Въпреки че минимализмът остава актуален, не може да не забележим, че в новия сезон той ще се сблъска с конкуренция от ексцентричната и смела мода. Новият тренд loud luxury има всички шансове да завладее гардеробите на любителките на модата през 2025 година и да стане предвестник на завръщането на луксозни, крещящи образи.
Чемена Камали, креативна директорка на Chloé, интерпретира новата тенденция по свой начин. През сезон пролет-лято 2025 тя използва бохо-естетиката като отправна точка, добавяйки богатство от детайли, балансирайки ги с контрастни акценти – елементи, заимствани от спортната мода, стилa Y2K и инди-слиз.
По подобен начин към бохо-стила се е отнесъл и Ентъни Вакарело. Дизайнерът съчетава луксозни макси рокли с рюшове, ярки модели с кожени якета и масивни бижута. Такива образи станаха контрапункт на друга важна тема от колекцията му за Saint Laurent — съвременната вариация на андрогинния power dressing.
От своя страна, Даниел Роузбъри подхожда към колекцията си Schiaparelli ready-to-wear със същата художествена виртуозност, както към haute couture. Например, дизайнерът хиперболизира денима, добавя обем и структура, променя неговите пропорции и го деконструира. Същото прави и с други класически елементи от гардероба: полата се превръща в корсет, а худито с висока яка става рокля, готова за червен килим.
При loud luxury не става въпрос за логомания, а за визуално изразяване и индивидуализъм, които позволяват да се излиза извън рамките и да се разрушават ограниченията. Става дума за ефекта "уау", игра с модата и смели експерименти — изтриване на границите между ежедневния и вечерния стил, балансиране между естетиките и десетилетията.
Затова няма един правилен начин за създаване на образи в духа на loud luxury, тъй като именно отсъствието на ясни правила е същността на тенденцията. За някои това могат да бъдат силно декорирани топове в комбинация с цветни дантели и златни аксесоари, като в Saint Laurent. За други — копринени рокли, вдъхновени от ревютата на Louis Vuitton, хиперболизиран поглед към италианското dolce vita от Dolce & Gabbana или микс от принтове, текстури и украса от дебютната колекция на Алесандро Микеле за Valentino.