Автор
Елена Ангелова

Свръхактивното бебе може да израсне палаво, неспокойно и конфликтно дете

Двата основни проблема на такива деца са двигателната активност и невниманието. Тези проблеми могат да се проявяват още през третия месец от живота бебето. 

В разумни граници тези качества са присъщи на много деца под 3-годишна възраст и са ключът към доброто физическо развитие и гъвкавостта на мисленето им. Разбира се, границите на нормалното са много трудни за определяне. Необходимо е поведението им да се оценява обективно, тъй като тези качества, доведени до крайности, постепенно се превръщат в много сериозен проблем. 

В ранна детска възраст „малките“ измъчват родителите си, като не си лягат, особено след като много хора около тях стават свръхактивни вечер и през нощта. В предучилищна възраст започват травмите и нещастията, които се редуват безкрайно. В училище такива деца имат постоянни конфликти.Те по-често влизат в битки, губят пари и вещи и като цяло извършват напълно необясними действия. 

Забелязано е, че много от тях са шумни. Но дори тези деца да мълчат, тогава всяка минута от тях могат да се очакват проблеми. Шумните с излишък от чувства деца крещят, жестикулират, суетливо кършат ръце още в ранна детска възраст. Въпреки че такова дете опознава света по-бързо, това познание е повърхностно и произволно. Това затруднява много родителите. 

Импулсивността на тези деца също е сериозен проблем. Те могат да действат немотивирано и нелогично. Това не може да се счита за ненормално. Точно така работи нервната система при тези бебета. Несъмнено тези „живачета” имат нужда от помощ. Характерът на този темперамент е хипердинамичен. 

Но това най-често е придружено от грешки във възпитанието, които по-късно водят до ненормално поведение. Разглезеност, неконтролируемост, непокорство - това пречи на бебето да се развива правилно. И тук цялата отговорност пада върху вас, родители. 

Има два начина за отглеждане и възпитаване на такова дете: 

1) Заедно с детето близък възрастен трябва да върви по пътя на знанието, готов да обясни неправилността на поведението на детето и да се увери, че детето разбира и се коригира ( като моли за прошка, събира играчките си и т.н.). 

2) Ограничете физическата активност на детето: ако разхвърля играчки се си, оставете го до тях и го надзиравайте докато не ги събере. Най-главното е мъничето да не се разсейва от конфликта. 

Източник: kid.ru