Радина Василева

Здравето зависи от много фактори – грижа към себе си, малко късмет и правилните специалисти, които да бъдат до нас, когато имаме нужда. Аз съм Радина Василева и като дългогодишен журналист в здравната сфера, моята мисия е да ви срещам именно с тях, както и да отговаряме на вашите въпроси в рамките на предаването „Код здраве“. Пишете ни на kodzdrave@woman.bg!

Код здраве: Как да подготвим кожата си за жаркото слънце

07 юни 2019 | 12:33
18167
0

Знаете ли, че в Европа на всеки 5 часа 1 човек умира от рак на кожата, познат още и като меланома. Особеното на тази стряскаща статистика е, че за разлика от много други видове рак, 90% от случаите му са лечими, ако бъдат открити навреме. Още повече, че това е единствената форма на рак, чиито признаци се виждат с невъоръжено око. По темата в „Код здраве“ разговаряме с дерматолога д-р Камелия Присадашка.

„До земната повърхност достигат предимно UVA и UVB лъчи, като малка част от тези лъчения на слънцето са полезни за здравето ни. От една страна те спомагат за синтезирането на витамин D в тялото, но в по-големи дози могат да доведат до различни увреждания на кожата. Както всички знаем, озоновият слой в атмосферата изтънява и филтрирането на вредните лъчи намалява. Затова трябва ежедневно да предпазваме кожата си от тях“, съветва д-р Присадашка.
Често обаче, заради неправилно използване на слънцезащитни продукти, техният ефект се губи. 30 минути преди излагане на слънце вече трябва да сме нанесли такъв продукт, а ако сме на плажа, това трябва да го правим на всеки 2 часа – нещо, което обичайно се пропуска. Важно е да знаем, че на морския бряг е необходимо да използваме фактор 50, а в градска среда – 30.
Един от продуктите, който често д-р Присадашка препоръчва на клиентите си, е спреят на LA ROCHE-POSAY – Anthelios, тъй като той е изключително лесен за употреба, не оставя бели следи и кожата не лъщи.

„Зачестяват случаите на злокачествени образувания на кожата. Ежедневно наблюдаваме пациенти със соларни пигментации. Това често се случва при хора, които работят на открито или се излагат прекомерно на слънце. След време по техните кожи се забелязва отпуснатост, загуба на еластичност, дълбоки бръчки, което води до повишен риск от поява на злокачествени заболявания“, алармира д-р Присадашка.

По данни на Световната здравна организация 1/3 от всички видове рак са именно на кожата: над 200 000 нови случаи на меланома са диагностицирани всяка година. Добрата новина е, че можем да забележим всяка една промяна по кожата си с просто око. Затова трябва да следим бенките, а ако забележим промяна, своевременно да се консултираме с дерматолог. „В България ежегодно се провеждат безплатни кампании от LA ROCHE-POSAY, съвместно с водещи дерматолози, които целят именно ранно диагностициране и превенция на рака на кожата. Всеки може да се възползва от кампанията и да прегледа бенките си, независимо дали има промяна или не“, съветва специалистът. Пълният график на безплатните прегледи на LA ROCHE-POSAY, част от кампанията „Станете Skin Checker“, може да откриете ТУК.

За какви признаци и промени да следите по кожата си, както и колко често да посещавате дерматолог, за да сте сигурни, че кожата ви е в добро здраве – вижте във видеото.

Гардероб водеща:

Ако тази тема ви е била интересна, но и полезна – абонирайте се за „Код здраве“ в Soundcloud.

(в материала има продуктово позициониране)

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.