Ново проучване проведено от университета Тилбург в Холандия показва, че ако носите маркови дрехи, имате по-голям шанс да си намерите по-добра работа с по-високо заплащане. Трябва обаче, модния лейбъл да бъде очевиден.
При първият експеримент, на анкетираните били показани две снимки - на мъж, който носи поло с логото на Tommy Hilfiger и на човек, който носи дрехи без лого.
Мнението на хората било, че мъжът, облечен в Tommy Hilfiger, имал по-висок статус и повече пари.
При друг експеримент, на доброволците били показани два клипа на мъже по време на интервю за работа. При този случай, хората изразили мнение, че мъжът, който носи дрехи с лого, не просто е по-подходящ за позицията, но и че трябва да получава заплата с 9% по-висока от тази на другия мъж.
Анализаторите на проучването правят паралел с животинския свят: “Паунът с най-хубавата опашка е най-популярен сред женските ... Хората реагират на лейбълите като на знаци за качество. Само най-добрите могат да си ги позволят.”