Крис Гълъбов

Аз съм Крис Гълъбов и съм активен състезател и треньор по бокс. През ученическите си години съм минал през много спортове, но боксът ми е приоритет вече над 10 години. Завършил съм НСА със специалност "Треньор по бокс" и курс към НСА по фитнес и бодибилдинг.

Треньорът Крис Гълъбов отговаря на въпросите на Woman.bg

05 юли 2019 | 09:39
50282
0

През изминалата седмица имахте възможност да задавате въпроси към фитнес инструктора Крис Гълъбов, който е част от нашата лятна "Детокс академия". Убедени сме, че индивидуалните питания ще бъдат полезни на много от вас, а Крис се е постарал да даде практични отговори, които да можете да приложите в ежедневието си или да ви послужат като отправна точка.

Ето и някои от най-интересните въпроси, на които Крис Гълъбов отговори:

Въпрос от И.Р.

Винаги съм имала проблем с корема - никога не е бил плосък и стегнат. Мисля, че това е ген и никога няма да имам секси талия. Във фитнеса обаче ми казаха, че може да се справя и след няколко месеца да имам и аз плосък корем. Искам да попитам реално това възможно ли е или само ме надъхват излишно, защото не забелязвам видима промяна, откакто тренирам?

Крис Гълъбов отговаря

Проблемът с плоския корем е доста комплексен. Точно заради това не може да се даде еднозначен отговор на вашия въпрос, но ще се опитам да бъда максимално полезен. Четирите причини, поради които коремът ви може да не е плосък са следните:

1. Подкожни мазнини. Решение на проблема: създайте калориен дефицит! Намалете приетите калории и увеличете енергоразхода.

2. Преден наклон на таза. Решение на проблема: наклоненият напред таз се балансира с 2 основни стъпки - заздравете коремната стена, седалищните мускули и задното бедро и разтегнете еректорите и мускулите, свързващи долните крайници и таза.

3. Прекалено количество фиброзна храна в стомаха. Решение на проблема: следете количеството на фибрите в храната. Препоръчителната дневна доза за жени е 20-25 гр., а за мъже 30-40 гр.

4. Слаби поясни мускули. Решение на проблема: коремът има няколко мускула, които са отговорни за накланяне и въртене във всички посоки, стабилизиране на горната и долна част на тялото, създаване на вакуум ефект и придържане на органите на мястото им. Тук фокусът е върху работата над напречния мускул, който е най-вътрешният слой на коремната стена, чиято роля е да държи органите и да образува вакуум.

Въпрос от И. Г.

Каква програма и упражнения препоръчвате вие за бързо отслабване?

Крис Гълъбов отговаря

За бързо отслабване бих препоръчал високочестотна тренировъчна програма само с основни упражнения (клек, лег, тяга, набиране, раменна преса). Друг вариант са комплексни упражнения, в зависимост от опита, който имате, тъй като те са съвкупност от 2 или повече прости упражнения. Накрая винаги завършвайте с кардио и не забравяйте да стоите в калориен дефицит.

Въпрос от Д.Д.

Как е най-добре да се свалят килограми? В момента съм 105 килограма и ми казаха, че трябва да сваля поне до 90, но се притеснявам, че това е много рязко. Вие как препоръчвате - бързо сваляне или по-плавно?

Крис Гълъбов отговаря

Във вашия случай бих избрал бързото сваляне, тъй като при тези килограми ставите и организмът се тормозят всеки изминал ден. Няма за кога да чакате и да се бавите, избавете се максимално бързо от излишните килограми.

Въпрос от А.Ц.

Пак е лято, а аз след 2 седмици съм на море и банските ми преливат отвсякъде. Знам, че за две седмици не мога да сваля много, но как да вляза максимално във форма за 14 дни?

Крис Гълъбов отговаря

Нека започнем от мотивите Ви. Първо трябва да прецените колко е важно за Вас да влезете във форма за 14 дни, а според отговора да решите колко голям калориен дефицит да създадете. Как се създава калориен дефицит ли? Хранете се по-малко и се движете повече! И тук целенасочено използвах думата "движете", вместо "тренирайте", тъй като дългото, продължително ходене е най-щадящата ставите форма на кардио. Бих добавил - и най-приятната, за повечето хора. Което не изключва тренировките с тежести. Те ще оформят така тялото Ви, че то да не бъде отпуснато, а да има стегнат и атлетичен вид. Накратко, колкото повече се движите и тренирате - толкова по-голям енергоразход създавате на тялото. Колкото по-малко калории консумирате, толкова по-голям калориен дефицит създавате. Тоест, Вие изгаряте разликата от количеството консумирани и изразходваните през деня калории.

Съветът на Woman.bg:

Спортът е изключително важен за ефективния детокс на тялото. Движението е живот и това важи както за организма ни като цяло, така и за всяка една клетка в него. За да помогнем на тялото да изхвърли повече токсини, докато се потим във фитнеса или правим упражнения в парка на открито, добре е да се доверим на натурални съставки, които подпомагат работата на бъбреците. В началото на лятото е важно детоксът да е качествен, затова заложете на продукт с изцяло натурален произход на екстрактите като Дио-Ренал Детокс, който наистина помага на организма ви в борбата му със свободните радикали.

 

*Време за награда:

А сега е време да обявим името на втория печеливш в играта на "Детокс академия". Това е Гинче Котова, която ще получи опаковка Дио-Ренал Детокс плюс специална бутилка за вода. Продължавайте да играете и през следващите две седмици, за да имате шанса да спечелите голямата ни награда - СПА уикенд за двама.


(в материала има продуктово позициониране)