Ето какво е мнението на наш читател за ваксините: Високорискови няма!

08 ноември 2019 | 14:30
9629
11
Снимки: Pixabay
11

Казусът със свещеника, който спечели дело срещу Районния здравен инспекторат в Сливен заради това, че е спрял сина му от детска градина, тъй като не бил ваксиниран, разбуни духовете и предизвика дъжд от противоречиви коментари.

След като споделихме и нашето мнение по въпроса, своята гледна точка по въпроса: "Трябва ли в детските градини да бъдат допускани деца без задължителните имунизации", изразиха и някои от нашите читатели. Ето част от коментарите под статията: Как един свещеник спечели дело за дискриминация след недопускане на сина му в детска градина?



Явно раздразнен от нашата позиция, читател с не особена компетентност по въпроса написа:

„До автора: Що не вземеш да си биеш една противогрипна и не се прибереш у вас тихичко да си подсмърчаш? Ваксините са нещо добро, но не всички. Има някои високорискови и темата най-накрая трябва да се отвори официално, да се коментира разумно и да се затвори. Рисковите ваксини да се прилагат само в краен случай или само върху хора с нисък рисков фактор за реакция към тях, а не хората да се третират като безмозъчни овце за масово стригане по комунистически, само за да може някой да прави пари!“

Ето как му отговори друг читател с потребителско име Д. Димитров:

„Микробиолог съм по душа и по диплом. Досега обаче не бях чувал за такъв термин "високорискова" ваксина. Ако ваксините се прилагат избирателно, то се губи изцяло смисъла от тях. В действителност е много по-важен колективният имунитет, който защитава цялата общност, и не толкова индивидуалният.


Неваксинираният индивид е като инкубатор на потенциалната зараза. В инкубационния период вирусът би могъл и да мутира под влиянието на конкретни фактори като прием на лекарства и др. Никой не може да гарантира как ще протече всяка една битка между микроскопичния живот и сложната система на макроорганизма.

Ние отглеждаме зеленчуци и животни за храна, за да нахраним бременните си жени и да отгледаме потомство. Вирусите и бактериите пък използват самите нас за тази цел. Животът се приспособява уникално бързо и една дупка в общия имунитет създава предпоставки някой някога да развъди нещо наистина гадно. Могат да те побият тръпки, когато гледаш под микроскоп как тия гадинки разказват играта на някоя човешка клетка и тогава разбираш колко си безсилен.



Мога само да кажа, че днешните продукти за ваксиниране са в пъти по-добри от някогашните, върху които и аз съм се трудил и учил дори. Все едно да сравняваме прането с някогашната полуавтоматична пералня „Роса“ и прането дори с най-ниския клас автоматични перални днес.

Отворете си очите. Има две сигурни неща: със сигурност на няколко стотин хиляди ваксини някой ще се усложни и ще загуби живота си (това е факт и граничи с това да изтеглиш късата клечка), но също така е сигурно, че бихме загубили няколко души вместо хиляди. Никой не ви обещава стопроцентов шанс и стопроцентова безопасност. Такова чудо няма, както е и във всички неща в живота по принцип. Замислете се, че качвайки се на самолет, има много по-голяма вероятност да се разбиете с него, отколкото да ви се усложни ваксина.“



Ще се радваме да споделите и вашето мнение по въпроса с ваксините, по-долу в коментарите. Трябва ли да се прилагат задължително, или по-добрият вариант за здравето на човешката цивилизация е да се оставят родителите сами да направят този избор?

Четете още: Как един свещеник спечели дело за дискриминация след недопускане на сина му в детска градина?

Още по темата

Коментари

11
  09 ноември 2019 | 10:32 отговор
 

Geni Boshnakova срамно е, че работите в РЗИ, а си позволявате да правите, такива неграмотни и в буквален и в преносен смисъл изказвания.

 
10
  08 ноември 2019 | 21:58 отговор
 

От лекарство ми се случи много гадна нежелана реакция. 1 на 10 000. Не е хич приятно като си този един... Знячи все пак се случва, колкото и да си виках няма да съм аз този карък

 
9 До антиваксърите:
  08 ноември 2019 | 20:35 отговор
 

Според мен трябва ваксинирането да е избирателно - така малоумните хора, отказващи да ваксинират себе си и децата си, ще измрат и естествения подбор ще остави хора, които не св отказват пред дифтерия или полиомиелит.

 
8
  08 ноември 2019 | 19:17 отговор
 

А може би някой компетентен с много дипломи би могъл да ми обясни защо на новородените часове след раждането се поставя ваксина против хепатит B ?! Почти всеки от обща култура знае, че хепатит B се предава по полов път или чрез замърсени игли, инструменти и т.н. Реимунизация се прави на всеки 6 години. Интересно ми е в каква рискова среда попада едно невръстно дете. Може би ще води безразборен полов живот, или ще работи в болница, не знам.

 
 
08 ноември 2019 | 20:46

В страните, където това се прави не само намаляват случаите на хепатит Б, но има и значимо намаление в честотата на рак на черния дроб.

7
  08 ноември 2019 | 18:55 отговор
 

Не съм антиваксър и вярвам, че ваксините са създадени с добри намерения, но когато караш детето си в бърза помощ в безсъзнание , с гърч и парализа на крайниците след поставена ваксина, повярвайте ми, няма как да не се замислиш, че нещо в системата куца. Хората неслучайно се надигнаха в последно време. Не всички са луди фанатици. Наистина има много изпатили хора, а не просто чули от някъде, че били вредни.

 
 
08 ноември 2019 | 20:53

Те не са просто създадени с добри намерения, те напрактика работят и то невероятно добре. Разбира се трябва да се прилагат внимателно, според всичко правила, например не се прилагат, ако детето е болно. И да в много редки случаи предизвикват и сериозни нежелани ефекти, но от друга страна са спасили несравнимо повече животи. Хората, които не го разбират не знам дали са луди фанатици, но със сигурност са не са особено интелигентни.

6
  08 ноември 2019 | 18:19 отговор
 

Не бъдете овце. Никой не се е загрижил особено за вас и за колективния ви имунитет. Тук отново всичко опира до пари. До много пари. Представете си само какви загуби ще претърпи фармацевтичната индустрия, ако няколко милиона души се откажат от ваксинация. Затова е и това медийно облъчване в последно време. Истината е, че потърпевши от ваксини има и изобщо не са малко.

 
 
08 ноември 2019 | 18:26

Айде бе, а я си представете пък какви печалби ще има фармацевтичната индустрия от болни от полиеомиелит примерно, болни туберкулоза, дифтерия и т.н. Нали ще трябва да се лекуват. Ваксините се слагат много малък на брой пъти в живота на човек. Да никой не отрича, че и при ваксините, както при всяко друго лекарство има някакъв риск. Никой не твърди, че са 100% безопасни, но ползата от тях многократно превишава риска.

5 Гага
  08 ноември 2019 | 17:29 отговор
 

Не ме интересува,че ще се спасят хиляди,когато моето дете е от "малкото" пострадали от ваксини.Детето ми не е изкупителна жертва.Не ме интересува колктивния ви имунитет.Когато 6 годишното ми дете се разболя от артрит след ваксина,страданието ни не беше колективно,а лично!

 
 
08 ноември 2019 | 18:17

Това, което Ви се случило е много неприятно, но няма гаранция, че нямаше да се случи без ваксината. А без ваксините лично страдание щяха да преживяват много повече хора, отколкото го преживяват заради ваксините.

 
Скандализирана
08 ноември 2019 | 20:38

А Вие защо сте жива, компетентна жено? Вие не сте ли ваксинирана? А то нямаше ли да е умряло вече от нещо, ако Вие не го бяхте ваксинирала? Глупостта на народа ме изумява ежедневно...

4
  08 ноември 2019 | 17:27 отговор
 

Защо тогава в развити държави като Франция и Великобритания ваксинацията е избирателна, тук обаче настава масова истерия, ако някой не е съгласен? Или може би там хората не боледуват? Истината е, че усложнения се получават не на няколко стотин хиляди, както се изказва компетентният господин по-горе, а доста по-чести. Само аз мога да спомена за 3 случая на мои близки и познати. Идеята на ваксините е прекрасна, само че в действителност нещата съвсем не са толкова розови, колкото ги описват. Бих си позволила да кажа, че често дори са неефективни - отново мога да спомена за случаи на ваксинирани хора към конкретно заболяване, които въпреки това се разболяват от него. Като зададеш въпроса " Какво се случва и защо съм болен, след като съм ваксиниран?" вдигат рамене и ти казват, че нямат обяснение и ПОНЯКОГА така се случвало. Не пожелавам на никой да види и преживее ужаса, на който аз станах свидетел.

 
3
  08 ноември 2019 | 17:14 отговор
 

Защо тогава в развити държави като Франция и Великобритания ваксинацията е избирателна, тук обаче настава масова истерия, ако някой не е съгласен? Или може би там хората не боледуват? Истината е, че усложнения се получават не на няколко стотин хиляди, както се изказва компетентният господин по-горе, а доста по-чести. Само аз мога да спомена за 3 случая на мои близки и познати. Идеята на ваксините е прекрасна, само че в действителност нещата съвсем не са толкова розови, колкото ги описват. Бих си позволила да кажа, че често дори са неефективни - отново мога да спомена за случаи на ваксинирани хора към конкретно заболяване, които въпреки това се разболяват от него. Като зададеш въпроса " Какво се случва и защо съм болен, след като съм ваксиниран?" вдигат рамене и ти казват, че нямат обяснение и ПОНЯКОГА така се случвало. Не пожелавам на никой да види и преживее ужаса, на който аз станах свидетел.

 
 
08 ноември 2019 | 18:22

Статистиката не се прави на базата на личния опит на близки и познати, от тип аз знам за три случая, една жена каза и т.н. Тя се прави с натрупване и анализ на много по-голямо количество данни. И да нещата са толкова розови, колкото ги описват. В днешно време спокойно можете да имате едно дете и то да стане възрастен човек, в близкото минало се раждали по-доста повече и погребването на дете си е било нещо обичайно. Там ли искате да се върнем?

 
До 3
08 ноември 2019 | 20:29

Обзалагам се, че си ваксинирана и затова си още жива. С ваксини умират хора, без ваксини умират много повече. Потресава ме некомпетентността на изказващите се тук, които отричат лекарствата на 21ви век.

2
  08 ноември 2019 | 17:06 отговор
 

Има една мисъл, че "ваксините са жертва на собствения си успех". В днешно време много хора са неспособни да си представят, колко ужасни са болестите, от които ваксините ни предпазват. Всички трябва да сме благодарни, че живеем във времена, в които има ваксини и да се прекланяме пред труда на хората, които са ги измисли.

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.