За здрави кости чоплете тиквени семки

17 септември 2019 | 13:14
952
0
pixabay, unsplash колаж
0

Здравето на костите е ключ към здравето на цялото тяло. Както казваше Зорба Гъркът: ако искаш "магаренцето" да те носи, трябва да му сложиш да яде. Въпросът е какво...Специалистите са категорични, че съблюдаването на определени правила би спомогнало в значителна степен да укрепим скелета си и да се радваме на здрави кости. Като за начало те препоръчват да намалим консумацията на сол – тя стимулира изхвърлянето на калций. Не забравяйте, че чаят и кафето също отмиват калция от организма. В забранения списък влизат и сладките газирани напитки, затова е е препоръчително да пием повече вода и

да включим в менюто си следните продукти:

Пресни и сушени кайсии

Кайсиите съдържат витамини А, С, Е и К, калий, магнезий и желязо. Тези плодове извеждат солите от организма и поради тази причина често биват включени в менюто на хора, страдащи от артрит и артроза. Минералите, необходими за поддържане на костната плътност, се съдържат и в сушените кайсии, затова консумацията им води до понижаване на риска от остеопороза.

кайсия

Кокос

Консумацията на кокосова пулпа защитава тялото от остеопороза. Кокосовата вода пък е богата на калций, който е необходим за здрави мускули и кости. Активните вещества, съдържащи се в кокосовите стърготини, предпазват от ставни заболявания, а кокосовото масло е много полезно за зъбите и костите и често се използва като козметичен продукт. Не забравяйте, че кокосът може да предизвика алергични реакции, затова трябва да го ядете внимателно и умерено.

Тиквено семе

Недостигът на цинк се отразява зле на скелета. Тиквените семки пък съдържат много цинк, който спомага за възстановяването на костната плътност. След изпичане количеството полезни вещества в семките намалява двойно, затова ви съветваме да ги ядете сурови. Ако не обичате да ядете семки самостоятелно, просто ги добавяйте в салатата си.

Черен дроб

В случая визираме телешки дроб, пилешки дробчета и дроб от треска. Този продукт укрепва костната тъкан и поддържа здравето на зъбите, кожата и косата. В пилешките дробчета се съдържат също толкова белтъчини, колкото и в пилешките гърди. Ако хапвате телешки дроб, ще имате здрави кости, нокти и коса. Дробът от треска се препоръчва при възстановяване от счупвания и като профилактика срещу такива. Достатъчно е да изяждате 100 гр. дроб от треска седмично, за да получите необходимия витамин D.

Сусам

Смята се, че сусаменото семе е рекордьор по съдържание на калций. Сусамът съдържа и много мед, желязо, цинк, белтъчини, влакнини и още куп полезни микроелементи и витамини. Калцият от сусама се усвоява отлично от организма. Ако добавяте сусам в ястията си всеки ден, ще се застраховате от дефицит на калций и ще укрепите опорно-двигателния си апарат.

Тофу

Сиренето тофу се прави от соя и е богато на белтъчини и калций. То е истински суперпродукт за костите. Тофу е полезно при лечение и профилактика на остеопороза, тъй като увеличава минералната плътност на костите. Освен това тофу е нискокалоричен продукт, така че можете смело да го включите в менюто си, дори ако сте на диета. Дневната доза тофу не бива да надвишава 100 гр.

Спанак

Спанакът е богат на витамин К, който играе важна роля в обмена на веществата в костите и възобновяването на костната тъкан. Проучване, проведено от Националния здравен институт на САЩ, е показало, че консумацията на продукти, богати на витамин К, може да намали риска от счупвания. Можете да ядете спанака суров, варен, задушен – както си искате! Гответе от него супи, салати, смути – спанакът се съчетава отлично с най-различни продукти.

 

Фурми

В древни времена се е смятало, че хапвайки фурми, човек укрепва здравето си и си осигурява дълголетие. Тези плодове съдържат фосфор, който укрепва костната тъкан и зъбния емайл. Дефицитът на фосфор може да доведе до счупвания и спуквания на костите. Освен това фурмите са богати и на витамин А, който укрепва косата и ноктите.

Смокини

Смокините ускоряват усвояването на полезните вещества от организма. Благодарение на калция, калия и магнезия, които се съдържат в тези плодове, се поддържа здравината на костната тъкан. Можете да ядете както пресни, така и сушени смокини. Имайте предвид обаче, че сухите са доста по-калорични. Ако в 100 гр. пресни смокини има 55 ккал., то в същото количество сушени смокини се съдържат 257 ккал.. Плодът помага и срещу косопад и чуплива коса.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Higos y requesón, buena combinación Feliz domingo #requesón #mató #figs #colldedama #honey

Публикация, споделена от 3cacaus.saycheese (@3cacaus.saycheese) на

Портокали

Тези цитрусови плодове ще ви опазят от инфекции, ще укрепят имунитета ви и ще заздравят костите и зъбите ви. Освен това редовната консумация на портокали може да ви помогне да предотвратите развитието на артрит и атеросклероза, да понижите сковаността на мускулите и ставите. След счупване е препоръчително да пиете портокалов сок.

портокал

Риба

Когато няма много слънце, трябва да си набавим витамин D от храната. Сьомга, сардини, скумрия и херинга – в мазните видове риба се съдържа доста витамин D. Скелетът не може да остане здрав без този витамин, защото основната му функция е да осигурява на организма правилно усвояване на калция. Не забравяйте и рибните консерви – яжте ги направо с костите, които са меки за дъвчене и са богати на калций и на полезни микроелементи.

Млечни продукти

Млякото е полезно не само за децата, нали знаете? Мляко, извара, натурално кисело мляко – тези продукти са едни от лидерите по съдържание на калций. Киселомлечните продукти предлагат този важен елемент в лесен за усвояване вид. Научно е доказано, че хората, които редовно консумират млечни продукти, по-рядко имат ортодонтологични проблеми.



Зеле

Също като спанака, бялото зеле съдържа много витамин К, който е необходим за здрави кости. По съдържание на витамин С пък не отстъпва на цитрусовите плодове. Киселото зеле е истинска съкровищница от витамини, укрепващи имунната система! Богато на витамин К е и къдравото зеле, при това съдържа калций, колкото млякото. Калций, фосфор и отново витамин К в прилични количества ще получите и от китайското зеле, което забавя развитието на остеопорозата и укрепва зъбите и костите. А вие какъв вид зеле ще изберете?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#cabbage #lahanaturusu #yayla #kayabayaylas

Публикация, споделена от Mutlu Akta (@mutluaktas61) на

Яйца

Най-много витамин D, който е толкова важен за усвояването на калция, се съдържа в жълтъка. В него има и фосфор, който ще запази в добро състояние зъбите и венците ви. Ако си сварите за закуска две яйца, ще направите правилния избор в полза на вашия скелет. Впрочем, за профилактика на дефицит на калций можете да консумирате и счукани яйчени черупки.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Basics! #eggs #egg #eggy #friedeggs #breakfast #breakfastclub #cherrytomatoes #toast #travel #traveldiaries #thailand #lateposts

Публикация, споделена от Jessica Serrao (@jessicaserrao2) на

Агнешко

Агнешкото е богато на флуор, от който зависят състоянието на костната тъкан, правилното формиране на костите на скелета, здравината на зъбите, ноктите и косата. В това месо има и много лесни за усвояване белтъчини, калий, магнезий и други полезни минерали.

Калцият е необходим не само за здрави кости – той е и една от основите на красотата. При това е необходим за ефективна работа на мозъка, сърцето и за поддържане на добър тонус и красива кожа. Старайте се да се храните вкусно и разнообразно и не забравяйте – няма забранени продукти, можете да ядете всичко в умерени количества.
 

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.