Автор
Кристина Кирова

Това не е моя работа: 8 неща, които една стюардеса никога няма да направи за вас

Пътуването със самолет винаги е вълнуващо преживяване, независимо дали ви е за пръв, или пореден път. За стюардесите и стюардите обаче летенето във въздуха е като работата в офис от 9 до 17 ч. и имат ясно поставени условия, които трябва да спазват. И ако мислите, че пълният ви комфорт е изцяло тяхна отговорност, може би частично грешите. Ето 8 неща, които пътниците очакват, но персоналът в самолета не е длъжен да направи:

Да ви поставят ръчния багаж в горното отделение

Това е една от най-големите заблуди за пътниците. Истината е, че прибирането на ръчния ви багаж в отделението, което се намира точно над главата ви, е изцяло ваше задължение и решение дали изобщо ще използвате това място за съхранение. Освен че стюардесите и стюардите не са задължени да ви помагат с тази задача, те са специално инструктирани да не го правят.

Да носят отговорност за забавянето на полета

Мнозина живеят със заблудата, че всеки човек от екипажа едва ли не притежава ключове от самолета. Времето на полета не зависи от стюардесите и стюардите, те единствено предават информацията на пасажерите.

Да ви носят храна постоянно

Тук става дума за количеството. Много пътешественици очакват, че в самолета има неограничено количество храна, но това, разбира се, изобщо не е вярно. Освен това, когато пожелаете допълнителна порция от храната, която ви е поднесена, трябва да знаете, че стюардесата няма опцията да изтича до кухнята и да ви приготви още. Кетърингът в самолета е ограничен.

Да ви притоплят храна

Ако стюардеса ви откаже да ви притопли изстинало ястие или напитка, трябва да знаете, че това не се дължи на липса на желание. В самолетите просто няма микровълнови печки.

Да съдействат за задържане на полет, който може да изпуснете

Ако сте потеглили на пътешествие с прекачване от един самолет на друг и закъснявате, то не очаквайте съдействие от стюардесите и стюардите. Те нямат думата за часа на излитане на самолета. За тази цел работи цял отдел в авиокомпанията, който следи на полетите и връзките и ако наблюдават закъснение, координират и ако е необходимо, ще забавят следващия полет, за да не го пропуснете. Единственият начин, по който екипажът може да ви съдейства, е като ви премести на място, което е по-близо до изхода, за да излезете възможно най-бързо от самолета при кацане.

Да променят климатичните условия

Звучи налудничаво, но много хора, изплашени от буря, силен вятър или дъжд, разчитат че екипажът на самолета може да направи нещо по въпроса. Разбира се, че времето навън не зависи от стюардесите, вероятно и те не си падат по турболенциите, но щом самолетът е излетял, то това се е случило след внимателна професионална преценка на служители от авиокомпанията.

Да търсят вещ, която сте изгубили в самолета

Или още по-забавното - да пребъркат боклука, за да ви помогнат да откриете това, което търсите и допускате, че може да сте изхвърлили неволно.

Да бъдат щастливи и усмихнати през целия полет

Да, екипажът на самолета е нещо като екип от супергерои във въздуха за обикновения пасажер, но истината е, че и това са просто хора, които си вършат трудовите задължения. Обикновено стюардесите са много мили, отзивчиви и усмихнати, но не забравяйте, че дори и те може да имат лош ден. Също така не забравяйте, че им се налага да обслужват и пътници при много дълги полети и не е изключено умората да си каже думата.

Четете още: В търсене сте на ново приключение? Вижте 7 от най-недооценените дестинации в света!