9 права в магазините, които имате, но малко от вас знаят

15 ноември 2019 | 08:37
6245
1
Снимки: Pexels
1

Случвало ли ви се е, след като платите на касата, охранителят да изиска от вас да надникне в чантата ви? А имали ли сте случай, в който да ви забранят да влезете в супермаркета заради пълна торба в ръцете ви? Или пък такъв, в който поради неволно счупен от вас продукт от рафтовете на магазина, да ви принудят да го платите? Ако сте попадали в подобни ситуации, трябва да знаете, че грешката не е във вас, а в ръководството и служителите на магазина!

Поднасяме на вниманието ви 9 права, които има всеки посетител на търговски обект, но за които малко от нас знаем:

1. Ако лична вещ изчезне от отделението за багаж

Ако искате да оставите нещата си в отделението за багаж, не обръщайте внимание на предупреждението, че магазинът не носи отговорност за вашите лични вещи. Администрацията е задължена по закон да възстанови стойността на липсващите ви или повредени вещи.

2. Ако пазачът ви заподозре в кражба и иска да претърси багажа ви

Важно е да запомните, че охранителите на търговския обект не са служители на реда и съответно нямат право да претърсват вещите ви или да надничат в чантата ви. Ако някой се опита да инспектира вещите ви, кажете му, че си знаете правата и че той не е упълномощен да претърсва клиентите. Предложете му да изчакате полицията, за да докажете невинността си. Ако се стигне до претърсване, то се извършва само в присъствието на свидетели и с подготовка на протокола!

3. Ако стоката, която сте закупили, е дефектна

В никакъв случай не изхвърляйте касовата си бележка след направената от вас покупка. Тя ще ви е нужна в случай че закупеният продукт се окаже повреден, дефектен или с изтекъл срок на годност. Ако това се случи, имате пълното право да го замените или да си поискате обратно парите

4. Ако случайно счупите нещо

Има едно златно правило, което трябва да запомните добре! А именно - докато не платите продуктите, те принадлежат на магазина. Ето защо никой няма право да ви принуди да заплатите на касата за повредения неволно то вас продукт. В такъв случай служителите са длъжни да изхвърлят стоката, която е в несъответствие с приетите стандарти. Длъжни са също така да се съобразяват с изискването разстоянието между рафтовете да не бъде по-малко от 1,4 м. Затова, поставяйки пирамида от крехки бутилки в центъра на пътеката или чистейки подовете до блясък, подлагайки клиентите на риск от подхлъзване, магазините носят абсолютна отговорност в случай на инцидент.

5. Ако ви откажат по-голяма банкнота

Отказът на касиера да приеме по-голяма банкнота с оправданието, че не може да ви я развали, е абсолютно незаконно! Служителите на който и да е магазин нямат право да ви откажат правото да направите покупката. Тяхно задължение е да разполагат с достатъчно дребни банкноти и монети, както и да ви върнат рестото.



6. Ако цените на един продукт се различават

В случай че цената на продукта на рафта и цената, която изискат от вас на касата е различна, можете да потърсите правата си и да поискате среща с управителя. Вие сте в пълното си право да настоявате да платите по-ниската цена, поставена на рафта пред продукта. Трябва да знаете, че поставяйки номер върху етикета с цените, магазинът сключва публична оферта с купувача. Това го задължава да предоставя достоверна информация и да продава стоките на посочената върху етикета от рафта цена.

7. Ако попаднете на стока с изтекъл срок на годност

Ако видите върху етикета на продукта, че срокът на годност е изтекъл, обезателно уведомете за това служител, касиер или директно управителя на търговския обект. Тяхна отговорност е да следят за свежестта и годността на стоките, които продават на клиентите си. Все пак, ако някой е пропуснал да забележи, че времето на даден продукт е изтекъл, редно е да го споделите на някого от служителите.

8. Ако забележите няколко цени на етикета

Напълно възможно е служител на магазина умишлено да подмени реалната цена на определена стока с друга, която е завишена. В такъв случай, ако откриете два или повече етикета върху въпросния продукт, върнете го и изискайте да ви върнат парите. Законът задължава магазина да предоставя достоверна информация на клиентите си, а не да ги обърква.

9. Ако не позволят да влезете с количка

Ако охранител или някой от служителите на търговския обект, в който искате да пазарувате, ви направи забележка пред входа на магазина заради детската количка и откаже да ви пусне, имате право да поискате алтернативно средство за превоз на детето ви. Ако супермаркетът не разполага с такова, никой от неговите служители няма право да ви забранява да влизате.

Четете още: 5 признака, по които да разпознаете евтината жена

Още по темата

Коментари

1
  17 ноември 2019 | 12:04 отговор
 

В интерес на истина за 2., не виждам нищо лошо да си отворя чантата, при условия, че знам, че вътре няма нищо откраднато. Какво толкова, поглеждат, виждат, че няма и се приключва. И за 4. ако счупя нещо ще си го платя, иначе най-вероятно ще го удържат от служителите. Защо някой друг трябва да плаща за моето невнимание или непохватност.

 
 
17 ноември 2019 | 18:49

Случвало ми се е да имам в чатата си вафла,или 3 в 1, или нещо друго закупено от друг магазин предния ден или от преди няколко дни. В такава ситуация ще бъда обвинена, но дали наистина ще съм? Или ако майка ми ми е пуснала нещо в чантата последния път кагота сме се видяли, защото майките все гледат да дават , отивайки в магазина това прави ли ме крадец?

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.