Инстаграм - фалшивото щастие на едни шизофренични кучки

28 октомври 2020 | 14:48
4286
5
снимки: Instagram, Unsplash
5

Мили хора, добре дошли в паралелната реалност, на която взехме да робуваме повече, отколкото на тази в която живеем. Добре дошли в ада на социалните мрежи!

Всъщност защо изобщо ви приветствам – вие вероятно не сте излизали оттук. Аз също, от което признавам, ме е срам. Това, хорица, е място, което отдавна е скъсало връзката с истината, но пък ние го приемаме за реалност. Това място ни създава фалшиви приоритети, самочувствие и изобщо нагласа за истинското.

Тук всичко и всеки изглежда перфектно. Тук момичетата нямат целулит, защото пият специални „детокс чайове“ и едновременно с това хапват джелато или друга вкусотийка. И не напълняват нито грам. Нали пият разни био добавки и те им правят телата перфектни като с вълшебна пръчица. Споко, скъпи са, но благодарение на някое от GIVEAWAY-четата, които можете да откриете на всяка трета снимка на инфлуенсър в Инстаграм, можете да спечелите безплатно някое от чудните хапчета или отвари. И вие ще сте перфектни. Няма защо да пазите диети и да тренирате – просто коментирайте снимката, споделяйте, лайквайте и там следвайте, каквото е описано.

И като заговорихме за лайкове... тук нещата загрубяват, хора. Всичко се измерва в лайкове. Знаете ли колко пари можете да измъкнете от разни рекламодатели, просто защото успявате да съберете пустите лайкове? Та те са като биткойни, направо златни жълтици. Ама да не мислите, че се печелят лесно в Инстаграм? Не! Трябва да си популярен, „тренди“, абе да те „лайкват“ хората. Даже и да не те харесват наистина, просто да те „лайкват“.


Много често съм си мислела на кого ли му дреме откъде съм си купила сладолед, къде ми правят маникюра или откъде ми е онова невероятно розово потниче, с което съм решила да се снимам днес. Оказва се, че ако съм инфлуенсър, на доста хора ще им дреме. Не е ли притеснително това? Защо сме станали толкова зависими от чуждия живот?

И моля ви, майки, не се депресирайте от този Инстаграм. И онова бебе, облечено по последен писък на модата, ака същите купчинки като вашето. И то вдига температура от време на време, и то невинаги се храни само с подбрани био продукти. И не е необходимо да му купувате памперси от бамбук, освен ако не чакате трепетно да спечелите поредния GIVEAWAY на някоя майка-инфлеунсърка, която дори когато се снима изморена и недоспала, изглежда подозрително перфектно. Абе, всичко дава за тия последователи, сакън да не ги изпусне, докато си гледа бебето. Много често това са жени, които не са успели да пробият по една или друга причина в тяхното си поприще, но сега могат да блеснат като перфектните майки.

 


Има и една много захаросана порода инфлуенсъри, от чиито профили просто може да развиете диабет. Това са двойките-инфлуенсъри, които правят всичко заедно. Ама всичко! Обикновено става дума за невероятен фитнес манияк (който по принцип си е отделна порода, на която ще отделим внимание) и крехката дама на сърцето му. Често снимките им са как похапват пица или торта заедно (просто това е изборът на „звездните“ двойки в повечето случаи по мои наблюдения), очевидно в тази сфера на кулинарията са най-щедрите рекламодатели. Също така позират, облечени в еднакви анцузи (не дай Боже някой от тях да има собствена модна линия, тогава става страшно) или пък се снимат до скъпи коли, които си подаряват взаимно. Абе, животът им е перфектен. Да не мислите, че се карат като вас, простосмъртните?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Днес ще бъде един страхотен ден!Планът включва тренировка, масажи, Интравенозна инфузия, разходка в центъра на Бодрум иииии... посещение при фризьора!‍ Няма как да пропусна процедурите, знаете си ме! Познаите какво ще правим утре обаче! Наи-досетливите ще получат специален видео поздрав от нас! ‍ • #chillout #welness @vitalicawellness #happiness #healthcenter #inlove #happy @vitalica.wellness.bg #greatplace #bodrum @lemeridienbodrum #djuliana #naydenov

A post shared by DJULIANA GANI (@djuliana_gani) on


Да обърнем внимание и на тежката артилерия – батките с добавките и BMW-тата. Естествено, няма как да минат и без татуси, които в повечето случаи не значат нищо. Просто така, за тежест. Тези пичове са като богове за сегашните тийнейджъри и са готови да продават добавки до припадък. Някъде между рекламните снимки, на които в повечето случаи са голи до кръста, има и клипчета как мятат салфетки посреднощ по разни заведения. Докъдето естествено са отишли с BMW, и от шофьорското място качват някое и друго селфи. Кой знае – някоя мадама може да се влюби в дълбокия им поглед. А и селфито е най-бързият начин за трупане на имане, тоест лайкове.



Сигурно пропускам някой важен вид инстаграм инфлуенсър, но да ви кажа ли честно – изобщо не ми пука. И на вас не трябва да ви пука. За нито един GIVEAWAY, за нито един лайк, за нито едно стори и за нито един „последовател“. Защото те не определят вашата същност, не правете така, че да зависите от тези неща. Това е пътят към нещастието и в същото време бягство от реалността. Какво по-скапано от това? Ако ще бягаме от истинския живот, поне да ни е по-хубаво, а не по-съвършено, розово и с платено съдържание.

Четете още: Няма как тези очи да са истински!

Още по темата

Коментари

5 Иван
  31 октомври 2020 | 10:05 отговор
 

Представете си, седите и пиете кафе някъде в България, в малко кафене. И при вас сядат тия двамата от последната снимка - той като мечта за всяка бригада хамали, а тя като тояга със закачени 20 кила цици. Какво бихте си говорили? Аз за нищо не се сещам, а вие? :)))

 
4 !
  29 октомври 2020 | 19:00 отговор
 

Пълно е с такива мъже и жени! Много жалко, че за тях всичко зависи от харесванията и последванията, мислят си, че това ги прави щастливи, а просто са заблудени и се въртят в омагьосан кръг.

 
3 :D
  29 октомври 2020 | 15:36 отговор
 

Кристина,като ви прочета заглавието само на една мисъл ме навежда...Изтрили са ви профила в инстаграм и сте превъртяла от яд...!

 
2 ...
  29 октомври 2020 | 09:11 отговор
 

Реалността в България наистина е гадна, но Инстаграм е свърталище на нарцисисти. Познавам такива жени. Не могат да кажат едно „здравей" на улицата, но имат 2 000 снимки и повече в Инстаграм. Тъжна картинка.

 
1 Л
  28 октомври 2020 | 15:17 отговор
 

Кристина, губи ви се връзката. Текстът няма последователност. Заглавието не си отговаря... Нямате ли главни редактори?

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.