Станете по-позитивни и открийте себе си с нашето предизвикателство!

01 ноември 2017 | 10:40
8785
0
Снимки: unsplash.com
0

Как да станете нов човек само за един месец? Пробвайте нашето предизвикателство, създадено специално, за да можете да създадете нова, по-добра версия на себе си.

Има три нива на трудност. Ако искате да използвате всички предимства на тази програма, преминете последователно всички етапи, от най-простия към най-сложния. Всеки етап трае 30 дни. Още след първия етап ще забележите, че животът ви е станал по-хубав. После едва ли някой ще може да ви спре!

Ниво 1

Създайте си празно пространство в календара за следващите 30 дни.

Много хора си мислят, че трябва да включат в графика си възможно най-много задачи и че ако в календара има празно място, то трябва да се запълни. Но всъщност е добре всеки ден да имате малко свободно време. Ако животът ви е твърде организиран и претрупан със задачи, ще изпитвате чувство за тревога. Оставете си време да „спрете“ и да се отпуснете.

Спазвайте правилото „без очаквания“ през следващите 30 дни.

Ще се изненадате колко гняв и разочарование изпитваме от това, че хората и събитията не отговарят на очакванията ни.

Постарайте се да отворите съзнанието си за нови възможности. Не планирайте пътуванията си твърде детайлно, забравете списъка си с качества на „идеалния партньор“ и т.н. Освен това си задайте въпроса какви очаквания имате за себе си? Хубаво е да имате идеи и цели, но не и да се надценявате.

Бъдете добри към себе си, вие правите всичко по силите си, така че престанете да мислите постоянно за грешките си.



Разхождайте се по 20 минути всеки ден.

Разходките са много полезни за здравето. Те ще ви помогнат да свалите излишните килограми, да се изпълните с енергия и да си подредите мислите.

Ако прекарвате много време в задръствания, намерете няколко минути за една кратка разходка, дори и ако е в обедната ви почивка.

Всеки ден правете комплимент на някого.

Повечето от нас подценяват силата на ежедневните комплименти. Този малък акт на добрина може да направи нечий ден по-хубав.Комплиментът е повод да се усмихнеш, макар и за секунда. Освен това е чудесен начин да спечелиш нечие доверие и да започнеш разговор с непознат човек.

Правете по една снимка дневно.

Направете си малък 30-дневен фото-дневник. Запазвайте снимките в отделна папка на телефона или компютъра си. Правилото е обаче да правите само по една снимка на ден. Вече сме свикнали да публикуваме толкова незначителни неща в социалните мрежи, че ще ни бъде полезно да се опитаме да изберем само един момент от деня, достоен да бъде заснет.

От друга страна, понякога ни се струва, че в живота ни не се случва нищо хубаво или интересно. Тази задача ще ви накара да обърнете внимание на малките щастливи моменти. Разгледайте колекцията си от снимки след 30 дни и ще видите колко е прекрасен животът ви.

Записвайте си по 3 неща на ден, за които сте благодарни.

Започнете да си водите дневник на благодарността. Всяка вечер преди лягане си записвайте 3 неща, за които сте благодарни. Може дори да са дреболии като хубавото време или комплимент от някого.

Отбягвайте „отровни“ хора през следващите 30 дни.

Разбира се понякога просто ни се налага да се сблъскваме с негативни хора и не можем да избягаме от това. Въпросът е да ги отбягвате съзнателно. Старайте се да стоите далеч от спорове и конфликти.

Опитайте се да отбягвате негативните афирмации през следващите 30 дни.

Целта на това предизвикателство е да си създадете навик да ползвате по-малко негативни думи. Опитайте се да промените изреченията и да се съсредоточите върху позитивните моменти, а не негативните. Например вместо да кажете „Сигурно няма да се справя“, кажете „Ще направя всичко по силите си да успея“. Това ще научи мозъка ви да търси възможности и да вижда добрата страна във всяка ситуация.

Усмихвайте се на децата, които ви се усмихват.

Забелязвали ли сте някога, че когато ви се усмихват малки деца, вие се чувствате неудобно и отвръщате поглед? Те просто споделят с вас позитивната си енергия, която на възрастните често им липсва.Така че не се мръщете и не обръщайте гръб на децата, а им се усмихнете в отговор.

А и като цяло се постарайте да се усмихвате по-често. Това може да промени света.

Слушайте музика, носеща настроението, което искате да имате, а не настроението, в което сте.

Интересно е, че обикновено слушаме тъжни песни, когато сме тъжни, макар че ако послушаме нещо позитивно, то може да ни повдигне настроението. Съставете си плейлиста от весели песни и я слушайте всеки път, когато се почувствате тъжни или самотни. Важно е да хванете лошото си настроение възможно най-рано и да се погрижите то да не се влоши още повече.

Ниво 2

Всеки ден изхвърляйте по една вещ.

Това е полезно както за физическото пространство около вас, така и за менталното пространство в главата ви. Започнете от дреболии, явни боклуци като кухненски отпадъци или касови бележки по джобовете ви.

После преминете към вещите, които не сте могли да се накарате да изхвърлите – като стари документи и дубликати на снимки. После направете ревизия на дрехите си, които не сте носили през последните 5 години и вероятно няма да облечете повече. Разбира се, пробвайте да ги дадете за благотворителност, вместо просто да ги изхвърлите. И накрая – намерете сили в себе си да се отървете от малките сувенири, свързани с негативни събития от миналото ви.Те ви пречат да продължите напред.

Всеки ден отделяйте 10 минути, за да си водите дневник.

Купете си тефтер и описвайте в него всеки свой ден. Не си мислете, че това е занимание за тинейджърки – всъщност воденето на личен дневник много повишава съзнателността. Записвайки мислите и чувствата си на хартия, вие ще се свържете с вътрешния си свят,ще намалите стреса и ще решавате по-ефективно проблемите си.

Освен това дневникът ще ви помогне да следите личностното си развитие. Прочетете го след 30 дни, за да видите какво сте постигнали.



Прочетете една хубава книга за 30 дни.

Не е толкова просто, колкото ви се струва. Колко са книгите, които сте започнали да четете, но така и не сте довършили? Или пък сте стигнали до последната страница след половин година? А колко са книгите, които сте си купили, без дори да ги отворите? За да избегнете това, поставете си за цел да прочетете една книга за 30 дни. Четете със своето си комфортно темпо. Може да е по 10 минути преди заспиване или по два часа през почивните дни.

Изберете книга, която ще ви помогне в личностното ви израстване – нещо мотивиращо и вдъхновяващо.

Ежедневно по 10 минути се грижете за себе си.

Толкова сме затънали в ежедневните си задачи, че не ни остава време да се погрижим за себе си. През следващите 30 дни се постарайте да правите по-често онова, което ви прави щастливи. За начало определете видовете дейност, които ви харесват.

После отделете за тях време в календара си и ги правете всеки ден. Не забравяйте да се проверявате всеки ден, за да се убедите, че наистина правите онова, от което се чувствате по-добре.

Медитирайте по 5-15 минути всеки ден.

Ако усещате, че не можете да успокоите мислите си и заради това сте в постоянен стрес, пробвайте да медитирате. Не е толкова трудно и изобщо не е задължително да седите в неудобна поза „лотос“. Просто се отпуснете – може да сте седнали, легнали или дори да вървите.

Лягайте си всеки ден по едно и също време (и ставайте по едно и също време).

Здравият нощен сън е много важен. За жалост много хора нямат утвърден режим на съня и постоянно изпитват умора и стрес. Помислете в колко часа трябва да ставате, за да бъде утрото ви спокойно и свободно. Пребройте 7-9 часа назад (в зависимост от това колко часа сън са ви достатъчни). Ще получите часа, в който трябва да си лягате. Започнете да се готвите за сън 20 минути предварително, като изключите компютъра и вземете горещ душ.



Правете по едно добро дело всеки ден.

По-просто е, отколкото си мислите. Има стотици малки неща, които можете да направите всеки ден. Например да правите комплименти или малки дарения.

Ето и още някои идеи за начало:

- Сприятелете се със самотен човек от вашето обкръжение.
- Дайте път на човек, който бърза.
- Казвайте по-често „благодаря“ – на шофьора на автобуса, на касиерката в магазина, на чистачката в офиса и т.н. Всички работят и всички искат да чуят, че някой цени труда им.
- Помогнете на свой приятел за пренасянето му в нова квартира.
- Помогнете на човек, чиято кола се е повредила.

Всеки ден полагайте усилия да поддържате контакт с приятелите си или да възобновите общуването със старите си близки.

Помислете за онези свои приятели, с които сте изгубили връзка. Изпратете им съобщение, може да им предложите да се срещнете. Полагайте усилия да поддържате контакт с хората, които са важни за вас.

Освен това поздравявайте съседите си при случайна среща, вместо да се правите на разсеяни. Може дори да ги питате как я карат и да си поприказвате с тях. Все пак живеете едни до други.

Всяка неделя си гответе храна за цялата седмица.

Не само заради очевидните ползи за здравето ви, но и защото това ще ви спести много време. Така няма да сте под стрес, търсейки един свободен час за приготвяне на вечерята всеки ден. Пробвайте и животът ви със сигурност ще стане по-лек и организиран.

Всеки ден добавяйте по една нова подробност към мечтата си.

Тайната на ефективната визуализация е да направите последната възможно най-силна, ярка и подробна. Изберете си една голяма цел, а после се потопете в детайлите й. Всеки ден добавяйте по един нов щрих към мечтата си, за да стане тя максимално конкретна.

Ниво 3

Всеки ден говорете с един непознат човек.

Да, преминаваме към по-трудните задачи. На мнозина разговорът с непознат им се струва нещо неизпълнимо. Дори ако не изпитвате социална тревожност, винаги ще ви е трудно да говорите с нов човек.

Но това е един от най-простите начини да се запознаете с нови хора, да започнете нови приятелства и да отворите кръгозора си за нови възможности.

През следващите 30 дни се накарайте да общувате с по един непознат на ден. Разговорът може да е ограничен до „Мястото до вас свободно ли е?“, „Да.“, „Чудесно, благодаря“. Но всичко може и да приключи с интересен разговор? Кой знае? Просто бъдете дружелюбни.

Направете преоценка на поне едно свое отдавнашно убеждение.

Подобна преоценка е чудесен начин да се отървете от начина на мислене, който ви пречи да се развивате. Това е сигурно най-трудното – да си признаете пред себе си кои ваши убеждения ви ограничават.

Може да е нещо просто, например да пробвате нов вид спорт, който сте отбягвали, защото сте смятали, че няма да ви допадне. Може пък да сте способни да обикнете този спорт, да се включите в местния отбор, да намерите нови приятели и дори нова любов?



Пробвайте ново хоби през следващите 30 дни.

Като заговорихме за нови неща, защо не пробвате и едно ново хоби, с което да се занимавате през следващите 30 дни?

Това упражнение е особено подходящо за онези, на които им е писнало от рутината. Новото хоби ще внесе разнообразие във вашето ежедневие. Освен това новите увлечения ни изкарват от зоната ни на комфорт, а както всички знаем, именно извън тази зона се крият възможностите ни за развитие. Но тук става въпрос не само за нови навици. Можете да се запознаете и с нови хора, които да изиграят огромна роля в живота ви.

Забравете медиите за 30 дни.

Не гледайте изобщо телевизия, не губете време за Фейсбук. Ползвайте само телефона си и устройствата, които са ви наистина необходими.

Прекъснете информационното претоварване и се опитайте да живеете по-простичко. Ще се изненадате колко свободно време ще ви остане! Можете да го използвате много по-продуктивно. Освен това ще забележите, че и настроението ви се е подобрило, защото много от нещата, които гледаме по телевизията или четем по новините, само ни дразнят и натъжават.

Отървете се от един свой лош навик.

Никой не знае по-добре от вас самите какви вредни навици имате. Вие решете кой от тях ви съсипва живота, а после се постарайте да се отървете от него. Може да става дума за псуване, пиене на алкохол, нездравословно хранене и т.н.Какъвто и да е проблемът, време е да го решите. Вие винаги сте в състояние да промените живота си.

По-често казвайте „Да“.

Разбира се не е нужно да изпадате в крайности, но пробвайте да казвате „Да“ по-често, особено ако усещате, че ще имате полза от това.

Ваш приятел ви е предложил да отидете някъде уикенда, но ви мързи? Кажете „Да“ и отидете. Най-вероятно ще си изкарате чудесно и ще срещнете интересни хора.

Едно кратко „Да“ може реално да увеличи потенциала ви. Вслушайте се в думите си през следващите 30 дни и обърнете внимание на моментите, когато казвате „Не“ на новите идеи или шансове. Вместо това кажете „Да“.

Пробвайте нова храна, различна музика, отидете на кино на филм в жанр, който преди сте избягвали. Или известно време се обличайте и се дръжте по друг начин.

Повишете професионалната си квалификация.

Ако усещате, че кариерата ви е в застой, това може да е голям проблем. Винаги можете да учите, дори и извън работа. Изкарайте кратък професионален курс, свързан с вашата сфера на дейност. Трябва да поемете отговорност за кариерата си и за по-нататъшното й развитие.

Не лъжете през следващите 30 дни.

Това е доста сложно, защото ще трябва да спрете да лъжете и себе си. Но то ще ви помогне да се опознаете по-добре и ще ви улесни живота.

Всеки ден правете нещо, което ви плаши.

Това ще ви помогне да разширите хоризонтите си, ще ви направи по-продуктивни и ще ви подготви за нови възможности. През следващите 30 дни търсете изход от своята комфортна зона. Записвайте малките си постижения, за да проследите развитието си.

Не се оплаквайте от нищо през следващите 30 дни.

Чудесен начин да живеете позитивно е да отстраните от речника си негативните изказвания. Ще станете по-осъзнати, по-внимателни и щастливи.

Проследявайте колко често и от какво се оплаквате.

Може да се жалвате, без дори да го забелязвате. Най-вероятно за едни и същи неща и едни и същи хора. За начало просто си го признайте. Следващата стъпка е да се спрете, още преди да започнете да се оплаквате. Или още по-добре – изобщо не си позволявайте да произнасяте негативни думи. Ако все пак има сериозен проблем, превърнете оплакването в търсене на решение. Недейте просто да говорите за проблема, а обсъдете с други хора решението му.

Автор: Ива Петрова

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени