Колко трябва да тренираш, за да "изгориш" десерта

21 октомври 2019 | 15:05
2283
0
pixabay
0

Интернет е пълен със съвети за това как е правилно да се изгарят калории. Например, препоръчват ни след изяден шоколад да тичаме един час или да си направим разтоварващ ден само на айрян. Уви, тези съвети не се базират на реални факти и са просто мит.

Да се изгарят калории е страхотно, но винаги и мъчително трудно. Всеки изяден десерт прераства в литри пот, сълзи и време, отделено за тренировки. Но не си отказвайте удоволствието да изядете нещо висококалорично, когато ви се прииска. Забраните водят до още по-големи изкушения и сривове. Просто приемете факта, че ще трябва да „стопите“ после лакомството.

диета

Например в 100 гр. „Сникърс“ се съдържат 500 ккал. Толкова има и в 300 грама сварен ориз. Но малкото шоколадче ще го хапнете без усилия с чаша чай, а 300 гр. ориз могат да затруднят на едно хранене дори и възрастен мъж.

500 ккал. – това много ли е или е малко? Нека вземем за пример един мъж на възраст 29 години и с телесно тегло 100 кг.. Той изразходва с тичане (полумаратон) 2000 калории за около 2 часа - тоест 4 барчета „Сникърс“. Тоест, за един „Сникърс“ ще трябва да тича половин час.

диета

Как се изразходва енергията?

1. Чрез силови тренировки, по време на които се активират определени процеси. Мускулите ни изтощават запасите си от енергия, а след тренировка започват да попълват загубите и да се адаптират. Това води до нарастване на мускулната тъкан и постоянен разход на допълнителна енергия.

2. Чрез кардиотренировки и чрез любимото на всички бягане. Но има една важна подробност. При едночасов джогинг тялото изхабява около 1000 ккал., докато при силови тренировки разходът е 500 ккал.. За разлика от силовите упражнения обаче, бягането не стимулира разход на енергия след самата тренировка.

При комбинация от силова и кардиотренировка можем да постигнем желания ефект.



При всеки човек изразходването на енергия ще е различно в зависимост от:

- възрастта
- начина на живот
- нивото на физическа активност
- съпътстващите заболявания
- храненето


Има много класически формули за изчисляване на енергозагубите, но най-простият начин е просто да следите теглото си. Човешкият организъм в случая играе ролята на изчислителен уред, отбелязващ постъпването на енергия и изразходването ѝ. Ако сте поели повече енергия, отколкото сте изразходили, ще имате запас, който ще се натрупа в мастните тъкани на ханша и корема. Ако пък изразходвате повече енергия от поетата, теглото ви стабилно ще намалява.

тренировка

Принцип на планиране на тренировката

За начало разгрявка. Колкото по-добре загреете тялото си, толкова по-малко вероятно ще е да получите травми.

Започнете от големите групи мускули – краката, гърба, гърдите.

На следващия етап включете второстепенните и малките мускулни групи – корема, ръцете, делтата, прасците.

Колкото са по-прости движенията по време на тренировката, толкова по-лесно ще ви е да ги изпълнявате и да прогресирате. Може да са клякания, ходене, тичане, скокове, издърпващи движения (например набирания) и изтласкващи движения (например лицеви опори).



Не забравяйте, че за успех се иска постоянство и стабилност. Ако не можете да се лишите от сладкиши, изчислете дневния си прием на калории, отчитайки нещата, които ще искате да изядете. Така няма да се чувствате под стрес, да си поставяте забрани и да търсите трескаво информация в интернет за това как да „стопите“ изяденото лакомство.

Този навик в дългосрочна перспектива ще ви помогне да останете млади, стройни и здрави!

храна

 

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.