Автор
Woman.bg

Home office - новият начин да работиш по време на пандемия

След появата на коронавируса и зашеметяващата скорост, с която успя да се развие в огромни мащаби, светът вече никога няма да бъде същият. За съжаление, нашата родина също е от засегнатите страни, а случаите на заразени се увеличават с всеки изминал ден. След първия и до момента единствен, смъртен случай, бяха взети строги мерки за сигурност, а от днес нататък все повече служители ще пренесат офиса си у дома.

И макар на пръв поглед работата от вкъщи да не звучи като нещо сложно и притеснително, всъщност може да бъде истинско изпитание. Особено за родителите на малки деца, които щом сте си вкъщи, очакват повече внимание. Е, днес ще ви помогнем с няколко полезни съвета как да бъдете максимално полезни, когато положението е „хоум офис“.



Разпределете времето си много точно

Работата от вкъщи може да бъде истинско военно положение. Изисква желязна организация, за да оцелеете. Най-голямата грешка, която може да допуснете, е да спите твърде до късно. Ако организацията на работата и разпределението на задачите зависи изцяло от вас, то станете рано и не губете време в блажено излежаване. Все пак, вие сте на работа и денят ви не трябва да минава по по-различен начин,а вероятно и шефът ви следи по-строго точно сега. Изберете си ранен час, в който да си запишите задълженията и си задайте срокове, в които ще ги изпълните. Ключът, който ще ви помогне да сте продуктивни и да не се пренатоварвате, е планирането на кратки почивки. Дори и тях разпишете на лист, за да имате ясен график.



Не работете по пижама

На първо четене може да ви звучи смехотворно, но всъщност това ще ви помогне да се стегнете и да работите. Организирайте си уютно работно място вкъщи, което да не е в леглото. И преди да се захванете за работа, вземете един бърз освежаващ душ и се облечете, както бихте направили, ако трябваше да се трудите в офиса. Това ще помогне на мотивацията ви, не спирайте да изглеждате представително и от вкъщи.



Не забравяйте, че капацитетът ви не е неограничен

Да, вече не сте зависими от трафика и не излизате на обяд или за по цигара с колегите. Това може да остави във вас лъжливото впечатление, че у дома бихте били много по-продуктивни, поради липсата на разсейващи фактори. Само че ще бъдете неприятно изненадани. Истината е, че човек никога не може да бъде продуктивен непрестанно в продължение на 8 часа. Особено ако сте горд родител на мъниче, което не разбира защо предпочитате компанията на лаптопа пред неговата. Затова бъдете реалисти и си поставете също толкова задачи, колкото успявате да свършите в офиса. Нито повече, нито по-малко.



Пригответе си храна и вода

Не се шегуваме. Работата може да ви погълне до такава степен, че да останете дехидратирани и гладни. Не го допускайте и не забравяйте, че за да сте пълноценни, трябва да сте здрави. Затова правете организация още от предходния ден. Запасете се с вода и храна, без да се налага да готвите през 8-те часа, в които сте на работа. По този начин ще елиминирате стреса и ще поддържате мозъчната си дейност на ниво, като не лишавате тялото си от хранителни вещества и вода. Освен това, да не забравяме, че когато сме гладни и жадни, ни е далеч по-трудно да се концентрираме, а сега е много важно да не се разсейваме и да следваме чинно задачите си.

Отделете време за близките си

Този абзац е специално за младите майки и татковци, които се намират между „чука и наковалнята“ - тоновете работа, които чакат нервно да бъдат отметнати и детето, което още по-нервно чака да си играете. Един безплатен и много ценен съвет: Не се изолирайте напълно, отредете време, в което да обърнете внимание на околните. Разпределете задачите си така, че да успеете да си направите и почивка, в която да бъдете с най-важните хора. Възможно е, стига да подходите към ангажиментите си умно. И не забравяйте – когато работите, правете го бързо и концентрирано, а когато почивате не се занимавайте с отмятането на работни задачи.

Четете още: Италианска сестра ни разплака: Уморена съм, но оставам до пациентите