Съветите на Коко Шанел са актуални и днес

04 септември 2012 | 15:52
13615
0
0

"Модата е преходна, но стилът е вечен". Това са думите на легендарната френска дизайнерка Коко Шанел, която искрено вярвала, че красотата е в семплостта.

Обожаваната малка черна рокля

Малката черна рокля е представена през 1926 г. и с това се отдава един огромен поклон към всички жени по света. Шанел е искала да създаде рокля, която ще бъде идеална както през деня така и през нощта. Да бъде секси, разнообразна, да изглежда по-различно, щом се промени модният детайл. Ако преди Шанел черният цвят е бил възприеман за цвят на траур, след нея става класика и модна. Тя предложи на дамите собствен модел и елегантност и нежната половинка от човечеството я прие с благодарност.



Съвършената пола, покриваща коленете

Коко е смятала, че колената на дамите са грозни и затова създаде модели, които ги покриват. На пръв поглед моделите на Шанел изглеждат като че ли са направени само за работа. Полите са прави, но са невероятно елегантни.

Черно - бялата класика

Коко Шанел не е била съгласна всеки сезон да се промотират модни нюанси и смятала, че жената трябва да носи онези цветове, които й отиват. Тя е съветвала представителките на нежния пол смело да комбинират черният и белият цвят, които заедно са идеални.



Панталоните създават удобство

Коко Шанел е и първата модна дизайнерка на дамския панталон. Освен че го е създала, тя и е носила панталон още по времето, когато жените се стягали с корсети и се покривали с поли до пода.

Коко Шанел

Естествено смелата и постъпка е критикувана, но много скоро мъжкият панталон се е нанесъл и в гардероба на дамите, защото предлагали удобство и свободно движение за дамите. Обикновено през деня Коко е носила панталон с по-къси крачоли в комбинация с класическата скъпа жилетка. За вечерните случаи е създавала широки панталони, с които между другото Марлен Дитрих е запомнена.

Съвършения мъжко - дамски костюм

Коко Шанел опитва с всички мъжки дрехи - от жилетките, които носят учениците до якетата от туид. Нейната слабост са били райетата на моряците, които е украсявала с безброй перли. Според Шанел всяка жена в гардероба си трябва да има класическо сако от туид, което да може да комбинира с панталон или пола.



Якетата трябва да са меки


Първото меко яке е създадено от Шанел още през 1925 г. То е отговаряло на женската фигура и не е пречило при движение. Това е истинска революция, защото до тогава дамските якета са били много груби и неприятни за носене. Шанел предлага на дамите якета от фина коприна, удобни рамена и прави ръкави.

Без прекалено много аксесоари

Шанел е обичала модните аксесоари и като бижутерия е използвала скъпи накити. Много рядко някой е могъл да я види без наниз от перли, перли с рубини, смарагди или скъпоценни камъни, както и брошки на барети или шапки, които обичала да нахлузва до веждите. И все пак тя е съветвала дамите да не прекаляват с аксесоарите.



Луксът трябва да е комфортен


Дневните и вечерни тоалети на Шанел са правени така, че да не пречат при движение. Ниските обувки, блузки без ръкави под якета, чанти с дълги дръжки - всичко това е трябвало да създаде на жената комфорт. Шанел никога не е създавала мода заради модата.

Модните в два цвята обувки

Шанел обожавала комбинацията от черно и бяло, така че нейните известни черно - бели сандали не са изненада. Коко Шанел е вярвала, че жената в такива обувки изгледа по-сексапилна, а стъпалото и по-малко.



Парфюмът е също толкова важен, както и дрехата

"Жената, която не слага парфюм, няма бъдеще", твърдяла Шанел. Тя съветвала жените да слагат парфюм на местата, където искат мъжете да ги целунат. И така през 1922 г. Шанел създава парфюм, който покорява милиони мъже и жени.

Източник: БГНЕС

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.