Освен с приятни изживявани отпуските често са съпроводени и от недоволство.
Оправдани или не, оплакванията на туристите и почиващите понякога могат да бъдат и доста глупави.
"Томас Кук" и Асоциацията на британските пътнически агенции публикува 20-те най-нелепи жалби, получени от отпускари, ползвали техните услуги по време на почивката си, цитирани от изданието The Star, пише dnevnik.bg.
Класацията започва със следното оплакване: "Мисля, че в брошурата трябва да е упоменато, че местният магазин не продава подходящи бисквити като такива с яйчен крем или джинджифил".
Недоволството от магазините продължава и в следващото, в което се казва: "Смятам, че е много мързеливо от страна на местните магазинери да затварят следобед. Често ми се налагаше да си купя нещо по време на сиестата - това трябва да бъде забранено."
Под номер три е: "По време на почивката си в Гоа, Индия, с отвращение открих, че почти всички ресторанти предлагат къри. Никак не обичам пикантна храна.", последвано от "Резервирахме си екскурзия до воден парк, но никой не ни каза, че трябва да си носим собствени бански и хавлии."
Турист, който забелязал видимо възбуден слон, се оплакал, че гледката на звяра разрушила медения му месец, като го накарала да се чувства "неадекватен".
Друга жена пък заплашила, че ще се обади в полицията, тъй като персоналът на хотела я задържал против волята й в стаята. Оказало се, че тя погрешно разбрала значението на знака "Не притеснявайте!" на вратата като предупреждение да не напуска стаята си.
На седмо място е друго доста нелепо оплакване: "Плажът беше прекалено пясъчен." Недоволството от плажовете продължава и с: "Открихме, че пясъкът не беше същия като пясъка в брошурата ви. В брошурата ви пясъкът беше жълт, но всъщност беше бял."
Гост на новотел в Австрия се оплакал пък, че супата му била прекалено гъста и силна на вкус, като се оказало, че той я бърка със соса.
Някои от гостенките пък се оплакали от жените на плажа, които се пекат без горнища. "Почивката ми се провали, тъй като съпругът ми прекарваше цялото време в гледане на други жени."
Други пък били изненадани да открият, че са си купили за 5 евро два чифта очила "Рей Бан" от уличен търговец, които се оказали фалшиви. Изненада за други било, че никой не ги е предупредил, че в морето ще има риба, което изплашило децата им.
Не по-малко нелепи, макар и на по-долна позиция, са изречения като:
"Отне ни девет часа до прелетим от Ямайка до Англия. На американците им е отнело само три часа." или "Сравних размерите на нашата единична стая със тройната стая на нашите приятели и открих, че нашата е значително по-малка."
Списъкът продължава с: "В брошурата се казва, че няма фризьори на мястото за настаняване. Ние сме фризьори стажанти - ще бъде ли ОК да останем там?" и "Има прекалено много испанци. Рецепционистката говори испански. Храната е испанска. В чужбина живеят твърде много чужденци."
"Наложи се да чакаме на опашка отвън без климатик", се казва в друго оплакване, последвано от "Като туроператор е ваше задължение да ни предупреждавате за шумни и невъзпитани гости преди да пътуваме."
Последните две в класацията "Ухапа ме комар. Никой не каза, че те могат да хапят" и "С годеникът ми бяхме резервирали двойна стая с две отделни легла, а бяхме настанени в стая с едно двойно легло. Сега ви държим отговорни за факта, че съм бременна. Това можеше да не се случи, ако ни бяхте настанили в стаята, която бяхме резервирали."