Антония Михайлова

Здравето е най-ценното нещо в живота и затова трябва да знаем как да се грижим за него. Посветила съм много време да се информирам по темата и в този блог за мен ще бъде удоволствие да ви запозная с ценна за вас информация.

Време за равносметка - как да бъдем по-здрави през 2019-а в 5 лесни стъпки

20 декември 2018 | 09:50
95999
0

В края на годината всеки прави своята лична равносметка. Обикновено изпращаме декември със спомените от изминалите 12 месеца, лятото, пътуванията, успехите в работата и тайно правим планове за догодина. Да бъдем по-щастливи, да отслабнем с няколко килограма, да опитаме нов спорт ... Списъкът с желанията често е дълъг, но ако има кауза, за която си струва да се борим най-много, то това винаги е било здравето. Да бъдем в кондиция, да сме енергични и да усещаме прилив на сили в организма си е мисия, която изобщо не е трудно постижима. Ето няколко съвета как да бъдем по-здрави през 2019-та:


Вода

Всички знаем, че хидратирането е изключително важно и все пак понякога забравяме да пием достатъчно течности през деня. Какво може да направим? Съвсем лесен "трик" - настройте си аларми през час-два, докато сте на работа, и пийте по половин чаша вода при всяко позвъняване. Ще усетите как само след седмица няма да имате нужда от напомняне, защото ще сте си създали навик. А добрата хидратация не само укрепва организма, полезна е за кожата и косата, а и подобрява настроението. Разбира се, важно е да приемате вода, а не газирани или енергийни напитки.

Здравословно хранене

Не е необходимо да сте на безкрайни диети през студения сезон, но определено е добра идея редовно да консумирате плодове и зеленчуци. Според утвърдени диетолози, ще се отрази добре на организма ви, ако едно от храненията ви за деня да е изцяло на растителна основа - вкусната и добре овкусена салата е идеален обяд, когато имате нужда от енергия, а сте решили, че нямате необходимост от по-тежко и калорично ястие.

Спорт

Не е нужно да се превръщате в претенденти за спечелването на следващия маратон, но е доказано, че редовните спортни занимания са изключително полезни за имунната система. Специалистите съветват да отделяме поне три пъти седмично по 60 до 90 минути за спорт, а вариантите са много и различни - джогинг, фитнес, йога, карго джъмпс, аеробика... Умереното физическо натоварване доказано повишава цялостния тонус и укрепва естествените защитни сили на организма срещу болести.

Облеклото

Помните ли как като малки ви караха да се обличате прекалено много през зимата? Според последни изследвания много често болестите при децата, а и при възрастните са резултат от излишно количество дебели дрехи през студения сезон, както и от рязка смяна на температурите - от топлия и уютен офис в минусовия шок навън. Добър вариант е да се обличате "на пластове" и да "слушате" тялото си - ако ви е топло, не е нужно да се обличате като ескимос, само защото приятелките и колежките ви го правят.

Навременни мерки

Ето това е една от най-често допусканите, според личната ми лекарка, грешки - ужасно много хора не взимат мерки навреме, когато усетят първите признаци на настинката, а чакат болестта да ги повали на легло със запушен нос, болно гърло, кашлица и висока температура. Затова си обещавам, че през следващата година ще се пазя повече и още щом усетя първите симптоми на настинка, ще се погрижа за себе си своевременно с топла чаша с Флудрекс Хот Дринк в ръка.

Защото заслужавам да се чувствам здрава и жизнена през цялата година! Направете го и вие!

(в материала има продуктово позициониране)