Учени откриха формулата на идеалния брак

27 февруари 2021 | 19:05
1519
2
Снимки: Pixabay
2

Според проучване, публикувано в американското списание "Личност и социална психология", комбинацията от богат мъж и красива жена може да се окаже ключът към успешния брак.

Изследователи от държавния университет във Флорида са анкетирали 113 младоженци в Северна Тексас и 120 младоженци в Северна Флорида в рамките на три години. Те открили, че мъжете, които избрали по-привлекателни спътнички в живота си, били по-удовлетворени и щастливи от брака си, или поне в първите години от общото съжителство. Същото отношение към брачния си живот демонстрирали и жените, чиито съпрузи били със сравнително по-висок от техния икономически статус.



Преди да се възмутим, нека да проучим въпроса по-подробно. Учените отбелязват, че резултатите се отнасят само до т.нар. максималисти - хора, които са склонни да изискват прекалено много от живота и да стигат до твърде крайни решения.

"Максималистите непрекъснато се опитват да постигнат най-добрите резултати в живота си. За тях всичко, което е тяхно, трябва да бъде "най-" - най-вкусният сладолед, най-страхотната песен, най-изискания ресторант и т.н. В контекста на романтичните връзки максималистите са тези, които търсят възможно най-добрия партньор. Дори по време на връзката си те продължават да сравняват половинката си с други потенциални кандидати", споделя в съобщение до медиите Джулиана Френч, професор по психология от Университета във Филаделфия и водещ автор на изследването.

"Да си представим максималист, отишъл в търговския център, за да си купи чорапи. Там той ще провери всеки магазин, преди да спре избора си на най-подходящия чифт. Той никога яма да купи нещо, което е на разпродажба, нито пък ще даде предпочитанието си на някоя излязла отдавна от модата марка. Ако това ви звучи като подход към избора в живота, тогава има смисъл да се замислите. Може би изборът на партньор в мащаба на вашата привлекателност може да ви осигури по-голямо удовлетворение от брака ви. Поне в началото от семейния ви живот, пояснява д-р Френч.

Но тя допълва в изявлението си, че не всички хора са такива и че имат по-нисък праг на предпочитания и удовлетвореност, Същот така всеки има личен вкус, на базата на който избира своята половинка, без да се старае с избора си да се хареса на околните. Докато при максималистите го има и този момент - непременно да се изтъква в очите на останалите било то с постиженията си, или с материалните си придобивки, уточнява още Джулиана Френч.

В крайна сметка психолозите твърдят, че максималистите са хора, които са склонни да развиват определени комплекси в себе си, да имат по-ниско самочувствие и по-ниски нива на щастие в сравнение с останалите. Затова те търсят начин да компенсират липсата си на самоувереност чрез избора на по-привлекателен, или съответно на по-заможен, от тях партньор, пояснява специалистката.

Четете още: Жената на Танцуващия милионер разгорещи мрежата по минижуп

Още по темата

Коментари

2 yorval=BBIL=MGGA!S!
  27 февруари 2021 | 23:31 отговор
 

Бракът обикновено си е форма на чист КОМПРОМИС, и по този - споменат начин, някой хитър маХималист се стреми да компенсира нещо /материално или пък жизнена хубава компания до него, респ. нея/, което обикновено не му достига, и/ли парите не могат да му го осигурят в определен момент от живота му...

 
1
  27 февруари 2021 | 19:55 отговор
 

Колко учен трябва да си, за да направиш това велико откритие?

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.