Подкрепата на родителите в учебния процес е важна, но понякога това може да бъде източник на голямо напрежение за цялото семейство.
За мнозина родители кошмарът се нарича "домашна работа", особено когато тя е свързана с математиката. Този предмет често води до хаос, напрежение и семейни конфликти.
Изследване, публикувано в British Journal of Sociology of Education, показва, че задачите по математика, които се решават у дома, могат да бъдат по-скоро вредни, отколкото полезни за децата. Тестовете, които са твърде сложни за решаване, дори с помощта на родителите, довеждат до демотивация и отказ от учене.
Преподаватели от Университета на Южна Австралия и други експерти отбелязват, че трудностите в разбирането и решаването на математически задачи у дома често са резултат от различия в обучението на родителите през техните ученически години. Това води до конфликти и затруднения при помощта от страна на възрастните.
Такива ситуации не само влияят върху научните постижения на децата, но и имат дългосрочно въздействие върху техните амбиции и увереност.
Експертите са установили, че тестовете по математика, които са твърде трудни за работа у дома, обезсърчават децата да учат. В някои случаи детето не може да се справи със задачите дори с помощта на родителите.
"Домашната работа отдавна е призната като практика, която подобрява ученето на децата и повишава академичните им постижения.
Но когато дадена задача е твърде трудна за ученик, дори и с родителска подкрепа, човек се чуди защо е зададена като домашна на първо място", разказва старши преподавателят по математика в Университета на Южна Австралия Лиза О'Кийф.
Констатациите на учените се основават на проучвания на семейства на ученици на възраст 7-9 години, живеещи в Канада.
Изследователите отбелязват, че неспособността на родителите да помогнат на децата с домашните по математика доста пъти се дължи на факта, че възрастните са били обучавани по предмета чрез други системи. Поради това могат да възникнат различни конфликти между поколенията.