тя успява да сключи договори за милиони долари с Pepsi, Fanta и Citroen. Малко по-късно подписва договор с шведите H&M. Тук е мястото да отбележим, че и днес, въпреки факта, че вече не е младо момиче, Клаудия участва в рекламни кампании на едни от най-известните модни къщи - Salvatore Ferragamo, Guess, Yves Saint Laurent, Chanel, Dolce & Gabbana.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) on



Кино

Малко хора знаят, но Шифър, освен модни рекламни договори, има обширна филмография за модел. Клаудия получава първата си роля през 1994 г. във филма Prêt-à-Porter. Тогава тя е толкова малка, а броят на известните личности, участвали в лентата - толкова голям, че името на модела дори не е посочено в надписите.



кадър от филма Prêt-à-Porter.

През същата 1994 г. по кината се появява друг филм с епизодично участие на Клаудия - „Ричи Рич“. През 1997 г. излиза американско-френският филм "Затъмнение" с участието на модела. И въпреки че критиците осмиват филмите, в които Шифър участва, моделът е твърдо решен да се преквалифицира в актриса. През 1999 г. Клаудия Шифър участва във филма на Джоел Тобек “Черно и бяло”. Актьорският състав отново е възможно най-звездният: Робърт Джон Дауни-Джуниър, Стейси Едуардс, Габи Хофман, Джаред Лето, Джо Пантолиано. През същата година на екраните се появяват лентите с участието на Шифър „Отчаяни красавици“, „Приятели и влюбени“. През 2001 г. зрителите имат възможността да видят три филмови проекта с участието на топмодела: „Романтично престъпление“, „Чейс“, „Образцов самец”, а през 2002 г. -"Дарма и Грег", "В легло с дявола". През 2003 г. Шифър участва в най-романтичния филм на десетилетието Love Actually. Последната й филмова творба е филмът "Валентино: Последният император" (2008).



Личен живот

Личният живот на моделкатa е не по-малко успешен от кариерата й. През 2001 г. Клаудия се среща с продуцента и режисьор Матю Вон. През 2002 г. влюбените вдигат сватба. Между другото, благодарение на благородния произход на Вон (баща му - граф Джордж Алберт Харли де Драммонд - кръстник на крал Джордж VI), Клаудия Шифър след брака си придобива титлата графиня на Оксфорд. Матю и Клаудия имат три деца – дъщерите Клементин и Козима и сина Каспар. Семейството живее главно в Лондон, като периодично посещава двуетажния си апартамент в Монако или апартамента си в Ню Йорк.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) on

Книга
През 2017 г. издателство „Рицоли“ публикува книгата „Клаудия Шифър от Шифър“, в която Клаудия говори за кариерата си на модел.

Книгата на Клаудия се оказва много лична. Предговорът е написан от близката приятелка на модела - фотографката Елън фон Унверт. А е оформлението са използвани творби на Ричард Аведон, Патрик Демаршелие, Артур Елгорт, Стивън Клайн, Питър Линдбърг, Стивън Мейзел, Хърб Риц и Марио Тестино за корицата. Личната история на модела съдържа спомените на Анна Уинтур, Доменико Долче и Стефано Габана, Валентино, Карл Лагерфелд, Донатела Версаче и, разбира се, супермоделите от 90-те години на миналия век: Синди Кроуфорд, Наоми Кембъл, Ева Херцигова и Хелена Кристенсен.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) on




Бизнес

През август 2015 г. супермоделът представя колекция от кашмир за американската марка Tse. Колекцията включва общо 18 продукта, които германката смята за вечни.
"Не исках да създавам ултрамодерни дрехи, а вечни. Аз самата нося едни и същи вещи с години и искам дрехите, които създавам, да издържат напред във времето", казва Шифър. "Имам чанта Chanel, която е на 20 години, дънки Stella McCartney на четири години, които няма да илязат от мода скоро."
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) on

През 2016 г. моделът повтаря дизайнерския опит с Tse и пуска поредната си колекция от кашмир, а година по-късно обявява старта на собствената си марка козметика. Линията й декоративна козметика се нарича Claudia Schiffer Make Up и е създадена в сътрудничество с марката Artdeco. Червилата, лаковете за нокти, руж, сенки за очи, пудри и основи “са облечени” в деликатни кутии с цвета на прашна роза.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Claudia Schiffer (@claudiaschiffer) on

 

През същата 2017 г. германката пуска капсулна колекция обувки за Aquazzura. Сътрудничеството е инициирано от креативния директор на Aquazzura Едгардо Озория: „Клаудия има страхотен вкус, добре познава модните тенденции, но в същото време знае от какъв вид обувки се нуждаят истинските жени днес“.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Pam Jenkins (@pamjenkinsshoes) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AQUAZZURA (@aquazzura) on

Коментари

119 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:02 отговор
 

555'||DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)||CHR(98)||CHR(98),12)||'

 
118 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:02 отговор
 

555*DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(99)||CHR(99)||CHR(99),12)

 
117 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:01 отговор
 

EUcbqvca')) OR 791=(SELECT 791 FROM PG_SLEEP(12))--

 
116 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:01 отговор
 

0VvqUSKF') OR 666=(SELECT 666 FROM PG_SLEEP(12))--

 
115 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:01 отговор
 

WQfSHXnK' OR 634=(SELECT 634 FROM PG_SLEEP(12))--

 
114 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:01 отговор
 

-1)) OR 842=(SELECT 842 FROM PG_SLEEP(12))--

 
113 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:01 отговор
 

-5) OR 975=(SELECT 975 FROM PG_SLEEP(12))--

 
112 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:00 отговор
 

-5 OR 528=(SELECT 528 FROM PG_SLEEP(12))--

 
111 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:00 отговор
 

J7qd64mP'; waitfor delay '0:0:12' --

 
110 MmzHrrdb
  14 септември 2020 | 22:00 отговор
 

1 waitfor delay '0:0:12' --

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.