На 2-ри април започна седмицата на вината от Бордо, реколта 2011.
По традиция, кампанията primeurs се организира всяка година в началото на пролетта и позволява на търговци, ресторантьори и журналисти от цял свят да се запознаят с най-новата реколта.
Именно от тази седмица en primeurs зависят цените на вината от най-добрите райони, които се определят в периода април - юни.
Идеята на тази кампания е много проста: търговците купуват вина от реколта 2011 сега, а ги получават една година по-късно.
Очакванията тази година са цените да се завърнат към по-разумни нива в сравнение с "изключителните" 2009 и 2010. Основните причини за това са климатичните условия през 2011 и глобалният финансов и икономически контекст.
Това ще бъде реколта на лозарите, защото климатът беше доста хаотичен и трябваше да се реагира на всяка промяна още в лозята, споделя пред Ройтерс Франсоа Деспан, собственик на Château Grand-Corbin-Despagne, grand cru classé Сент-Емилион. 2011 е класическа година за Бордо, сравнима с 2006 и 2008, обобщава още той.
След две изключително качествени години и много високи цени, 2011 се очертава добра, но със завръщане на цените към доста по-разумни нива, смята Алан Сишел, президент на Синдиката на търговците на вино в Бордо.
Прозводителите от Бордо са категорични, че качеството на реколта 2011 е добро, но се дължи на много стриктната селекция. А това от своя страна означава, че ще има по-малки количества вино.
В Бордо се надяват спадането на цените да върне традиционните купувачи от страни като Германия, Холандия, Белгия и Великобритания, които се бяха отдръпнали именно заради цените.
Италия гледа към азиатския винен пазар