Woman.bg

Учени потвърдиха: Животът на Земята е дошъл от Космоса

Учени от Япония и САЩ излязоха с революционно заключение, след като откриха в паднали на Земята метеорити молекули захар. Същите може да са имали решаваща роля за появата на живот на нашата планета, съобщиха ЮПИ и "Сайънс алърт".

Специалистите случили на изумителна находка на рибоза - една от ключовите съставки на РНК, свързани с предаването на генетична информация в живите организми, в два въглеродни хондрита - най-разпространения вид метеорити. Наред с нея били открити и други важни за живите организми въглехидрати.

Това, което изненадало изследователите, било количеството изотопи на въглерод 13, което се оказало твърде голямо - категорично доказателство за извънземния им произход. Това означава, че вероятността тези съединения да са се появили на Земята вследствие на падането на небесни тела от Космоса е твърде голяма.

В метеоритите били идентифицирани три вида захари - рибоза, арабиноза и ксилоза. Интересното е, че по-рано в метеорити били открити други биомолекули, включително аминокиселини, които формират протеини и нуклеобази - изграждащите "тухлички" на ДНК и РНК. Досега обаче захари като гореспоменатите не бяха откривани.

"Изследването предоставя първите директни доказателства за наличие на рибоза в Космоса и доставянето ѝ на Земята. Тази извънземна захар може да е допринесла за формирането на РНК на пребиотичната Земя и това да е довело до появата на живот", сподели Йошихоро Фурукава от университета Тохоку в Япония.

Учените създали също модел на вероятния механизъм, свързан с формирането на въглехидрати в Космоса. Оказало се, че съединенията са се появили в резултат на т.нар. формозна реакция на Бутлеров, при която захар се синтезира от формалдехиди в присъствието на йони на метали.

Докато някои учени теоретизират, че РНК и ДНК са еволюирали заедно или са се появили едновременно, други смятат, че първо се е появила РНК, която впоследствие е еволюирала в ДНК. РНК може да катализира химични реакции и да създаде свои копия, докато ДНК не може да го стори.

Някои изследвания пък навеждат на мисълта, че метаболизмът предхожда появата на РНК и ДНК. Настоящето изследване подкрепя хипотезата, че именно РНК е първичният катализатор, вдъхнал живот на Земята.

Четете още: Учени разкриха най-привлекателната черта, която ни прави неустоими