Пепа Попова - Пепита

Не съм от късметлийките с идеални мерки, но пък съм от щастливките, които в последните години успяха да превърнат страстта си към модата и стила в идеалната професия/хоби. Обичам да пиша кратки истории за онзи красив свят, в който всички цветове са в хармония, в който силуетите са изчистени и семпли, материите ефирни, аксесоарите класни, а жените - елегантни като Коко или Одри. И тази колонка ще бъде такава - едновременно вдъхновена от и посветена на елегантните дами.

Днес принцеса Даяна щеше да навърши 58 години. Никога няма да я забравим...

01 юли 2019 | 10:01
3470
1
1

На 1 юли една от най-известните жени в света - принцеса Даяна - щеше да навърши 58 години. Тази интелигентна, красива и изумителна дама, която се занимаваше с благотворителна дейност и беше отличен дипломат, е безспорно един от най-популярните членове на кралското семейство.
Значителен принос за мащаба на тази популярност има в годините и стилът на принцесата - женствен, ярък, смел, оспорващ академизма на традиционните кралски одежди. И преди 15 години, и сега, роклите на Даяна са култ, те са експонати в музеите и истински културни изявления. Пример за това са: роклята “русалка” от тъмносиньо кадифе на Виктор Еделщайн, в която Даяна танцува с Джон Траволта през 1985 г. в Белия дом; малката черна рокля на Christian Shtambolion, в която тя се появи точно в онези дни, когато стана известна забежката на принц Чарлз с Камила Паркър Боулс; стилната бяла рокля “Елвис” на дизайнерката Катрин Уокър, бродирана с 20 000 перли.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

Проследяването на еволюцията на стила на Даяна е завладяваща дейност, защото той се променя по начин, по който се променя самата Даяна, нейният характер и семейно положение. Преди брака с принц Чарлз момичето, което работи като учител в една от лондонските детски градини, едва ли е имало специален и характерен стил. Обличала се е по същия начин, както повечето млади аристократи на Британия – поли-молив от туид и жилетки. Дори нейната грандиозна сватбена рокля, създадена от дизайнера Елизабет Емануел от чиста коприна, украсена с дантела, тюл, златна нишка и перли, с 7-метров шлейф, не бе високо оценена от модните критици и предизвиква различни мнения сред професионалистите.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

Често наричана "Срамежливата Ди" преди брака си с принц Чарлз, през 1981 г. Даяна излиза от черупката си и осъзнава как дрехите ѝ могат да се използват като мощен инструмент за комуникация.
Принцесата се научава да казва чрез гардероба си това, което не може да си позволи в действителност.
Даяна овладява изкуството да носи подходящата дреха за съответния случай. За чуждестранни посещения избира тоалети, вдъхновени от националните цветове.
Тя носи ярки одежди, когато посещава хосписи, за да изглежда топло и достъпно. Даяна никога не е носела шапка в болница, защото това я е затруднявало да прегръща децата там. В допълнение често е нарушавала кралския протокол, като е махала ръкавиците си, за да се ръкува с хората - най-силен е моментът, когато се ръкува с пациент със СПИН през 1991 г. – действие, което я поставя на челните страници на вестниците по целия свят и разрушава огромни количества стигма по това време, включително неоснователния страх, че болестта се предава чрез допир.

Най-фотографираната жена за времето си, Даяна разбира правилата на кралския гардероб, но не се страхува да ги нагоди към себе си и ги модифицира.

Чудната трансформация на Даяна започва през 1980 г., а сред стотиците снимки и визии на принцесата можем да идентифицираме пет ключови характеристики за стила на незабравимата модна икона на XX век:

1. Умела работа с пропорциите

Своята нестандартна фигура – височина от 178 см, тесни бедра и широки рамене, Даяна успява да отиграе с помощта на няколко детайла. Тя се отказва от високите токчета, връщайки на гребена на вълната балетните пантофки и kitten heels. Колекцията ѝ от скъпи Manolo Blahnik и Jimmy Choo е наброявала стотици. Що се отнася до дрехите, тя избира рокли и костюми с прав силует. Перфектно скроените дрехи не привличат вниманието върху момчешките бедра. Акцентът винаги е в областта на деколтето: това бе любимият похват на Даяна. Повечето от тези рокли са дело на Катрин Уокър. Между другото, днес, отдавайки почит на традицията, съпругата на принц Уилям - Катрин Мидълтън се появява често в роклите на марката Kethrine Walker.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on


2. Аксесоари

Благодарение на Даяна, перлените огърлици престават да бъдат любими и задължителни за аристократите на средна възраст. Любим аксесоар на принцесата са и чантите, особено една от тях - на повечето фотографии Лейди Даяна е с елегантна, ватирана квадратна чанта от лачена кожа. Това е Lady Dior от 1995 г. Джанфранко Фере, който по онова време оглавява къщата Dior, създава модела специално за Даяна. Днес Lady Dior е чанта-легендa. Даяна често се появяваше и с удобната чанта Tod's, която също се превърна в култова. През 1997 г., след смъртта на Даяна, компанията Tod' нарича чантата D-bag - в чест на принцесата.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

3. Total Color

Този прийом изисква много кураж, а за да се осмелите да се облечете от глава до пети в един цвят, са нужни доза хулиганство и безусловен вкус. Даяна е имала и двете, така че често се е обличала изцяло в розово, лазурно или синьо. Любопитното е, че Даяна не се е страхувала дори от най-опасните решения като total red.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

4. Индивидуалност

Анна Харви, стилистка и добра приятелка на Даяна, многократно признава, че е било невъзможно да се наложи над нея: „Даяна винаги знаеше какво иска - и нямаше нищо общо с модните колебания или сезонните тенденции.“

Известна е историята за това, как Анна Харви е настоявала и убедила Даяна да си купи елегантно сиво палто, а след няколко месеца Даяна ѝ го е подарила - оказало се, че принцесата никога не го е слагала.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lady Diana, Princess of Wales (@lady.diana._) on

5. Британската мода

Още в началото на светската си "кариера" Даяна решава, че ще носи дрехи само на местни дизайнери – по това време британската мода се нуждае от подкрепа. Помощта на принцесата се оказа съдбовна - именно с Лейди Ди Анна Харви свързва мощният разцвет на британската мода.
В продължение на много години Даяна носи само "британско" - облекло, дело на Катрин Уокър, Брус Олдфийлд, Виктор Еделщайн. Като съпруга на принц Чарлз, тя никога не е присъствала на световни модни ревюта - посещавала е само тези в Лондон. Но след развода мис Спенсър открива италианската и френската мода, а Джани Версаче е първият световен дизайнер, чиито рокли започва да носи. По-късно, Chanel, Valentino, Jacques Azagury и Christian Lacroix се появяват в списъка на дизайнерите, чиито дрехи Лейди Ди облича.

 

В продължение на много години принцесата на Уелс бе единствената модна икона, наблюдавана под лупа от целия свят.
Стилът на Даяна бе широко копиран и все още вдъхновява дизайнерите до днес. Той дори присъства в епохата на социалните медии - Instagram профилът "Princess Diana Forever", има над 300 000 последователи, като в него ежедневно се публикува нейна снимка в различни тоалети, която запознава младото поколение със стила на любимата принцеса.

 

По материали на Vogue

Коментари

1
  01 юли 2019 | 17:17 отговор
 

ония, двете снахи, не могат да стъпят на малкото ѝ пръстче :)

 

Добави Коментар

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.