В средата на ноември британската столица отново ще превземе София чрез четвъртото парти от серията London Dress Code, организирано от Beefeater.
Този път музиката и модата, белязани от тенденциите на Острова, ще бъдат обединени от дръзката и суетна походка на 90-те години на миналия век.
Колекцията е дело на младите дизайнери Александър Гергинов от Ham&Eggs и Антония Пашова от tochka и ще бъде под мотото Me, Myself and I.
Представянето й ще бъде на 13 ноември, събота, в галерия Индустриална на ул. Индустриална 11 (бившия Хладилен завод до Сточна гара).
В ревюто-пърформанс ще видим фаталната жена като котка, както и еманципирания й образ от онова време, а вариациите на тема Мъжът гравитират около вътрешната му сила, но подплатена със солидна доза романтика и, разбира се, boy band момчето.
90-те години на 20-ти век са по-известни като ерата на индивидуализма, супер моделите и брит поп-а.
Неслучайно сред модните лица на онова време изпъкват най-вече Vivian Westwood, John Galiano и покойният Аlexander McQueen, както и техните британски любимки Кейт Мос и Наоми Кембъл.
Това е и периодът, в който за първи път стилът от улицата започва силно да притиска висшата мода към стената и да се намесва в нейната концептуалност.
На музикалната сцена се изгряват Oasis, Pulp, Blur, Travis, The Verve и подобни групи, които трайно променят облика на световната поп-музика.
Не трябва да пропускаме и появата на супер успешните момичешки и момчешки банди като Тейк Дет, Ийст 17, Спайс Гърлс и др., както и зараждането на съвременната електронна музика в лицето на Prodigy, Chemical Brothers и Faithless.
Разбира се, класически соло изпълнителите като Annie Lennox, Elton John и други също са сред иконите на декадата, налагайки своя уникален стил не само в музикално, но и във визуално отношение.
Поздрав и ще се видим отново в 90-те, нали?