В днешно време инфлуенсърството набира все по-голяма скорост и популярност. Италия обаче подготвя строги мерки и наказания като инфлуенсърите ги очаква сериозна глоба, защото всъщност те предоставят услуги с аудио и видео съдържание. Новите стриктни мерки, които контролират дейността им, се отнасят предимно за мегаинфлуенсъри с минимум един милион последователи и с 2% активност сред аудиторията им.
Изискването е те трябва да бъдат изключително прозрачни, когато става въпрос за реклама. Такъв тип инфлуенсъри печелят най-много от публикация в Ютуб (20 - 35 хил.евро) и в платформата „Тик Ток"( 7-18 хил.евро). Санкциите за тях стават до 600 хил.евро, както и до 1% от печалбите, ако не защитят малолетните, предава "Телеграф.бг".
Затягането на мерките над инфлуенсърите идва в дните след полемиките около най-следваната модна инфлуенсърка в света - Киара Ферани, която в момента се разследва за измама.
Компанията за стратегия на дигиталната комуникация DeRev изнесе данни, според които италианските инфлуенсъри печелят до 348 млн.евро годишно. Цялата индустрия около тях, свързана с мода, козметика, красота, пътешествия и лайфстайл, генерира рекордната сума от над 1 млрд.евро.
Един микроинфлуенсър (с 50 хил-100 хил.последователи) печели за пост максимум до 400 евро, макро инфлуенсър (с 300 хил.- 1 млн.последователи) печели до 1500 евро, докато известна личност с над 3 млн. последователи достига до 5 хил. евро на публикация.
В инстаграм ситуацията е още по-печеливша, като там много известна личност с над 5 млн. последователи може да си докара до 30 хил. евро за пост, а тези с последователи между 1 и 5 млн. печелят до солидните 7500 евро за една публикация.
В социалната платформа „Тик Ток" т.нар. нано инфлуенсъри (с 5 хил.- 10 хил.последователи) печелят до 250 евро, макроинфлуенсърите – до 7 хил. евро, а мегаинфлуенсърите – суми до 75 хил.евро.
В Ютуб наноинфлуенсърът прибира печалба до 1500 евро, микроинфлуенсърът – до 5 хил.евро, макроинфлуенсърът (със 100 хил-500 хил.последователи) – до 20 хил.евро, а известните личности с над 1 млн.последователи – между 35 хил.и 80 хил. евро.
В Италия класацията от най-следвани инфлуенсъри в инстаграм се води от сенегалеца Каби Лейм - 80 млн.последователи, следван от Киара Ферани – 29,5 млн. и др.