Отчаяни съпруги: 6 удивителни истории на дами, заработили милиони на шега

07 април 2020 | 11:52
6671
0
Снимки: Pixabay, Wikipedia
0

Представяме ви вдъхновяващите истории на шест жени, доказали, че никога не е късно да реализираш своята най-невероятна мечта, независимо от пречките и изпитанията, които животът ежедневно ти поднася.

Бет Греъм - от секретарка до милионерка

Едва ли има човек по света, който да не знае какво е коректор. Това гениално „изобретение“ хрумва на една обикновена машинописка от Тексас на име Бет Греъм, родена през далечната 1924 г. Младата жена мечтаела да стане художничка. Вместо това обаче се оказала самотна майка с финансови затруднения. За да прехранва себе си и сина си, тя започнала работа като секретарка в банка. Бет с ужас наблюдавала колегите си как преписват на пишеща машина сгрешените документи, което забавяло работата ѝ изключително много. На самата нея ѝ се налагало да прави същото, когато допусне грешка при печатането.

Един ден Бет решава да смеси бяла темперна боя на водна основа с обикновена блажна боя. Прави тази удивителна рецепта в кухнята си и след като започва да я прилага в работното ежедневие, сместа добива широка популярност сред колегите ѝ. През 1956 г. Греъм представя своя коректор „Mistake Out“ на света. Всички започват да искат по едно шишенце от гениалния продукт и така през 1958 г. находчивата изобретателка получава патент за творението си, което употребяваме и до днес. По-късно името му е променено на Liquid Paper. През 1979 г. Греъм продава компанията на Gillette Corporation за $ 47,5 милиона.

Джой Мангано - историята на една съвременна Пепеляшка

Джой Мангано е изобретателка на домашни потреби, която осъществява американската мечта въпреки проблемите в бедното си семейството, развода си и работническия си произход. В САЩ тя отдавна се е превърнала в култова личност, но светът започва да говори за нея преди няколко години, когато на екраните излиза биографичния филм, посветен на нейния живот - „Джой“ с участието на звезди като Дженифър Лорънс, Робърт де Ниро, Брадли Купър.

От малка е привлечена от магията на приложните изкуства - увлича се по оригами, глинени фигурки, живопис. Едва 12-годишна Джой решава, че ще бъде много по-добре, ако техният домашен тостер не само ще може да прави хрупкави хлебчета, но и ще пече храна. Идеята ѝ се проваля - подобреният тостер избухва, когато го включва, но тази несполука не само, че няма да откаже Джой по пътя към мечтите ѝ, но и ще влее още по-голям стимул у амбициозното момиче.

Семейството на Мангано е твърде бедно и тя се залавя за работа във ветеринарна клиника в Хънтингтън. Именно тук у нея се ражда идеята да направи флуоресцентна яка срещу бълхи, която свети в тъмното и спасява домашните любимци от набезите на нахалните гадинки. За жалост Джой не успява да реализира идеята си. Само година по-късно друг подобен продукт е вече на пазара. Въпреки и този провал Джой не губи надежда. Тя знае, че нейните идеи един ден ще видят бяла светлина, но и че реализацията им ще изисква сериозни инвестиции.

Джой успява да се изправи дори и след неуспешния си брак, след краха на който е принудена сама да се грижи за трите си деца. Дори и преди развода си тя се нагърбва да работи еновременно на няколко места, за да изхранва семейството си - като сервитьорка, като продавач на билети на летището и дори като дистрибутор на вино собствено производство. Джой обаче се оказва жена, която постоянно търси най-доброто решение на всеки изпречил се пред нея проблем. Така по време на едно вечерно събиране с приятели се ражда идеята, която ще я превърне в звездата на Америка. След като приятелка на Джой изпуска чашата си с вино на земята, Джой бързо успява да попие петното върху пода с парцал, но докато прави това, счупените от чашата стъкълца нараняват ръцете ѝ. Това е моментът, в който у нея проблясва идеята за създаването на самоизтискващ се моб. С помощта на семейството, приятелите и собствените си спестявания, тя инвестира 100 000 долара в новия бизнес и през 1991 г. създава първите 100 прототипа в магазина на баща си Deer Park. Miracle Mop е името на новото изобретение, което е пластмасова конструкция с притискащ механизъм, дръжка и миеща повърхност от памучни нишки. През 1995 г. чудото моп носи на Мангано печалба от 1 млн.долара годишно.

С годините мопът става все по-популярен в Америка и по света. През 2000 г. печалбите от компанията й възлизат на 10 милиона долара годишно.

Сара Блейкли - кралицата на корекциите

Блейкли е родена през 1971 г. и е най-младата жена, попадала в списъка на милиардерите в света на списание Forbes. Историята на Сара започва от Флорида, САЩ, където тя завършва университет и започва да се занимава с продажби от врата на врата. Горещият и влажен климат на Флорида я принуждава да помисли как да направи чорапогащници до глезена, без пети по подобие на клиновете и без те да се навиват нагоре по крака заради това, че са тънки.

Така през 2000 г. Сара основава компанията SPANX от своя дом, като прави всичко абсолютно сама, дори и обажданията, с които представя своите продукти на търговци. Идеята на Сара обаче е нещо повече – тя създава бельо, което оформя женското тяло. Тя не прави просто чорапогащници. Тя прави чорапогащниците, който стягат женското тяло и жените изглеждат сравнително по-слаби. Някои от магазините, които приемат да купуват нейното бельо, постепенно започват да го излагат на щандовете си приоритетно, забелязвайки интереса към него.

От 2010 г. насам SPANX произвежда стягащо бельо и за мъже. Интересен факт е и това, че до момента собственичката ѝ не е отделила нито долар за реклама.

Шери Шмелцер - бизнес като на игра

Един ден Шери Шмелцер, 40-годишна майка на три деца, пита децата си дали искат да майсторят нещо забавно. Те решават, че е страхотна идея да запълват дупките на пластмасовите чехли Сrocs с разни симпатични неща. Съпругът на Шери предлага да създадат уебсайт, в който да продават тези малки дизайнерски произведения. И така те основават своята компания Jibbitz през 2005 г. До август 2006 г. продажбите им стигат до 2,2 млн.долара. След година и половина бизнесът на Шелмцер се разраства с главоломна скорост, а компанията Crocs купува Jibbitz за 10 млн.долара.



Джули Дийн - магьосницата на чантите

Историята на британката Джули Дийн е не по-малко впечатляваща - бивша домакиня, която с бюджет от около 700 долара прави бизнес за 65 млн.долара (в рамките 5 г.). Тя създава чантите Cambridge Satchel. Прототипът им е от картон и хартия, а в момента звезди като Тейлър Суифт, Алекса Чънг, Зоуи Дешанел и Ел Фанинг ги носят.

Ето как започва всичко. През 2007 г. 8-годишната дъщеря на Джули Дийн - Емили, е тормозена в училище, което заличава усмивката на малкото момиче. В този момент британката си дава обещание, че нейните деца ще учат в частно училище. Но Джули разполага с едва 775 долара, докато таксата за частната образователна институция възлиза на цели 31 хил.долара. Жената решава да инвестира своите близо 800 долара с надеждата, че някой ден ще успее да осигури спокойствие на двете си деца чрез приходите, генерирани от собствен бизнес. Докато размишлявала за бъдещето на чаша чай в кухнята, британката забелязала ниското качество на ученическите чанти на децата си. Когато тръгнала да търси традиционна ученическа раница, се оказало, че просто няма къде да открие.

Така Дийн решила, че ще започне да произвежда качествени чанти с презрамки. Дийн увила няколко стари картонени кутии с кафява хартия, като това бил първият й прототип на чанта. Идеята за логото й дошла бързо. Тя използвала функцията за рисуване на Microsoft Word. Дамата започнала безплатен курс на Microsoft за програмиране и по-късно успяла сама да създаде и първия си фирмен сайт. Така Дийн започнала да продава чанти чрез сайта си, като първоначално клиентите й били роднини и приятели.

През 2010 г. на Дийн и хрумва идеята да прати модел неонови чанти на модни блогъри, които да ги носят по време на седмицата на модата в Ню Йорк. Тя самата не можела да си позволи да присъства на събитието.Така, когато светлините на събитието в Ню Йорк угаснали, неоновите чанти, които тя пратила на блогърите, засияли в тъмното. В този момент компанията на Джули Дийн получила вниманието, което търсила – дори повече, отколкото можела да си представи. Компанията била наводнена с повече от 16 хил. поръчки. справила се и с новото предизвикателство, като започнала работа с голям британски производител. През 2013 г. The Cambridge Satchel Company открива и първия си магазин. В началото на 2014 г. компанията ѝ достига стойност от 65 млн.долара.

Ким Левин - вдъхновение, родено в кухнята

Американката Ким Левин - основател и собственик на империята Wuvit, е удивителен пример за това как една нелепа идея може да ти донесе милиони в джоба.

Всичко започнало, когато ѝ хрумнала гениално простата идея – ако си ушиете калъфка за възглавница, вътре сипете царевица и я поставите в микровълновата печка, накрая ще получите любимата на американците закуска – пуканки. В началото Левин ушила такива възглавнички за съседските деца, после започнала да ги продава, докато се захванала със серийното им производство. Днес тя притежава милиони, дори е написала книга за тайните на успеха си.

Четете още: 30 жени, които промениха света

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.