Ева Лъчезарова

Здравето е необхватна и много любопитна тема за мен, стремя се всеки ден да научавам по нещо ново и интригуващо. В този блог ще споделям с вас именно такива теми , с акцент върху практичните съвети, които бихте могли да приложите веднага в ежедневието си. До скоро!

Имате мускулна треска? Ето как да се справите с нея бързо и ефикасно!

03 октомври 2022 | 10:43
51523
0

Когато не сте тренирали отдавна или без да искате се претоварите по време на интензивна тренировка - тялото отговаря с мускулна треска, която често значително влошава качеството ни на живот през следващите няколко дни.

Мускулната треска би могла да се появи и в резултат от неправилни тренировки, прекалено пренатоварване или пък рязко вдигане на физическата активност за кратък период от време.

Добрата новина е, че само с няколко лесни стъпки можете изцяло да промените гледната си точка към болките в мускулите.



1. Правете разтягания

В днешното забързано време често предпочитаме да прескочим разтяганията преди и след тренировка, особено ако сме избрали да правим упражнения у дома. Специалистите обаче са на мнение, че те са абсолютно задължителни. Разтяганията предотвратяват появата на силна мускулна треска, както и възможността за сериозни контузии. Те от една страна помагат на мускулите да се подготвят за предстоящото натоварване, а от друга да се отпуснат след тренировката.


2. Правете си масажи

Понякога масажите не са само релаксиращи, но и изключително лечебни. Те могат да бъдат особено полезни, ако сте прекалили с тренировките, тъй като подобряват циркулацията на кръвта в тялото и отпускат мускулите. Ако нямате търпение да тренирате отново, треньорите съветват да се спрете на спортен масаж, но за не повече от 30 минути, за да може тялото ви да се възстанови възможно най-бързо.



3. Спазвайте балансирана диета

Може би няма да ви изненадаме, но балансираната диета е от изключително значение, както за самата тренировка, така и за възстановяването след нея. Стремете се ежедневно да приемате оптимално количество протеини, въглехидрати и мазнини. Преди тренировка можете да хапнете нещо малко, но засищащо като банан с фъстъчено масло, ябълка с тахан или пък смути. Храната, която приемате след тренировка също се отразява на степента на мускулната треска, която ще изпитате. Треньорите съветват да комбинирате протеини с комплексни въглехидрати. Ако пък искате да възстановите електролитния баланс в организма си, можете да прибегнете и до червено цвекло, диня, авокадо и целина.

4. Подберете правилното болкоуспокояващо

Понякога болката в мускулите е толкова неприятна, че създава значителни пречки в ежедневието ни. За това ви съветваме винаги да имате в аптечката си добро болкоуспокояващо средство, което можете да използвате при дискомфорт. Точно такъв е лекарственият продукт Кеталго. Активното вещество в него е кетопрофен, който принадлежи към групата на нестероидните противовъзпалителни лекарства. Кеталго има свойството да променя отговора на тялото към болката и може да се използва за краткосрочно, симптоматично лечение на болка от различен произход, включително и на мускулни болки и болки в ставите.

Лекарствен продукт без лекарско предписание за възрастни и юноши над 16 год.

Съдържа кетопрофен (като кетопрофен лизинат).

Преди употреба прочетете листовката. А0239/30.09.2021

Кеталго се предлага под формата сашета с гранули с аромат на мента и е подходящ за употреба от възрастни и деца над 16-годишна възраст. Съдържанието на 1 саше се разтваря в чаша вода или около 100 мл, а максималната доза е по 1 саше до три пъти дневно.

(в материала има продуктово позициониране)