Брад Пит за пореден път стана обект на неласкави по адрес на характера му откровения. Обвиненията срещу него в агресивно поведение обаче този път не дойдоха от страна на бившата му съпруга - Анджелина Джоли, нито пък от децата им.
За избухливия му характер този път заговори режисьорът на един от първите му филми, превърнали го в секссимвол. Става дума за Едуард Зуик, който работи с холивудския секссимвол през 1994 г. по уестърна "Легенди за страстта". За преживяванията си с холивудския красавец режисьорът споделя в автобиографията си - Hits, Flops, and Other Illusions: My Fortysomething Years in Hollywood, която предстои да излезе на пазара съвсем скоро. В книгата Зуик разказва за срещите и работата си с известни актьори и режисьори в Холивуд.
В откъс от книгата, публикуван от Variety, се говори именно за Брад Пит и трудните отношения между двамата. Режисьорът пише, че 60-годишният актьор има непостоянен характер, когато е ядосан, както и че се дразнил всеки път, когато трябвало да заснеме сцена, изискваща от него да покаже дълбока емоция. Зуик си спомня за един от най-нажежените моменти с Пит, когато помежду им, освен обидни думи и ругатни, са били хвърляни и предмети. „Не знам кой започна да крещи пръв, кой напсува другия или кой хвърли първия стол. Може би аз? Но когато погледнахме около нас, целият екип беше изчезнал. И това не беше последният път, в който подобно нещо се случи“, пише Ед.
Брад Пит е избран за ролята на Тристан Лудлоу, след като Том Круз се отказва. Пит също е бил на ръба да се откаже, но след настояване от страна на продуцента Маршал Херсковиц, холивудският ас е бил убеден да остане. „Това беше първият знак за по-дълбоките извори на емоции, които кипяха в Брад. В началото той изглеждаше непринуден, но може да бъде непостоянен, когато е ядосан, както трябваше да ми се напомня повече от веднъж, когато започнаха снимките и се напасвахме един към друг“, пише Зуик.
По думите му, понякога, колкото и опитен, или емпатичен да си като режисьор, нещата просто не се получават. Допълва, че неговите представи за Тристан напълно се различавали от тези на Брад. „Брад беше израснал с мъже, които сдържаха емоциите си. Вярвах, че смисълът на "Легенди за страстта" е, че животът на човека е сбор от неговите мъки... И все пак, колкото повече натисках Брад да се разкрие, толкова повече той се съпротивляваше. И така, аз продължих да натискам, но той не се поддаваше“, спомня си режисьорът.
Спомня си още за момент, когато давал указания на Пит пред целия екип, описвайки ситуацията като „глупава, срамна провокация“. Брад Пит обаче от своя страна също повишил тон и казал на Зуик да се отдръпне и да не продължава да спори с него. Режисьорът обаче не послушал актьора и отвърнал пред целия екип.
Зуик добавя, че днес би постъпил по-разумно, като помоли останалите да си вземат почивка, за да остане с Брад и двамата да се разберат насаме. Тогава обаче режисьорът е бил обсебен от желанието да покаже характер и да даде на младока ценен урок. „Брад обаче не се отказваше без бой. В негова защита, аз го карах да прави нещо, което той смяташе, че е грешно за героя му или твърде мрачно, отколкото искаше да се показва на екрана“, разказва в книгата Зуик.
Режисьорът не спестява на читателите и случка, когато двамата си разменяли обидни думи на висок глас, обиждали се един друг и дори хвърляли столове един по друг. „В крайна сметка екипът свикна с тази наша комуникация и в подобни ситуации просто напускаше сцената, за да се разберем насаме“, пише Зуик.
Независимо от споровете и караниците между тях, режисьорът описва Пит като „откровен, прям човек, около когото е забавно да бъдеш и винаги носи много радост. Той никога не е бил нещо по-малко от напълно отдаден да дава най-доброто от себе си“.
В "Легенди за страстта" Пит играе със звезди от ранга на Антъни Хопкинс, Ейдън Куин, Джулия Ормънд и Хенри Томас. Кинолентата е базирана на едноименния роман от Джим Харисън. Номинирана е за три награди „Оскар“ и печели тази за операторско майсторство. Сюжетът се развива около живота на трима братя и техния баща, живеещи в равнините на Монтана в началото на 20 век.