Рекламата с моряка Христо ни дразни? Да, но животът може да бъде и тъжен...

27 декември 2019 | 13:33
19740
17
скрийншот реклама
17

Няма лоша реклама, твърдят специалистите в съответната област, важното е да се вдига шум! В този смисъл рекламата на една любима на много българи гръцка верига магазини се оказа повече от успешна. Всички говорят за нея, а мнозина са и тези, които не я харесват. Дори се възмутиха до степен, че направиха подписка за свалянето ѝ от екран. Защо, любезни?

Защото бедният моряк Христо ви развали празника. Развали ви коледното настроение! Искате сиртаки, докато си пиете ракията, но животът не е само цветя и рози. Дори на трапезата, колкото и да е богата. Нали си пожелаваме уж да сме по-добри, а се дразним, когато някой ни покаже сълзите си. Защото страда. Защото е сам в открито море. Без семейството си. Защото се труди, защото хлябът не стига...Срамно ли е да си на работа, докато другите празнуват? Не мисля. Срамно е да качваш фалшиви постове във Фейсбук, да споделяш възвишени мисли, а в сърцето си да оставаш все същият самодоволен и обсебен от личния си комфорт егоист.

Реклами като тази с Христо са тест за нашата човечност, която все повече се превръща във функция на социалните мрежи, отколкото на делата в реалния живот. Защото рекламата не само отразява действителността, тя създава своя действителност, в която живеят герои като Христо. Той е събирателен образ за всички онези, които са принудени да бъдат разделени от близките си на Коледа, за да изкарват прехраната на семействата си. Да, те съществуват, дори да се правим, че не ги забелязваме. Дори им се дразним. Това са продавачките в мола, които работят до 22 часа на Бъдни вечер и някой друг им меси содената питка...Това са полицаите, които патрулират по улиците, докато вие треперите дали детето ви ще се прибере живо и здраво от поредното парти...Това е момичето, което ще ви продаде цигари в полунощ на Коледа и ще ви честити Рождество, докато изпраща съобщение на любимия си, сам вкъщи...


Христо може да е сам, но не е самотен, защото в мислите си чува онова любимо гласче "татко, татко". Той ще се върне отново в родината си и ще донесе подаръци на детето си, а това ще е най-голямата радост на света. Защото в Гърция семейството е над всичко и там все още съществуват ценности, които у нас започват да изчезват. И не могат да се върнат с цената на хиляди изпратени есемеси за благородни каузи. В морето на Христо има надежда, вижда се бряг, обетована земя, топла прегръдка и сълзи от щастие. То го е калило, направило го е по-силен и още по-свързан със семейството му, защото често го е разделяло от него, карало го е да мечтае за завръщането...

Затова, любезни, не се сърдете на Христо, че ви натъжава. Животът понякога е и тъжен, нали? Коледа е именно моментът да си дадем сметка за това и да благодарим за всичко, които имаме.

Още по темата

Коментари

17 Кольо
  30 декември 2019 | 10:54 отговор
 

Най-гнусната реклама в последно време... Няма абсолютно никакъв смисал... най-малкото един механик може спокойно да си позволи да купи играчки, а не да лъже детето и да ходи да купува от най-големите боклуци в света джъмбо - доказано с радиактивна пластмаса играчки от китай.... рекламата е поредната целяща да покаже че сме жалки, само че според мен не сме, а хората правили рекламата са такива, жалки сте

 
16 Мария
  29 декември 2019 | 13:00 отговор
 

Рекламата е дразнеща за гледане и слушане.Не ме трогва това,че Христо не си е в къщи за Коледа,нито страдащото му семейство.Аз също съм иэвън БГ от години.Дразни ме,че рекламата се върти непрекъснато, след всяко прекъсване за реклами.Изглежда натрапчиво и отблъсква.

 
15 Били
  29 декември 2019 | 12:10 отговор
 

Посланието на рекламата - пазарувайте в Джъмбо! Иначе на празници почти всички работят, с изключение на чиновниците. Така е в България, но не и в Гърция. Тук беше така по времето на соца.

 
14 Аз
  28 декември 2019 | 11:11 отговор
 

Хайде, няма нужда от сърцераздирателни и сълзливи текстове, които се опитват да лъснат имиджа на нескопосаните рекламни агенции! Кой и как определя колко е успешна рекламата? Масово хората се отказа да пазаруват в Джъмбо....и да, разваляше ми настроението, всеки път, когато я чуех. Достатъчно ни е подтиснато ежедневието, за да се радвам на заливащи вълни от тежка драматургия и през медиите...

 
13 Диди
  28 декември 2019 | 08:58 отговор
 

В крайна сметка какъв е финалът на рекламата, ако може някой да спосдели

 
 
28 декември 2019 | 13:00

Стана вълшебство и изброеното от механика се появи в шкафа. Рекламата беше хубава, но не ме просълзи. Още плача на рекламата на Икеа с двете кучета обаче.

12 гал
  27 декември 2019 | 23:56 отговор
 

Общо взето тъпа реклама. Озвучаването на български е толкова фалшиво, все едно, че рецитират. Гръцка музика, сълзи, сополи, море, пустата чужбина, тъга, коледен дух... Е, няма да плача на нея, а Христо нали ще донесе парички. Горе главата, механик!

 
11 Христо
  27 декември 2019 | 23:26 отговор
 

Пълен ташак е тази реклама!!!

 
10 Ани
  27 декември 2019 | 20:49 отговор
 

НАЙ-ХУБАВАТА РЕКЛАМА!

 
9 don`t worry
  27 декември 2019 | 19:19 отговор
 

следващата серия кораба потъваа...

 
8 annn1973
  27 декември 2019 | 19:03 отговор
 

Проблема не е Христо, който работи, проблема е синът му, който даже не го попита как е,не му честити празника, но за сметка на това иска подаръци. Ние не падаме от Марс, знаем, че има хора, работещи на празниците, но какво възпитание и какъв пример даваме на децата.

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.