Ева Лъчезарова

Темите, която най-много ме вълнуват напоследък са здравето и начините, по които можем да подобрим качеството си на живот тук и сега. Работата ми дава възможност да следя най-новото и в двете насоки и много се радвам, че този блог е мястото, където ще можем да обменим полезна информация относно това как да бъдем жизнени, здрави и красиви.

Кратък наръчник, който ще ви спаси от голямото великденско преяждане

26 април 2021 | 09:47
44201
0

Ще ви призная нещо: толкова много обичам козунак, че често си правя импровизирано великденско “пътешествие”. Купувам си козунак от поне три различни пекарни, за да сравня текстурата, вкуса и аромата му. Е, в повечето случаи всеки един ми допада и в края на празничния уикенд се чувствам като великденски балон с хелий.

Всяка година чакам с нетърпение сезонът на козунаците, цветните яйца и агнешкото с плънка. Когато преди няколко месеца погледнах календара и видях, че тази година лесно можем да слеем Великден с майските празници, първата ярка червена лампичка, която светна в съзнанието ми беше с надпис “Внимание! Опасност от преяждане!”. Затова реших да се подготвя предварително с кратък наръчник, който да ме спаси от подуване, усещане за тежест и киселини.



Ето го и него:

1. Избягвайте похапванията между основните хранения

Забелязала съм, че в очакване на голямата трапеза често си отчупвам някое допълнително парче козунак, яйце или пък залагам на обилна закуска. Тази година съм решила да се отнеса по-осъзнато към дневния си режим в дните, в които зная, че ме очаква семейна среща с много вкусотии. В тези дни смятам да сведа похапванията между храненията до минимум, за да мога да се насладя изцяло на празничния дух.

2. Хидратирайте се

За да подготвите организма си за малко повече храна, отколкото е свикнал да поема, е добре да се хидратирате достатъчно, затова не забравяйте да пиете чиста питейна вода, особено ако приемате напитки с кофеин, които допълнително дехидратират организма.



3. Внимавайте с порциите

Размерът на порциите често се оказва в основата на преяждането, затова ако имате опция, по-добре си изберете малка чиния, в която да си сложите по малко от всяко блюдо на трапезата. Винаги можете да си сложите допълнително, ако решите че не ви стига, ако обаче препълните чинията си още с първото сипване, най- вероятно ще изядете огромно количество без да си дадете сметка.

4. Хранете се осъзнато

С ръка на сърцето мога да кажа, че осъзнатото хранене е едно от най-големите удоволствия в живота. Когато се храните се съсредоточете само върху две неща - храната и приятните разговори със семейството. Оставете настрана всички проблеми, телевизора или пък мобилния си телефон - всички те могат да почакат, а празничните мигове са толкова кратки, но ако им се насладим достатъчно, ги помним за цял живот.



5. Отдайте се на почивка

Животът ни е толкова забързан, а в последната една година и по-стресиращ, отколкото някога сме си го представяли, че ни е трудно да се отпуснем, за да си починем. За да се погрижим обаче за менталното, физическото и емоционалното си здраве имаме нужда да поспрем, да си починем и да се презаредим, за да продължим напред с нови сили. Затова ви съветвам през великденските и майските празници, които ни очакват да се отдадете максимално на сън и релакс.

6. Заредете аптечката си предварително с ефективно средство против киселини, рефлукс и усещане на тежест

Колкото и усилия да полагаме, вкусната храна, празничното настроение и дългите почивни дни предразполагат към преяждане. Затова този Великден ви съветвам да се подготвите предварително, за да можете да помогнете на себе си и на членовете от семейството си при усещане за подуване, киселини или рефлукс. Допелхерц Гел против стомашни киселини действа бързо и ефективно, като създава защитен слой, предотвратяващ връщането на стомашен сок в хранопровода. Важно е продуктът да се приема след хранене и е възможно да се взима дори от бременни жени. Удобен е за употреба, тъй като се предлага в индивидуални сашета без нужда от вода, които можете да вземете навсякъде със себе си.

(в материала има продуктово позициониране)